Iedereen heeft zo wat een Advanced Scart Kabel maar wat is er zo anders aan dan een gewoon scart aansluiting???
gebruik de zoekfunctie eens En er zijn niet veel mensen die een advanced scart cable hebben. Het beeld is beter en je kan gebruik maken van dolby surround, meer is het niet volgens mij
In een normale scart zitten alleen de audio- en videoaansluitingen. In de Scart Advenced van M$ ziten naast deze aansluitingen ook nog de RGB. Wanneer je met de TV schakeld tussen de normale Video- en RGBkanaal zie je héél duidelijk de beeldkwaliteit.
Hey pikachu is het beeld echt stukken beter? Als ik mijn breedbeeld koop wil ik dan ook zo'n kabel erbij .
Heb zelf een Philips Matchtline Palplus Breedbeeld. De kleuren zijn véél Helderder met de Scart Advenced RGB kabel. Wat ik zal zei , bij het schakelen tussen de normale Video ( composit ) en RGB zie je duidelijk het verschil. Hier vindt je uitleg over de verschillende aansluitingen Uitleg
ik had gelijk een DVD kit erbij gekocht, vond ik toch wel heel erg belangrijk, ik kijk ook regelmatig DVD's, vandaar dat ik over 2 week een Creative Inspire 5500D ga kopen...
Op die site staat het volgende "U heeft een TV nodige die RGB kan verwerken via de SCART bus. Wanneer uw TV meerdere SCART aansluitingen heeft dan is er vaar slechts één bus geschikt voor RGB, controleer dit van tevoren." Dus als ik dit goed begrijp is er een kans dat ik de advanced scart kabel wel erin krijg, maar dat ik vervolgens geen beeld heb?(dit omdat mijn tv MISSCHIEN niet geschikt is voor rgb , ik weet dus niet of mijn tv hier geschikt voor is...Ik heb hier de Aristona 37TA1462)
Ik weet niet hoe oud jouw Aristona tv is , maar ik heb hier nog een Philips tv staan van ongeveer 10 jaar en deze heeft RGB. Bij veel tv's maakt Philips gebruik van gekleurde scartaansluitingen zoals blauw en oranje. Bij een blauwe scart zijn ook de RGB aanwezig. Als je geen risico wilt nemen kan je het even vragen bij Aristona. Het email-adres is : info@aristona.nl
Mijn tv'tje is denk ik een jaartje of twee oud, dus et zal dr wel op zitten, maar ik mail toch maar even voor de ckerheid...
IK las bij een post van beuker(sr) "(...)de xbox ondersteund zowel dolby digital als dts gedecodeerde signalen. om hier gebruik van te maken zal je eerst bij de shop een advanced scart kabel en een optische toslink kabel moeten kopen. de scartkabel gaat uiteraard in je tv...de optische kabel gaat via het stekkerdoossie wat aan je scartkabel hangt naar je dolby/dts DECODER .(...)" Dat k een advanced scart moest kopen , dat wist ik al, maar van een optische toslink, wat dat ook moge zijn , had ik nog nooit iets van gehoord, maybe kan iemand hier wat uitleg geven?? ( zie hier de volledige post van beuker(sr)
kijk hier eens --> zoeken --> titels only --> Hardware --> advanced scart Gaarne in een van deze threads verder posten. alvast bedankt, Fardo thread closed