[XOne] ADSL of Kabel als je geen telefoon aansluiting hebt?

Discussie in 'Games' gestart door STARBL@DE, 21 mrt 2003.

1. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeelp!!!!

Jongens,

Wie kan mij helpen, ik wil X-Box LIVE (uiteraard), maar ik heb echt geen enkel idee waar ik moet beginnen!

Ik heb alleen een telefoon aansluiting en geen telefoon in huis (vrouw en ik hebben beide mobiel). Graag wil ik nu weten welke stap ik nu moet ondernemen om LIVE te gaan. Ik wil het liefst ADSL, want de kabel moet via een PC. Kom ik gelijk bij mijn volgende vraag; kan ik gewoon LIVE gaan zonder PC, maw dus gewoon de X-Box in de modem direct aansluiten of ben ik echt gebonden aan de PC???

Wil iemand mij svp uitleggen waar ik moet beginnen en welke stappen te ondernemen??

Zeeeeeeeeeeeeer bedankt,

STARBL@DE (Jeroen)

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zonder vaste telefoonaansluiting kun je zowiezo geen ADSL nemen, je bent dus aan kabelinternet gebonden.

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: heeelp!!!!

Ik zou kabel nemen .. als het goed is heb je wel een tv ... en ligt de kabel er al ;) (kabel is tevens stabieler)

Ja je kan zonder een pc gewoon live gaan ... en het beste voor jouw is kabel te nemen omdat je dan gelijk een UTP Modem hebt

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet je eerst laten aansluiten door KPN.
    De aansluitkosten hiervoor zijn € 45,00
    De normale abonnementskosten zijn voor Belbasis €17,18 per maand.
    Dit zijn de kosten die je altijd betaald.

En daar bij komt nog de kosten voor ADSL bij.
    Bij KPN kost ADSL basic € 52,00 per maand.
    Dan heb je ook vaak nog éénmalige kosten voor
    de aanluitkosten en aanschaf modem.

5. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeelp

Ik heb Chello gebeld en gevraagd kan ik zonder de PC met kabel LIVE gaan en het antwoord was een volmondig NEE.

Waar moet ik mee beginnen??

J

6. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Vertrouw niet altijd op een Helpdesk :D

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heeft Chello geen doehetzelf pakketen.
    De monteur sluit dan alleen de kabelmodem aan.
    Aan jouw de taak om de bekabeling aan te leggen en de pc klaar te maken voor het Internet.
    De montuer zal het een worst zijn wat je op de kabelmodem aansluit pc of Xbox.

8. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    HEEELP

Kan iemand mij adviseren mbt welke provider ik moet contacteren? en wat ik dan moet nemen?

j

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hetnet maakt nu reclame voor 12 maanden voor € 25,95
    Alleen als je de voorwaarden leest dan zijn de download- en uploadsnelheid (256 kbps downstream en 64 kbps upstream).
    te langzaam helaas.

Maar de volgende providers hebben nu een aanbieding lopen.
    Gratis aansluitkosten en vaak is de modem ook gratis.
    Planet Comfort.
    XS4ALL Basic - HCCNet Basic - Tiscali Basic - Wanadoo Basic.
    Telcom Connect 768/128 - Fiberworld Basic - Zon Basic.

10. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    met andere woorden....de X-Box ondersteund het gewoon als ik de kabel vanaf de modem DIRECT in de X-Box steek?

Ik kan dus gewoon een adsl verbinding laten aanleggen en dan de modem direct in de X-Box prikken??

STARBL@DE

11. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    STARBL@DE: (naam genoot) ik had hetzelfde probleem.. ik woon alleen thuis en ben overdag aan het werk, vandaar dat ik geen behoefde heb aan een vaste telefoon aansluiting, gebruik toch alleen mijn mobiel.

Ik heb een beetje prijzen versus snelheid vergeleken en mijn conclusie was kabel internet. Aangezien ik in Rotterdam woon ben je dan al snel aangewezen tot Chello.

Tot nu toe ben ik tevreden over Chello, al varieert mijn snelheid nogal tussen de 60 kb/s en de 186 kb/s

Met Live heb ik nog geen problemen ondervonden zelfs niet als ik om acht uur bezig ben...

Volgensmij heb je geen PC nodig om op Live te kunnen, maar 50 euro per maand alleen voor Live is wel erg prijzig.

12. STARBL@DE

STARBL@DE New Member

Leuk Bevonden:
    0
    HEEELP

Hallo Jerhui,

Kan je mij misschien wat tips geven of eventueel in contact met mij treden zodat ik je kan vragen hoe het allemaal geregeld moet worden?

Jeroen

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ten eerste hij heeft wel een telefoon aansluiting dus ADSL zal wel gaan (hij had alleen geen telefoon). Alleen zal hier een ISDN aansluiting moeten gaan liggen omdat ADSL over ISDN sneller is (maar dat word wel gedaan bij het installeren van de zooi).

Het fabeltje van ik zou kabel nemen want die kabel ligt er al gaat niet op omdat het kabel gedeelte alleen slaat op van jouw modem naar de centrale en niet van jou modem naar je xbox, want dat is nog steeds een RJ45 kabel (netwerkkabel) dus er moet altijd een kabel worden getrokken naar je xbox. Daarvoor kan je natuurlijk wel de buis gebruiken waardoor ook de kabel gaat van de TV hoewel dit wel storingen kan opleveren.

BTW: Als je kabel neemt heb je hiervoor geen PC nodig want de xbox kan er ook mee omgaan even goed als ADSL, want het kabeltje van de modem tot je xbox is bij allebei hetzelfde.
    En je kan geen telefoon aansluiten op de ADSL verbinding wel een Telefoon op je andere vrije ISDN verbinding.

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ging ervan uit dat hij geen telefoon heeft en geen aansluitings kosten voor de tv heeft betaald... als je dit nog niet hebt ... dan is kabel de beste optie...

15. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Waar haal je dat vandaan?

ADSL over een ISDN lijn is net zo snel als ADSL over een analoge lijn.

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: heeelp!!!!

Je schrijft dfat je wel een telefoonaansluiting hebt. Als dat inderdaad zo is, bedoel je dan dat je een aansluiting in de muur hebt (een telefoonstopkontakt, dus), of bedoel je dat je echt een telefoonlijn hebt waar een abonnement op zit (maar geen telefoon).

Als je al een abonnement hebt dan kun je ADSL over dat abonnement laten lopen. Let op dat je het juiste abonnement neemt. Neem GEEN ADSL abonnement dat gebruik maakt van KPN ADSL want dan kun je je Xbox niet rechtstreeks aansluiten en heb je een PC of een router nodig. Er zijn ook andere providers die gebruik maken van andere ADSL netwerken (zoals BBned of Babyxl) en met die netwerken kun je WEL rechtstreeks aansluiten. Die netwerken lopen overigens gewoon over je KPN telefoonaansluiting.

Heb je nog geen telefoon abonnement, dan is het wellicht slimmer om gewoon een kabelabonnement te nemen. Maar let op! Sommige kabelproviders ondersteunen een rechtstreekse verbinding tussen Xbox en kabelmodem; anderen weer niet.

Je kunt in dit overzicht zien of jouw provider werkt met een rechtstreekse verbinding tussen Xbox en kabelmodem.

17. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Re: HEEELP

Stuur maar even een PM met je vraag en e-mail adres...

Deel Deze Pagina