ik heb vandaag een advanced scart kabeltje gekocht met daarbij ook een optische kabel..heb ik allemaal netjes aangesloten..en de optische kabel aan mijn audigy2 optische ingang(aan het frontje) gehangen..nu krijg ik enkel surround sound in het dashboard...en niet tijdens het gamen..dan krijg ik enkel geluid via de tv speaker iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? ps: ik heb creative labs Megaworks 550D speakers.en via mijn pc krijg ik ook het gewenste geluid
kunnen een aantal dingen zijn: heb je je xbox goed ingesteld (dolby digital in het xbox menu) je moet bij een platinum versie van de audigy de 2de line in apart aanzetten (staat standaard uit)
ja maar in het dashbord krijg je dus geen surround sound is gewoon stereo IMO DD5.1 is echt wel anders dude ----> Heb je de audio instellingen in je dashbord veranderd naar Dolby Digital en dolby surround? ----> Op je receiver goede modus gekozen? ----> Handlijding doorgelezen? goodluck
Het menu heeft geen dolby, waarschijnlijk krijg je in het menu pro logic dan word een stereo geluid over 5 boxxen weergegeven. Maar dolby digital 5.1 is echt wat anders, dan hoor je bv in halo in multiplayer als er iemand achter je loopt ook echt achter je en dat soort stuff.
ja heb ik allemaal ingesteld..ik krijg dus WEL geluid door mijn 5speakers in het dashboard..maar niet in games..en ik heb dolby surround aan gevinkt..volgens de handleiding van de advanced scart cable en volgens mijn audigy2 boekje
Lijkt erop dat je audigy niet snapt dat je er een db 5.1 signaal overheen stuurt, vandaar dat je wel geluid in het dashboard krijgt, dat is pro-logic. Waarschijnlijk moet je toch niet wat in de (advanced?) settings van je audigy kloten.
Zie zo snel niets staan in de handleiding staan over het aansluiten van 5.1 bronnen over de optische ingang. Dat gebruiken ze de spdif ingang voor als ik het zo bekijk.