Advanced Scart Cable?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cusem, 2 mei 2002.

1. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Advanced Scart Cable, is dat alleen voor state of the art TV's? Of heeft een 5 jaar oude Vestel daar ook baat bij? Ik gebruik nu die standaard kabel die bij de Xbox zat en het beeld is opzich prima. Maar als het beter wordt met zo'n RGB kabel, dan koop ik die ook nog.
    Voor m'n stereo hoef ik het denk ik ook niet te doen. Is een 7 of 8 jaar oude Sony Dolby Pro Logic set, maar heeft alleen 2 tulpstekker ingangen, dus niets optisch ofzo.

Wel halen of niet halen?

2. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Moejje een scartaansluiting hebben die RGB ondersteund.

3. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik moet zeggen dat ik 40 euro toch wel erg veel vind voor ALLEEN beter beeld... Als je nou ook een DTS-versterker had, zou ik het je 100% aanraden, maar voor alleen beeld niet.

Misschien dat je aan een 3rd party kabel kunt komen. Die zijn goedkoper en dan is het wel de moeite denk ik zo

[edit]
    heb het bonnetje nog eens gezocht... en ik heb idd ook 29,95 euro betaald, zoals enkele hieronder er ook voor betaald hebben... foutje ;)
    [/edit]

Laatst bewerkt: 2 mei 2002
  4. Boefje

Boefje Joost NL

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 29,95 betaald bij dixons...dat scheelt al...

5. Cusem

Cusem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die dingen ZO duur? Ik dacht 10 euro ofzo...
    nahja, dan wacht ik inderdaad nog maar even.

6. RedFox

RedFox Guest

7. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik al een x wat negatiefs over gelezen. Ik heb btw ook 29,95€ betaald. Is wel iets mooier maar 't scheelt niet veel.

8. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het beeld er met de advanced scart er wel mooier uitzien, vooral de kleuren zijn dieper. Maar niks wereldschokkends.

9. Seahawk

Seahawk X-box addict

Leuk Bevonden:
    0
    :+ De advanced scart is voor TV's die RGB signalen ondersteunen, de gewone scart voldoet prima denk ik, ik heb alleen de advanced scart aangeschaft ( Bij dixons voor 29,95) maar heb dit gedaan omdat er een optical glasvezel kabel op aangesloten kan worden die je dan mits in het bezit van een versterker met DD5.1 cq DTS daarop aan kan sluiten, en kunt gaan genieten van superieur geluid

Greetz Seahawk

10. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Op een beetje aardige tv zie je het wel hoor. Ik heb eerst een 3rd party RGB kabel gehaald maar dat was 3x niks (koste net geen €10 bij de FRS). Niet kopen. Ik kreeg allemaal rare strepen door mijn beeld. De advanced Scart van MS is echter super. Alles staat veel stiller, is scherper en kleurvoller. Ik heb zelf een 100Hz breedbeeld van 3jaar oud ofzo maar die had er veel baat bij.
    Je mist alleen je rood/wit audio-out op die kabel dan maar als het goed is heeft je tv ook een audio-out die je naar je Dolby Surround toren kan linken. Zo heb ik het zelf thuis zodat al het geluid dat naar mijn tv komt ook naar maar toren kan zonder voor ieder apparaat apart (Xbox, DC, video) een ingang te moeten missen op mijn toren.

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Die goedkope kabels zou ik afraden, je wilt juist mooier beeld, dat kost meer dan 10 euro!
    Je moet inderdaad een scartaansluiting hebben die RGB ondersteunt. Nadeel van de Advanced Scart cable is dat er geen stereo stekkertjes meer aanzitten. Je moet dan het geluid via je TV aansluiten. Of via de optische kabel natuurlijk..
    DTS is wel leuk in je versterker, maar als de games gewoon DD 5.1 zijn, heb je er niets aan. Een DTS film is natuurlijk wel leuk, maar ik weet niet of de Xbox DTS ondersteunt?

Ik zie wel een beetje verschil tussen de RGB video en de gewone video van de Xbox, maar ik weet niet of het wel die 30 euro waard is.

Overigens is het gewone videosignaal van mijn DVD speler mooier dan wanneer ik hem op S-video instel.

12. remco1

remco1 look!!!xbox rules!!!

Leuk Bevonden:
    0
    -----------

ik was gisteren in de free record shop.
    ik vroeg om een beetje info van die kabel.
    zegt die gozer heb jij last van stipjes of streepjes dan.
    ik zei nee,dan heb je hem ook niet nodig.
    is alleen voor de oudere televisies.
    volgens mij id dit lulkoek.:confused:

13. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik met de standaard kabel wel heel soms in PGR last had van witte puntjes en streepjes. Sinds ik de advanced scart kabel heb, heb ik deze niet meer gezien, dus het werkt wel.

M'n TV is trouwens nog niet zo oud.... ik schat een jaartje of 4 max.

14. Froggie

Froggie Kwaaaaak

Leuk Bevonden:
    0
    Is idd lulkoek ]:-

Ik heb er ook over zitten denken (heb hier een Philips Matchline staan) maar denk niet dat het in mijn geval de 30 euro waard is want ik heb hier boven geen 5.1/DTS versterker (dan zou ik me box beneden moeten zetten en daar voel ik niet zoveel voor)

15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    idd lulkoek, een heel pak vol met lulkoek.
    De advanced scart cable geeft door middel van het RGB signaal een beter beeld dan de standaard kabel. De RGB kabel splitst de drie kleuren over drie snoertjes, de gewone kabel perst het allemaal over 1 snoertje.
    Die prutser heeft wel gelijk dat het eventueel een oplossing kan zijn als je last hebt van stipjes of streepjes, maar RGB is geen gegarandeerde oplossing voor dat probleem.

Het primaire doel van de kabel is denk ik de DD 5.1 uitgang, en de RGB een leuke bijkomstigheid.
    Je games gaan er met deze kabel wel beter van klinken als je een DD 5.1 set hebt, maar de grafix worden niet ineens super veel mooier ofzo. Het beeld is ietsjes scherper en rustiger, maar dat valt tijdens het gamen toch niet meer zo op.

16. jedigeub

jedigeub Gimme my XBOX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb die advanced scart kabel, en moet zeggen het is reuse makkelijk!!!

Je hoeft niet meer een kanaal te zoeken want het is xbox aan je heb meteen beeld, hij past automatisch het beeld formaat aan (handig bij breedbek tv's ik heb er zo 1 namelijk) en het beeld is zichtbaar scherper :D

17. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn wat een signature heb jij man ]:-

Misschien een idee om ff wat dingen naast elkaar te zettten ipv onder elkaar.

18. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik me zo´n kabel aanschaf moet ik ook een optical kabel hebben voor me 5.1 sound toch? (zon blokje zeg maar van glasvezel) maar hoeveel kosten die dingen dan of zit die erbij?

19. remco1

remco1 look!!!xbox rules!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ------

zit nog in twijfel.
    ik heb een jvc 100hz breedbeeld televisie van ongeveer anderhalf jaar uit.
    ik vind dat ik nu al zeer goed beeld heb.
    denk dat ik even wacht.:confused:

20. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    zo'n optisch kabeltje kost ook zo'n 25 euro.

Deel Deze Pagina