1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Advertenties XBW Pre-Order

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Mika Kimi, 2 okt 2007.

  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Bij mij werkt nu ineens de adblocker ook niet meer:confused: Vanmiddag meteen de ads geblockt en toen was alles net als "vroeger". Nu zijn de ads nog steeds wel geblockt maar is er ineens ook die grijze rand er weer (dus zonder de ads) Vervelend:{
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Klopt, maar fullscreen browsen met een resolutie van >1400px is eigenlijk sowieso van de zotte. Als je een forum dan gaat oprekken krijg je zulke brede kolommen dat het niet meer prettig leest. Als ik kijk naar GoT, waar de breedte netjes is afgesteld op 800px, merk ik dat het erg prettig leest. Bijkomend voordeel is dat het forum er hetzelfde uitziet op alle resoluties, én dat de vrijgekomen ruimte aan de zijkant gebruikt kan worden voor een soort sidebar, en eventueel skyscrapers, zonder dat dat de weergave van het forum belemmert.
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou zeg, jij hebt een lekker beeld van ons... Ik kom ook op het forum hoor, natuurlijk maakt het mij uit of het goed is of niet. Het is alleen een perceptieprobleem, ik snap dat het nut heeft en stoor mij er niet aan, noodzakelijk kwaad.

    Maar ik vraag gewoon om feedback zodat we er aan kunnen werken om het zo min mogelijk de ervaring aan te laten tasten en het uit te leggen waarom het nodig is. Wederom, het is maar 160 pixels en die 160 pixels moeten begrepen worden voordat ze geaccepteerd worden.

    Ooit was er de bovenste banner en deze aan de zijkant. Toen zijn die weggegaan, toen kwam de banner boven aan het forum terug, was grote rel, nu praat niemand er meer over. Die aan de zijkant kwam nog niet terug, tot nu dan.

    Vind ik een goed idee, maar denk je dat we dan de optie moeten houden voor mensen die wel 100% breedte willen hebben? (met widescreen monitoren, etc.). Anders ondervinden die misschien last.

    Klinkt erg redelijk, is de moeite om naar te gaan kijken. Wil ook erg graag een mooi thema maken voor het forum, maar goed, zo veel werk! :)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  4. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik stoor me er niet zo heel erg aan. heb wel widescreen maar weet niet hoe het voor andere mensen is natuurlijk. Ik kan iig nog duidelijk het forum bekijken :)
     
  5. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    is het niet verstandig om een horizentale tussen de quote's te plaatsen?

    Dus eerst een paar berichten dan een advertentie!

    (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!)
     
  6. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja het enige wat ik persoonlijk wel relaxt zou vinden is als de banner links en niet rechts zou zitten, dat als enige opmerking. Voor mij is dat op de één of andere manier relaxter
     
  7. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik snap wat je bedoeld, maar helaas kan het adverteerders niet schelen hoe of wat voor banners we draaien, ze leveren maar wat aan en dan zoeken wij het maar uit...:{

    Veelal krijgen we alleen die skyscrapers en om die campagnes ook een beetje exposure te kunnen geven moeten we daar ook het forum bij betrekken. Als er iemand niet van advertenties houdt dan ben ik het, maar goed, we leven niet in dromenland, maar helaas moeten er servers onderhouden worden, boterhammen betaald worden, wordt er stroom verbruikt, etc. dus zijn deze advertenties nodig.

    Trouwens, die preorder advertenties leveren geen geld op hoor (krijgen een miniscule comissie om prijs laag te houden), dat is gewoon een service aan de bezoekers. Maar straks komen er campagnes aan, dan moeten we resultaat opleveren.
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    hier zijn dan even 3 mogelijkheden om nog advertenties te plaats.
    [​IMG]

    Plek 3 is toch wel het best want die ruimte word niet gebruikt. 1 en 2 zouden eventueel nog kleine advertenties kunnen komen..
     
  9. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Optie 2 en 3 zijn idd ook niet gek

    Ik heb ook ooit eens een aanvraag verzonden voor een banner. ik heb er alleen nog nooit een reactie op gehad?
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Switchen naar een fixed width theme zal voor veel mensen wennen zijn, maar als je het koppelt aan een mooie grafische look sla je twee vliegen in een klap. Persoonlijk denk ik dat fixed width juist voor widescreen monitoren beter is, het lezen van zulke uitgerekte lappen tekst is op dergelijke monitoren echt niet prettig (al doen veel mensen het misschien wel omdat ze niet anders gewend zijn). Ik zou dus geen optie voor 100% breedte houden, daarmee maak je het zelf alleen maar moeilijker omdat je dan juist meer rekening moet houden met plaatsing van banners en dergelijke.

    Dat is het enige nadeel van mijn voorstel, het is nogal arbeidsintensief ;) Maar misschien zijn er wel creatievelingen die het leuk vinden om zo'n theme te maken!


    //Edit: Mirik, heb je al eens aan Google Ads gedacht? Dat zijn in mijn ogen subtiele tekstadvertenties, die als je ze goed en consequent plaatst best geld kunnen opleveren. Die zou bijvoorbeeld op de plek onder de quick reply kunnen staan. Niet in de weg, het kost verder niks en het levert geheid geld op.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2007
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik zit nu op school en hier is het effect heel anders. het halve scherm is grijs en ik moet constant naar rechts scrollen om alles te lezen.
     
  12. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor advertenties de plek boven Quick-reply wel mooi vinden. Dus boven vorige discussie/volgende discussie. Maar aan de andere kant, in principe wennen die banners ook weer gauw.
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik zou het ook veel liever op plaats 3 willen hebben bij het plaatje van Kimi!
     
  14. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Kleinigheidje maar toch. Bij het vergroten van een afbeelden komt er een schuifbalk onderin, maar deze blijft als de afbeelding weer wordt ge-minimized. Is daar nog een oplossing voor :)?
     
  15. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    hopen dat ie snel weggaat want dit vind ik zwaar irritant.
     
  16. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Heb al geen last meer van de skyscraper
     
  17. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je haalt dat poepding gewoon weg of iedereen neemt zo'n ding?!
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Kom hier al meer als 5 jaar en heb het nog nooit gezien....
     
  19. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    3 jaar, en ook nog niet.. ;)
    Denk dat Mirik in een eigen wereld leeft :+
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ze zullen vast wel eens eerder zo'n skyscraper geplaatst hebben alleen was dat voor korte tijd door eerder genoemde redenen.

    Ik vind het zelf nu ook niet fijn lezen omdat de layout naar de knoppen gaat door de ad zoals Leedbek Luke al in detail aangaf.

    Maar ik heb totaal geen problemen met ads op een gratis voor iedereen beschikbare website die ik dagelijks meerdere malen bezoek. Mirik gaf al aan, er moeten servers etc. betaald worden, dus allemaal niet zo zeuren over een ad. Zolang de hele layout niet naar de mallemoeren wordt geholpen (zoals nu helaas wel het geval is 8)) vind ik het best omdat ik graag XBW nog lang zie doorgaan \o/

    /einde van m'n tirade O-)
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2007

Deel Deze Pagina