Advance Scart Kabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door GalO, 29 mei 2002.

1. GalO

GalO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik de ASC op mijn 50 hz breedbeeld pluggen?

2. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier kan ik kort over zijn: ja dit kan.

3. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, dus eigenlijk is het een strikvraag die luidt als : HEEFT MIJN 50Hz TV EEN SCART INGANG ??

Kan ik een hulplijn inroepen ?

LOL

4. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt niet opa, hebbie niks aan als het een scartaansluiting is die geen RGB ondersteund.

5. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    En de optische uitgang dan voor Dolby Digital ondersteuning ??

Als je TV geen RGB ondersteunt maar je hebt wel een Surround Set met een digitale ingang, moet je vrees ik toch deze kabel kopen.

6. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    Duur grapje trouwens.

*advance scart kabel - €29,99
    *optische kabel €27,- voor 2 mtr, €22,- voor 1 mtr

7. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar Dolby Digital is dan ook het TOP-SOUND van de Xbox.
    Bij Halo hoor je links achter je die kleine fijne vijanden moempelen, en tegelijk rechts achter hoor je vanalles bewegen, echt nie normaal !!

Veel realistischer, je wordt echt meegesleept in de actie.

(Je moet wel een deftige surrround set hebben met 5 (of meer) speakers + 1 Subwoofer.

8. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Deftige surround set met 5 of meer speakers en een subwoofer? Dolby Digital IS 5 speakers en een subwoofer!

Ik heb zelf ook dolby digital maar heb de subwoofer achterwege gelaten omdat de twee frontspeakers groot zijn (fullrange zuilluidsprekers). Die produceren genoeg bass en wanneer je stereo cd's speelt vind ik het mooier klinken dan uit van die kleine speakertjes met een subwoofer erbij.

Ik heb de advanced scartcable juist gekocht voor de DD5.1. De RGB weergave was eigenlijk een bijkomend leukigheidje.

(Wanneer je TV geen RGB ondersteunt, kun je evengoed de advanced scartcable gebruiken, om bv je DD5.1 set aan te sluiten.)

9. Opa

Opa 3d-Pépé

Leuk Bevonden:
    0
    Mis boucemeister , nu heeft dolby een nieuw hometheater systeem met 7 speakers op de markt (2 speakers achteraan, 2 op de zijkant, 2 vanvoor + 1 center + 1 subwoofer).

10. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb voor ook 2 fullrange zuilluidsprekers.. maar ik zou mijn subwoofer niet achterwege willen laten.
    Het extra zware lage geluid dat uit mijn subwoofer komt is niet met mijn frontspeakers te produceren..
    zonder subwoofer zou ik nooit eens lekker trillend op de bank zitten als er weer eens een ontploffing plaatsvind..

ik zou dus wel een subwoofer aanraden.. als de buren daar tegen kunnen natuurlijk:)

11. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    DD5.1 stuurt nog steeds maar 5 + 1 speaker aan..
    die andere 2 worden aangestuurd door extra electronica.. dit is dus een in de set gegenereerd geluid..
    natuurlijk is zo'n set wel leuk voor DD 7.1 :) (hoewel het bij 5.1 waarschijnlijk ook wel klank verbetering geeft.. maar dat is puur make up)

12. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis een dvd speler en een Sony breedbeeld tv die zo ongeveer alles wel ondersteunt, en ik heb ook een Sony dolby surround set met een subwoofer!!

Moet ik omdat ik nu alles via de standaard aansluiting van de xbox aansluit, scart kabels, maar dan zonder de scart adapter ertussen! (deze aansluitingen zijn rechtstreeks op de dvd speler geplaatst en volgens mijn broer is die ook gelijk op het dolby systeem aangesloten dan), nu ook zo'n een Advanced scart cable kopen, om echt dolby surround geluid te krijgen, of ondersteunt de Xbox het op dit moment ook zonder de advanced scart cable!

Ik gaat hem sowieso wel kopen, daarom niet, maar ik vroeg het me even af!
    Het geluid is nu al overweldigend, maar als het niet echt compleet dolby is dan weet ik dat tenminste ook weer! :)
    Iemand een idee? :)

13. dantm

dantm DanTheMan

Leuk Bevonden:
    0
    dobly surround (of pro logic) word ook via gewone audio kabels ondersteund (als je een pro logic versterker hebt).
    wil je echter Dolby Digital 5.1 (en dat bedoel je denk ik eigenlijk), dan moet je een Advanced Scart hebben en een optische ingang op je versterker, andere opties zijn er 'nog' niet.

14. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Wij hebben thuis een Bose dolby digital installatie (zo'n chroomkleurig kastje met een witje afstanbediening). Weet iemand of die advance scart kabel daarop te gebruiken is?

15. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Yo bedankt!!
    Gaat effe de handleiding doorpluizen!!
    Bedoelde inderdaad 5.1!!

16. OsIrIS

OsIrIS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    asl je nou zo'n advance scart cable koopt, maar je tv ondersteunt geen RGB, maar je wil wel je 5.1 setje aansluiten(dat kan lees ik hiervoor) moet je dan wel een velengstukje kopen om die advance scart cable op je tv aan te sluiten, of past die in je gewone scart aansluiting??

17. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Die aansluiting is hetzelfde als een gewone hoor, dus passen zal hij zeker.
    Maar is het beeld dan niet zwart-wit of zo??
    En ik heb nog een (hoogstwaarschijnlijk oerdomme vraag): als je die kabel koopt, maar je hebt GEEN zo'n surroundgeval, dan gaat het geluid toch gewoon door naar je tv in plaats van met die optische kabel??

18. OsIrIS

OsIrIS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je niet die optische kabel koopt, dan komt het geluid gewoon uit je tv, maar is dat echt zo van dat zwart van wit beeld??? ik hoop het niet]:-

19. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik bedoelde de DD5.1 van de Xbox, die is 5 speakers+subwoofer.

7.1!! Dat past niet eens in de kamer hier. Ik zie niet het extra nut van de 2 toegevoegde speakers. Je hoort nu al geluid rondom je. Daarbij komt dat 7.1 zoveel speakers nodig heeft, dat menig huisvrouw helemaal gaat flippen! DVD's en spellen ondersteunen het ook nog niet. Die twee extra speakers worden dus (nu nog) gesimuleerd uit het signaal van de andere 5.

De bank trilt ook al behoorlijk zonder subwoofer. Ik ben met je eens dat een subwoofer idd geluid toevoegt. Alleen met films en spellen vind ik dat mooi. Met muziek klinkt het veel te overdreven en zwaar verkracht (vind ik). Bij het luisteren naar muziek gebruik ik alleen de twee frontspeakers. Misschien dat als ik meer audio DVD's heb dat ik dan wel muziek DD5.1 ga luisteren, vooral concerten zijn dan wel leuk.

Wanneer ik een huis heb zonder onderburen dan kijk ik wel of ik mijn vriendin kan overhalen om een subwoofer te kopen. Zo'n ding kost al snel 400 euro..

20. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Oh wat ben ik blij dat ik dat soort dingen nog zelf kan bepalen :+

Anyway, volgens mij geeft die Advance Scart gewoon normaal beeld als je TV geen RGB ondersteund omdat het met logischer lijkt dat ie geen beeld geeft ipv zwart-wit beeld. Mocht je het toch alleen in zwart-wit krijgen dan zou ik dit een flinke misser vinden van MS...

[edit]
    AV is Advance geworden

Laatst bewerkt: 30 mei 2002

Deel Deze Pagina