[ADSL Planet Internet] Wel verbinding geen data

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door DaNoS, 12 dec 2003.

1. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds 2 dagen Adsl via Planet (ADSL Comfort) op een 2Ghz PC met Windows XP Pro.

Na installatie met het doe-het-zelf pakket en het installeren van het USB-modem werkte alles prima. Alles deed het goed, en dowloaden ging ook lekker (rond de 105 kb/s). ;)

Nu ben ik natuurlijk flink aan het dowloaden geweest en heb ik al vanalles geinstalleerd (Kazaa Lite, mIRC e.d.).
    Nu wou ik vanmorgen eens kijken hoe het met mijn downloads stond maar tot mijn grote verbazing werd er geen data meer ontvangen. Ik heb een aantal keren opnieuw verbinding gemaakt maar er wordt dus geen data ontvangen terwijl er wel gewoon verbinding wordt gemaakt. Sites kunnen niet bezocht worden en met MSN kan ik me niet aanmelden. :{

Ik heb het modem opnieuw geinstalleerd maar dat mocht niet baten. Daarna heb ik ruim een uur aan de helpdesk gehangen van Planet (a 0,20 euriecent / min). Na het controleren van allerlei instellingen, kwam daar kwam ook geen fatsoenlijk advies uit. Alleen: "Installeer Windows maar een keer opnieuw |:-
    En als dat niet mocht baten moet je maar weer een keer opnieuw bellen (Lekkere oplossing)" |:-

Heeft iemand ervaring met hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing? Waar zou het aan kunnen liggen?

Zou het ook een storing kunnen zijn op de centrale?

Alvast bedankt...

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Misschien je download limiet overschreden? Maar normaal moet je dan nog kunnen surfen en downloaden (tegen een zeer traag tempo).

Btw, 105 kb/s is niet zo snel, eigenlijk een beetje aan de trage kant.

3. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat die ze download limiet heeft overschreden kunnen we iig uitsluiten. Ik heb ook comfort net als een hele boel andere mensen en ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn limiet heeft overschreden, laat staan in 2 dagen :p

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Wel, het is mijn al eens gelukt om mijn download limiet van 10GB in 5 dagen te overschrijden. Maar ik ben het eens dat je dat kan uitsluiten.

Misschien moet je een patch voor je windows downloaden?

5. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Download limiet binnen 2 dagen?? kan ik me ook niet voorstellen.
    En als ik het goed heb is er bij ADSL-Comfort geen download limiet.

Wat moet ik met een patch voor windows?
    Lijkt me hier niet van toepassing want het heeft toch gewoon gewerkt?

Kan het zijn dat er een storing is op de centrale?
    Of zijn er andere oorzaken mogelijk?

Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  6. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee niet zomaar dingen gaan zeggen. ADSL van planet heeft inderdaad geen limiet. daar zou et niet aan kunnen liggen. zelf heb ik ook vaak problemen gehad die dan heel simpel opgelost konden worden. wat het precies is weet ik ook niet. suc6

7. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf inmiddels meer dan een jaar geleden precies hetzelde probleem gehad. Ze wisten mij daar toen te vertellen dat het aan Kazaa lag en dat ik Windows opnieuw moest installeren en daarna Kazaa Lite ipv gewone Kazaa. Sorry, maar ik denk dat er niets anders op zit voor je.

8. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

alleen het standard abo van planet internet heeft een downloads limiet(en daarna kun je nog gewon downloaden maar je betaald er gewoon extra kosten overheen)
    ik heb zelf ook adsl comfort en heb nog nooit erges alast van gehad....

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    pff, als ik een datalimiet van 10 gig heb was die vannacht al overschreden... Guess how :p

Maar voor de rest zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn, heb je een goede virusscanner? Probeer anders een gratis scan op www.pandasoftware.com.

Succes

10. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    hmmz, zoiets heb ik ook gehad met mijn oude PC (wel met HetNet) Ik moest toen mijn FireWall uitschakelen.. en het werkte weer.

Later werkte het weer niet *helpdesk van HetNet gebeld, en iemand daar heeft de instellingen van Internet toen omgegooid... Maar het werkte wel :D Nu heb ik er helemaal geen last meer van.

Probeer eerst maar eens je FireWall. ;)

11. DaNoS

DaNoS Geboren Held

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Forum vrienden,

Bedankt voor alle behulpzame tips en suggesties.
    Zaterdagmiddag heb ik nog maar eens met de helpdesk gebeld, want na het opnieuw installeren van Windows XP werkte het nog steeds niet.
    Na 10 minuten wachtten kreeg ik weer iemand van de helpdesk aan de lijn. Die wist mij te vertellen dat er een fout zat in de wijkcentrale database en dat ze daar een back-up van aan het draaien waren. Tevens zei hij dat ik om 21.00u diezelfde avond weer gebruik kon maken van mijn ADSL verbinding.
    Ik heb de man vriendelijk bedankt en was al lang blij dat het niet aan mijn computer lag. En warempel toen ik een half uur later weer verbinding probeerde te maken, deed ie het weer. Relaxed, en toen maar weer aan het downloaden geslagen. ;)

ps. het lag dus niet aan mijn firewall,
    ook niet aan mijn virusscanner,
    ook niet aan mijn instellingen,
    ook niet aan windows XP,
    en ook niet aan Kazaa (lite).

En maar goed dat ze geen limiet hebben op ADSL Comfort want ik zit al dik over de 10GB... ghegheghe :9

Mensen bedankt en tot sinas!

Laatst bewerkt: 15 dec 2003

Deel Deze Pagina