Ik ben een groot liefhebber van adventure games als Syberia en Post Mortem, maar ik wil eigenlijk ook die goeie oude point-and-click adventures van vroeger spelen. Ik denk dan aan games als Leisure Suit Larry en Monkey Island en ik zit dus met de volgende vragen. Hier heb je zeker emulators voor nodig?, waar vind ik die?, hoe werkt dat? en kun je deze spelen met Windows XP? Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen en ik weet wel dat emulators illegaal zijn, maar het gaat hier om games die allang niet meer verkocht worden dus gooi er alsjeblieft geen slotje op.
Voor deze DOS-games heb je geen emulator nodig. Windows XP heeft een funtie ( Compatibilitiet ). Hiermee kan je de pc laten werken als een W95 machine waardoor deze games nog perfect werken. Ik heb een tijd terug bij Dixons een verzamel-cd gekocht met allemaal oude dos games. Larry 1 t/m 6 - Zak mcKracken - Monkey island (serie) Indiana Jones (serie) - Day of the Tentacle - Maniac Masion
In heb even Larry 5 geinstalleerd maar het werkt zonder problemen onder XP. IK had de Compatibilitiet functie niet nodig. Het was alleen even puzzelen om de juiste Soundkaart te kiezen , maar daarna liept alles perfect.
hmmm mij lukt het niet om day of the tentacle onder xp (en dan niet maniac mansion maar het vervolg) draaiende te krijgen. Beetje klote omdat het gewoon de beste adventure ooit is!!
Zal die verzamel cd er nog zijn want dan ga ik ook even naar de dixons lijkt mij ook wel leuk zo'n verzamel cd met oude spellen vroeger veel mee vermaakt maar ben al die cd'tjes kwijt.
Bij mijn werkt Day of the Tentacle wel onder Xp , maar ik krijg alleen niet voor elkaar om te stemmen goed te krijgen. De zinnen worden steeds naar een paar seconden afgebroken. De overige geluiden zijn wel goed. Ik kan de game rechtstreeks van de cdrom spelen. Het instellen van de geluidskaart is heel belangrijk , anders start de game niet op.
mag ik een stel sites aanraden? Cherryroms.com is de grote favoriet van een fervent emu-gamer bij mij in de klas.. mijn favoriet was altijd emusanet.com maar die is veranderd naar edgeemu.com (of .net oid) maar nog niet alles lijkt online te staan.. zeker zeer goede sites..