Adventure games doodgebloed?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex V, 11 jan 2004.

1. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Je merkt de laatste tijd dat er steeds minder en minder adventure games worden gemaakt. ( Alleen syberia 2 is schijnbaar één van de "fatsoenlijke " adventure games die nog in development is). Sommigen zeggen zelfs dat het genre doodbloedt... Dat vind ik persoonlijk erg jammer aangezien dit juist de spellen zijn waar de meeste sfeer in zit. Dat missen de meeste nieuwe games in mijn ogen...Als je adventure combineert met actie kun je echt geweldige games maken denk ik. Wat vinden jullie hiervan?

Laatst bewerkt: 11 jan 2004
  2. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens, spellen zoals ocarina of time worden tegenwoordig niet meer gemaakt

3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    idd..soms heb je gewoon zin in een diepe adventure/RPG en daar zijn er gewoon niet genoeg van...
    zijn er wel een paar in de maak maar als je kijkt naar de verhouding ten opzichte van racers etc is het gewoon matig

4. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ben ik het helemaal mee eens, af en toe lijkt het of ze allen maar race en shooters op de markt pleuren, en als er dan een adventure op de markt komt zittie vol bugs of erg slordig afgewerkt. De enige echt goede adventure/rpg is kotor en op de rest zitten we al een jaar te wachten

5. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Er is inderdaad geen groot aanbod, eigenlijk kan je moeilijk spreken over een aanbod, adventure games zijn immers eerder uitzonderingen geworden. Developers lijken blijkbaar allemaal games te ontwikkelen in genres die goed scoren: shooters, sport, racegames,...Ik denk dat er echter wel een markt is voor adventure games, dus dat er wel een doelgroep ( die voldoende groot is ) om een adventure game voor te maken.

6. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De makers van een van de laatst verschenen adventures Syberia zijn bezig met het oprichten van een gamestudio genaamd White Bird. Deze studio zal zich puur en alleen gaan bezig houden met adventures. Ik moet zeggen dat ik zowel Syberia als de onlangs verschenen adventure Runaway best wel te pruimen vond. Weliswaar niet zo goed als de vroegere klassiekers, maar als dat met die studio doorgaat en er komen eindelijk eens meer titels bij dan maakt dat mijn dag weer helemaal goed. En als deze ook nog eens succesvol zijn dan zullen andere studio's wellicht ook wel weer gaan investeren in adventures.

7. ssvegetto

ssvegetto neverine

Leuk Bevonden:
    0
    van wat voor spel is dat plaatje?

8. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik hoop ook nogsteeds op een terugkeer van de LucasArts Adventure games.
    Gelukkig is Sam & Max 2 nog in ontwikkeling :) maar helaas is Full Throttle gecancelled.

Tegenwoordig mis ik de humor die vroeger in het adventure gengre zat zoals bij Sam & Max, Day of the Tentacle, Torin's passage, Monkey Island. (verrek k denk dat ik ze vanavond maar weer eens ga installeren)

9. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik zat er gisteren gewoon serieus aan te denken om over te stappen op de PS2...

Bij de PSX (die ook ook in z'n begin-jaren heb gekocht) had ik de ervaring dat ik gewoon een goede machine had gekocht, en dat na een paar jaar de goede games wel kwamen (die toen ik dat ding kocht nog nieteens aangekondigd waren).

Ik wilde bij de Xbox hetzelfde doen. Ik heb nu de krachtigste machine, maar ik heb geloof ik 2 leuke adventure-games! :eek:
    Jullie zien het echter verkeerd dat dit genre dood aan het bloeden is, want op de PS2 komen keer op keer originele sfeervolle spellen uit.
    Denk aan Beyond good and evil (waar blijft de Europese Xbox-versie?), Final Fantasy... en al die games die ik altijd op TV zie maar waarvan ik snel maar weer de naam vergeet omdat ze toch niet voor de Xbox uitkomen (gisteren was er weer 1 bij gammo).

Ik - baal! :mad:

10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Enigste tip die ik je kan geven is om kalmeringspilletjes te kopen bij de plaatselijke apotheker, en daar dan maar gelijk een heel pakje van naar binnen te slurpen. :9

Adventure genre is vet in de minderheid op de Xbox, maar nogmaals heb ff geduld er komen er zeker een paar potentiele toppers aan! Beyond good and evil zal bijv. helemaal niet zo lang meer duren... En dan nog het HEEELE mooie vooruitzicht wat wij als Xboxers hebben, ik noem de games niet want ze zijn al tig keer voorbij gekomen (check mijn sig. HINT HINT :p), nee ik zie dit soort toppers van dit kaliber nog niet op de playstation verschijnen...

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Nou wil ik geen PS2 gaan halen maar toch baal ik er ook van dat er weinig avontuur spellen komen, hiermee vermaak ik me toch het meest en had ook wel verwacht toen ik een Xbox kocht dat er genoeg van dit soort spellen zouden komen. Afgelopen maanden ben ik hard aan het twijfelen om m'n Xbox te verkopen omdat ik hem amper gebruik. De consoles die ik hiervoor had waren leuk, en de spellen bevatte een goede replay waarde (wat adventure games imo vaak hebben), nu heb ik meer spellen als op mijn vorige consoles en als ik zin heb om te spelen wordt dit genot bedorven omdat ik geen één spel heb wat ik wil spelen. De meeste spellen heb ik niet eens uitgespeeld, toch missen ze allemaal een soort van uitdaging.
    Tja, imo mist Xbox echt goede avonturen spellen, spellen die je meeslepen in het verhaal en waar je overdag over puzzeltjes e.d. nadenkt die je savonds probeert op te lossen. Het lijkt wel alsof Xbox zich puur richt op multiplayer spellen en afentoe glipt er een adventure door, die zich jammer genoeg niet kan meten met de concurrentie.

Ik wacht dan ook nog op Beyond good & Evil, later Fable nog. Als ik dan nog steeds dezelfde negatieve gedachtes heb dan gaat ie fijn de deur uit.

12. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    er komen er wel weer een paar aan maar de laatste jaren de enige echt goeie adventures kwamen van Lucasarts af :) Monkey Island reeks, Grim Fandango maar helaas is Full Throttle 2 afgekeurd :mad: maar ja sam & max ff afwachten.

mensen willen vaak dat je een game vaker kan spelen dus misschien is dat de reden waarom die games niet vaak gemaakt worden

13. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tja, wat versta je eigenlijk onder adventures? Voor mij zijn de "echte" adventures nog altijd die goede oude point and click adventures voor op de PC. Maak ze echter in 3D en doe er wat meer actie in en je komt op de consoles uit bij de imo zeer goede game Broken Sword 3. Nu komt daar dit jaar dan nog de nieuwe Leisure Suit Larry bij en je hebt het al weer gehad. Nu worden er in deze thread ook nog andere genres bijgehaald als rpg's en action/adventure/platform games en wat dat betreft is het aantal goede games hiervan op de Xbox ook niet echt geweldig te noemen. Zeker als het gaat om exclusive titels. En dan kunnen de fanatieke Xbox liefhebbers wel weer aankomen met games als Fable en Sudeki, maar hoe lang moeten we daar nog wel niet op wachten? En wat krijgen we nog meer dan in die genres? Niet veel iig. Qua action/adventure/platform games is het merendeel multiplatform en de bij de paar exclusives die ze hebben lijkt het wel alsof ze vergeten zijn de "funfactor" in de games te verwerken. Ondertussen heb ik games als Beyond Good and Evil en Prince of Persia al op de PS2 uitgespeeld en ik kan meteen door met Kya: Dark Lineage. Daarnaast heeft bijv. de PS2 ook nog absolute toppers als Jak & Daxter 1 en 2 en Ratchet and Clank 1 en 2 die wel die funfactor hebben. Ook wat betreft rpg's valt het me zeer zwaar tegen. Morrowind vond ik echt een fantastische game, maar verder? Arx Fatalis wellicht die pas geleden is uitgekomen. Maar dit zijn dan wel weer meer PC achtige rpg's die ook allang al op de PC uit zijn en daar voor een laag prijsje in de budgetbakken zijn te vinden. Kijk ik qua rpg's bijv. naar de PS2 dan zie ik dit jaar exclusieve games als Final Fantasy X-2, Arc the Lad, Kingdom Hearts 2, de .Hack serie en de onlangs bevestigde Suikoden IV.

Wat betreft het geringe aanbod van bepaalde games deel ik dan ook de mening van anderen hier dat de Xbox zwaar teleursteld.

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Larry gaat zuigen...ik las dat ze hun inspiratie halen uit american pie etc

15. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    *bescheiden kickje*

Weet iemand of er in de nabije toekomst nog 'cartoon based adventures' uit gaan komen? Nu volgens mij beide versies van Sam and Max gecanceld zijn zie ik het voor dit genre (zowel op de Xbox als op de overige consoles + pc) somber in. Serieuze adventures komen nog wel regelmatig uit, maar het gaat mij juist om de point en click verhalen waar het om de humor draait. Zo wacht ik nog steeds tegen beter weten in op een persbericht van lucasart dat ze monkey island 5 uit gaan brengen.

Gezien het feit dat het nauwelijks rendabel is om vandaag de dag een soort gelijke adventure uit te brengen denk ik dat we zullen moeten teren op de klassiekers van weleer. Dus zit er niks anders op om het stof van 'day of the tentacle' af te blazen ben ik bang :'-(

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27

Ach, probeer Monkey island 2 maar eens uit te spelen zonder cheats. Dan ben je vast lang genoeg bezig totdat Lucasarts weer een nieuwe adventure uitpoept

17. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Er komt weer een spel van Leisure Suit Larry. :)

Deel Deze Pagina