adsl probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door bartos, 8 okt 2002.

1. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    dit is een bericht van een vriend van mij die een probleen heeft met adsl

Ik heb een probloeem met mijn internet hij wil geen contact maken.
    Toen ik mijn computer heb geformateerd.Heb ik internet er weer opgezet.
    Maar ik heb alles volgens het boekje gedaan.Maar dan zeggen ze in het boekje dat je de modem moet configuren.Dat lukt niet (zegt : bewerking afgeproken.Heb al met help desik gebelt wist het probleem ook niet optelosen.Maar als ik dan internet verbinding wil maken zegt Die (verbinding maken met 10.0.0.138 pc 1 en na een tijdje moet ik dan weer opnieuwe kiezen wat dan ook niet lukt.Heb adsl-comfort planet.De windos versie is XP Pro.

bartos

2. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zelfde probleem gehad: je moet je browser opstarten en dan verbinding leggen met je adlsmodem, lukte bij mij ook niet.
    Gewoon heel simpel als je alle instellingen ervoor wel goed hebt gedaan, dan stop je de meegeleverde schijf erin en via verkenner uitvoeren:
    het cd'tje opstarten met het programmaatje erop.
    Je ziet een zwart dos schermpje door het beeld starten, als dit afgelopen is moet je je instelliingen op de modem conytroleren, maar die zijn toch meestal wel goed.
    Dus sla je ook over, dan voer je je inlognaam en wachtwoord in en voìla je hebt verbinding.

3. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Ga naar configuratiescherm.......dan naar netwerk..
    Kies vervolgens het TCP/IP protocol met de naam van je netwerkkaart......
    Kies dan voor eigenschappen.

Vul hier in:
    IP-Adres: 10.0.0.150
    Subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 10.0.0.138

Vervolgens maak je dus een inbelverbinding met VPN adapter met als host 10.0.0.138 pc1
    Check voor settings ff het boekje, CD heb je in feite HELEMAAL niet nodig.........(tenzij je win95 draait)
    That should do the trick :)

Laatst bewerkt: 8 okt 2002

Deel Deze Pagina