Hallo, Binnen een maand krijgen wij netwerk door het huis en dan heb ik ook internet op mijn eigen kamer , nu wil ik komende week voor een router gaan zorgen en mijn vader staat erop om een router met draad aan te schaffen, terwijl ik eigelijk alleen maar over draadloze routers hoor. Daarom heb ik enkele vraagjes over een router met draad: 1. Hoelang is zo'n draad die eraan zit (gemiddeld)? 2. Als ik een router koop, hoeveel PC's kunnen er dan standaard achter? 3. Als de draad te kort is, is het mogelijk deze te verlengen en zo ja waarmee?
1: ligt er aan hoelang de kabel is die je koopt. 2: Meestal 4 en een printerport , maar het staat ook op de doos. 3: zie nummer 1.
Maar is die wel te verlengen? en met wat voor soort kabel? Is een draadloos echt veel beter of maakt het weinig verschil uit, op dat je geen geknoei met draden hebt, na?
Imo is draadloos niet beter. Het netwerk wordt beperkt tot 54Mbit, terwijl je met kabels 100Mbit haalt in een standaard netwerk. Tevens wordt draadloos beinvloed door muren, waardoor het signaal zwakker wordt; en de snelheid daalt. Kabels hebben zelfs nog een groter bereik, en het is goedkoper.
owja, dus eigelijk heeft die ouwe, a-technische pa van mij ook nog gelijk ook nog Bedankt voor jullie reacties, in ieder geval
haal op de laptop nooit een lagere ping dan 70 want er zit gewapentbeton tussen... en met draad is 13 (battlefield vietnam) normaal
Wij hebben een USB-modem, moet die vervangen worden voor routers? Of hoeft dat niet persé? Wij hebben een internetverbinding van 1,1mbps downstream, blijft hij ook zo'n beetje van die snelheid als ik de enige ben die op dat moment gebruik maakt van internet?
Ja, wil je iets aan je router hebben; dan is een nieuwe router noodzakelijk. Anders kun je beter een switch kopen om je verbinding op te delen, maar moet je pc altijd aanstaan; wat dus niet de bedoeling is. Je kunt gaan voor een routermodem, dus een ethernetmodem met ingebouwde routerfunctie met 4 poorten. Dit is goedkoper dan het allebei los kopen, en goed genoeg voor een thuisnetwerkje. Je internetverbinding zal niet trager worden.
Je zult een router moeten aanschaffen waar je een USB modem kunt hangen, maar die zijn er niet zoveel en ook nog eens prijzig. Je kunt dus of: - Een los ethernetmodem + losse router aanschaffen - Een modem en router in één aanschaffen En wanneer jij de enige gebruiker bent, heb je uiteraard profijt van je volledige snelheid.
en dan nog een tip.. [als je xbox Live hebt], heb je ook nix aan je draadloze router tenzij je ook een draadloze adapter voor je xbox aanschaft volgens mij
Owja, Live wou ik niet direct (wachten tot ik 18 ben en eigen CC aanvragen ), maar Xboxconnect was ik wel van plan te gaan gebruiken dan
Nee, in bijna alle draadloze routers zitten ook ingangen voor gewone UTP kabels, de kabels die je dus gebruikt voor een gewoon netwerk, en het prijzige valt ook wel mee, mijn router had ik voor 60 euro met 4 UTP ingangen, als ik jouw was zou ik voor Draadloos gaan+ UTP ingangen.
Inderdaad heb ik ook. Mijn pc en xbox zijn via UTP aangesloten, de Laptop van mijn pa en mijn zusjes computer via draadloos. Het werkt allemaal perfect, maar je moet wel van een goed merk een router kopen, ik heb ooit eens een boel problemen gehad met een cheap ding (ik weet het merk neiteens meer). Nu een SMC barricade router en alles werkt als een klok.