[XOne] Adsl

Discussie in 'Games' gestart door rolorob, 25 dec 2002.

1. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ok, ik heb nu dus ADSL.
    Ik wil xbox connecten, mijn vader moest er een USB modem bijhebben, ik kan dus geen router (toch?). Kheb natuurlijk ook een P.C.
    Ik wil graag dat iemand (die zeker van zijn zaak is) mij kan vertellen wat ik moet kopen, waar ik het kan kopen, en wat de prijs ervan is.
    Dus bijvoorbeeld iets als dit:

Kabel 1 - 5 euro voor 5 meter bij Ditjedatje
    Kabel 2 - 20 euro voor 50 meter bij Ditjedatje
    Dingetje 1 - 100 euro bij Ditjedatje

Dus niet antwoorden als je mij alleen maar in de war gaat brengen!

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Met USB modem wordt erg listig :) Er bestaan wel USB routers/switches maar die zijn errug duur.. Misschien interessant om over te stappen op een volledige switch/router/modem set met ingebouwde modem (vervangt dus je USB modem) en je beschikt meteen over een router/switch. Weet niet of er nog andere (goedkopere) oplossingen zijn.

3. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan alles willen wat ik wil, maar een switch/router/modem van 300 euro krijgen wij hiero ook niet, stomme aanbieding van XS4ALL korting op de opstartkosten met een USB modem, en nu zitten we daar dus aan vast...
    Maar routers voor USB modems? waar haal ik die?

4. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb vorige week een Dingetje zien liggen bij Ditjedatje in Den Bosch! Was maar 1-100 euro!! koopje toch 8) :D

Sorry moderator, ik moest dit ff kwijt, ik ben ff in een melige bui:cool: Don't get angry plz:{

Mijn situatie thuis is iig zo: kabelmodem->hub->2 pc's (2 aparte IP's, kun je bij @home tegenwoordig niet meer aanvragen). Connecten heb ik nog niet geprobeerd, ik kan wel makkelijk mn xbox op mn pc aansluiten, maar ik weet niet of het dan werkt met IP's enzo.

5. robert22nh

robert22nh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een netwerkkaart nodig 30 euro denk ik ongeveer.

6. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook ADSL + usb modem!

Er is een goeie router met ingebouwd modem waarin je de drivers van je usb modem laadt, je sluit hem aan in je meter kast of elders waar de tel.lijn binnen komt. Je plugt je kabel erin, je plugt je USB modem erin en klaar is kees! Er zijn 4 poorten waaraan je pc/xbox'en kan hangen!

Kben alleen ff het merk van het apparaat kwijt, als k er achter ben post ik het!!

7. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    moet je gewoon ff snuffelen op het I-net onder routers met ingebouwd modem...simpel!

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm dan krijg je dus zeker zo'n speciaal USB apparaat? (naast die modem) Lijkt mij alleen maar kut (en duurder?)

9. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan doen (als je computer altijd aan staat) is dit:

Modem --> Usb aansluiting op je computer --> netwerk kaart in je computer ---> Hub (als je meerdere dingen er nog op wilt aansluiten) --> xbox live of andere PC's

Die hub heb je niet nodig als je alleen nog maar xbox live wilt aansluiten

In japan is er trouwens ook een speciale USB --> ethetnet convertor op de markt voor de xbox, geen idee of die al hier te krijgen is

10. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klik
    Dat is toch een USB router? Maar ff een vraagje daarover, split die nou de USB lijn ding in meerdere USB lijnen, of split hij ze gewoon in UTP lijnen zodat die gelijk naar de xbox kunnen en naar een pc?

UPDATE:

Op Draytek.nl zie ik dit lijstje staan:

Aansluitingen en eigenschappen
    Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
    Filtering Firewall
    Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
    Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
    Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch
    Twee jaar fabrieksgarantie
    Nederlandstalige snelstart
    Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem
    Reset-knop
    Power (15V-17V~)
    USB aansluiting voor aansluiten op PC <------
    USB aansluiting voor aansluiten op ADSL-modem <-------

Dus je hebt er niets aan want hij splitst het in USB dingen? :'-( Of niet?

Laatst bewerkt: 26 dec 2002
  11. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch

Dus je kan je xbox en je pc er op linken....

Hij split niet in USB, dat zou dom zijn want dat heb je er niks aan

12. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoezo heb je niets aan? Dan kan je hem toch naar 4 pc's sturen, alleen niet naar xboxen neej, maar hij split toch in USB dingen?

13. Xbox4life

Xbox4life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wel es gecheckt hoe duur usb kabels per meter uitkomen met die teringkleine verlengstukjes die je kan krijgen, en USB is zoiezo slomer, ongeveer 7 x zo sloom

14. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook een USB modem, en gebruik ook Xbox Connect, gewoon via een netwerkkaart in m'n PC, maar ik begrijp dat je liever een hub/router extern wilt hebben.

Ik was zelf ook op zoek naar een router met USB ondersteuning en die zijn er maar weinig, de beste is genoemd, de Draytek. En omdat ik toch al wat wilde hobbyen met een server, draai ik nu een server als router zijnde en nog wat dingen.

Maar antwoord op jou vraag: Je hebt voor zo'n 125 euro al een router met ingebouwd ADSL modem. Ik zal zo ff opzoeken waar, als je echt een router wilt dan moet je dus gewoon je huidige modem vervangen met deze, anders kom je veel duurder uit...

[edit]De goedkoopste die ik nu ff vond is 139 euro bij Alternate, dan komen er nog wel verzendkosten bij. Je moet gewoon wat online shops afgaan, misschien heeft je plaatselijke PC boer ze nog wel voor een aardig prijsje liggen... Hier de link van het E-tech modem/router: http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/qdmb82.html [/edit]

15. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus ik had net zo goed geen modem bij mijn ADSL abbonement kunnen bestellen :)?
    Nouwja, dan moettik dit maar ez ff kopen :)

----
    Edit: dit ding heeft toch maar 1 poort? Dan is het toch onnuttig om dit te kopen?

16. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Laatst bewerkt: 27 dec 2002
  17. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  18. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Jawel, alleen staat het een beetje verborgen. Lees maar eens in die advertentie van Zonnet:

De voordelen van de E-Tech ADSL router+ ethernet switch

Router met ingebouwd ADSL modem (geschikt voor Mxstream)

Gelijk bovenaan... ;) Daarmee vervang je dus gewoon je USB modem.

19. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    AAAH YES!
    Wow, en niet eens zo duur :)
    Eerst wilde ik (mijn pa niet :p) een multipc modem kopen bij ons internet, dat scheelde dan 250 euro met het USB modem, dus weer, 70 euro bespaard :)

20. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, geen dank. Dit is de goedkoopste oplossing denk ik zo.

Deel Deze Pagina