Advanced SCART kabel + optical geluidskabel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Netrab, 11 mrt 2002.

1. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan er iemand mij een plaatje laten zien van de in/uitgangen van de Advanced Scart Cable? Ik krijg alleen maar plaatjes gevonden waar je niet alle in/uitgangen ziet.

Het liefst zie ik een afbeelding van iemand die hem al op zijn DTS versterker heeft aangesloten met zo'n kabel.

2. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik snap niet echt wat je bedoeld.

De Advanced Scart Cable samen met de Optische kabel aangesloten bedoel je? :confused: :confused: :confused:

3. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij wil Netrab idd een plaatje zien van de aansluitingen die er op die Advanced Scart Cable zitten. Hoe ziet die optische aansluiting eruit en hoe sluit je het hele zaakje aan op je DTS-versterker??

correct me if I'm wrong Netrab

4. .:· ChirreD ·:.

.:· ChirreD ·:. ee-dee-ot

Leuk Bevonden:
    0
  5. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    idd maki, jij begrijpt het. en Tjeerd : hoi :p

6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Een optische aansluiting is heel klein. Een piepklein (strak }:]) gaatje. Hierin gaat de optische kabel, die ook in je Xbox moet. Dan moet er op de scart-kabel ofzo ook nog twee tulpjes (?) zitten die in je stereo setje moeten?

Nou ja, ik snap er zelf ook niet zoveel van. Maar ik wil wel volop gebruik maken van m'n Dolby Digital setje. Wie heeft er hier wél verstand van? :9

7. Rookstar

Rookstar X-perienced gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geen audiofiel, maar weet inmiddels wel een beetje waar ik over praat.

Als je een dolby versterker hebt of een dvd speler met een dolby decoder on-board, dan moet je kijken of je een optische ingang (toslink ingang)op een van deze aparaten hebt. Deze zien eruit als zwarte vierkantjes. Soms zit er een soort bescherm-dingetje op (zwart uitstekend). (Weet niet of er zo'n beschermdingetje op de advanced scart kabel zit, maar de toslink ingang op de dvd-speler/versterker ziet er ongeveer hetzelfde uit). Die haal je er dan uit. Je koopt bij de betere audiozaak een toslink kabel (Zijn duur!!!!) De optisch uitgang op de advanced scart kabel (of advanced a/v en hd pack) verbind je met die kabel met de optische ingang van de versterker/dvd-speler.

Je hoeft nu de tulp audio-uitgangen op de advanced scart kabel (of hd of av-pack) niet meer te gebruiken!!!!! Deze heb je enkel nodig als de versterker/dvd-speler geen optische ingang heeft. Je hebt dan d8 ik sowieso geen surround geluid.

Snappen jullie het nu een beetje? :)

8. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    nee, niet echt :p

9. MadMonk

MadMonk Behind you...

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar ik begrijp het nog niet

10. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    LOL.......

11. calibur

calibur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo iets bedoel je???

12. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
    Of zoiets 8)

13. x-core

x-core Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn Dolby/DTS versterker zit een 1 coaxiale en 1 optische digitale ingang, op dit moment gebruik ik de coaxiale digitale ingang voor de dvd-speler (dvd-speler heeft alleen een coaxiale uitgang). Moet ik dan ook nog zo'n optische kabel kopen en de advanced pack?

Op mijn versterker wordt vermeld dat de optische geschikt is voor een cd-speler, bij de coaxiale staat dan dvd. Lekker makkelijk zo'n X-box, whaaaaaaahhhh!!!!!!!:+

14. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt echt een optische kabel nodig voor die Advanced AV Pack! Zie picture hier boven..!

15. x-core

x-core Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt over nagedacht dus, maar ja ik zie wel. Zal donderdag wel even afwachten, die digitale coaxiale kabel kostte me f 70,-, das 0,70 cent per centimeter en nu weer een andere kopen van waarschijnlijk diezelfde prijs.=(

16. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
    Maar, dan heb je ook wat!! :p :) ;)

17. x-core

x-core Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even bij Conrad electronics gekeken en het blijkt dat die kabel maar 15 euro kost, dus dat kan nog wel!!!!;) ;)

18. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    zit er bij de xbox ook zo een stekker bij die er een AV stekker van maakt

19. Shareman

Shareman 10011010011

Leuk Bevonden:
    0
  20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden: