advance scart cable

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tocoloco, 26 apr 2002.

1. tocoloco

tocoloco thomaster

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil wel zo'n advance scart cable maar ik zag in de winkel ook eentje liggen die niet van microsoft was, en die was maar 10 euro, scheelt toch weer 20 euro met de originele. Maar ik wou even weten of er kwailteitsverschil is tussen deze en die van microsoft????

2. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SCART is SCART :) Door een hogere prijs laten ze je geloven dat de beeldkwaliteit beter is, maar uiteindelijk betaal je alleen voor de naam.

Toch koop ik lekker de MS kabel. Bij een MS console, horen MS dingen. Punt uit :)

3. Tigger

Tigger Master Chief

Leuk Bevonden:
    0
    en in wat voor winkel heb je deze vondst gedaan?

4. Hansie

Hansie Kanonnenvoer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hier de S-Video kabel van Thrustmaster bedoelt wordt? Da's de enige kabel die ik heb gezien voor een tientje.

Op de site van dixons staat ie.

Laatst bewerkt: 26 apr 2002
  5. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Als het die van €10 is van team5 (geloof ik. oa. bij de FRS), niet kopen. Ik heb hem gehad en ik kreeg rare strepen door mijn beeld. Vanalles geprobeerd maar hielp niet en heb toen alsnog een advanced scart kabel gehaald en toen was alles super. Die kabel van €10 was ook een stuk dunner dus waarschijnlijk veel minder afgeschermd dan die van MS zelf. Het was voor mij dus duur koop die bugdet kabel.

6. remco1

remco1 look!!!xbox rules!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ----------

neeeeh ik wil het setje liever zo origineel mogelijk houden.
    beter op elkaar afgestemd.
    :D }:]

7. Flood

Flood Guest

uhh wordt met zo'n kabel het beeld beter??? Of is dat alleen voor speciale tv's ofzo?

8. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er op die budget kabel wel een optische uitgang voor 5.1 weergave?

9. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heeft alleen een tussen blokje met rood/wit/geel tulp(cinch)-connectoren. Is wel RGB, vandaar dat ik die had gekocht. Die van MS kon ik niet vinden hier dus toen die goedkope gehaald met de instelling zo van; wat kan nu helemaal het verschil zijn. Er stond zelfs op dat ie compleet ontstoord was en dat soort onzin. Maar die ik nu heb is vele malen beter.

Zo'n kabel werkt met RGB kleuren signalen via de scart ipv je enkele kabel waar alles overheen moet (gele stekker op je standaardkabel). Het grootste verschil zie je in de kleur overgangen die veel beter gescheiden zijn. Dus geen colorbending, of 'lopende' randjes rond kleurovergangen. Tevens worden de kleuren net iets beter. Het totale plaatje wordt gewoon een stuk verbeterd. Hoe groter de TV hoe eerder je het ziet. Als je een mooie grote 100Hz breedbeeld is, kan je eigenlijk niet zonder want het is zo'n stuk mooier dan de standaard. Check wel of je TV RGB signalen ondersteund via de scart anders heb je er nog niet veel aan buiten de digitale geluids uitgang.

Deel Deze Pagina