Advies: Nintendo moet multiformat

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pacboyslim, 26 feb 2003.

1. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Dit las ik net op cubezone, ik heb wat reacties meegekopieerd.
    Ik hoop dat als er hier een discussie over ontstaat de argumenten iets meer onderbouwd zijn. :)

2. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Nintendo gaat niet multiplatform..wat is nintendo zonder hun exclusives?...nix

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Well, het zou een te overwegen stap zijn. De bron hamert iets teveel op dat het 'nieuws' is terwijl het gewoon een analyse is en een standpunt van een analyst die zelf denkt dat het multi-platform moet gaan met de vele voordelen van dien; Veel software verkopen (=veel winst), je bouwt een Nintendo-games-gamers groep op die bij een evt nieuwe Nintendo console allemaal overstappen naar DAT apparaat.

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    waarom zouden ze overstappen naar een nintendo apparaat als de nintendo games toch multi console gaan?

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik zou het anders niet erg vinden om eventuele vervolgen van games als Resident Evil, Eternal Darkness en Metroid Prime op mijn Beautiful Big Black XBox te spelen.

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nee dan trek je die weer in :cool: Alleen is het NU niet handig om een dergelijke weg in te slaan; Je hebt immers nog de Gamecube die een aantal jaartjes meekan. Tegen die tijd is de situatie weer heel anders. Ik zie het iig niet gebeuren, maar ik snap wel wat de analyst bedoeld.

7. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    dat zou niemand erg vinden

8. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het probleem van Nintendo is dat hun belangrijkste releases altijd maar weer dezelfde games zijn. Mario, Metroid, Zelda, Mario Party, Mario Kart ,Mario Tennis enz. Leuk voor de echte fanboys, maar de meeste gamers worden dit gewoon beu hoe goed de games ook kunnen zijn. Het zelfde zie je ook weer bij de gameboy waar gewoon iedere oude SNES titel word geconverteerd.
    Bij de volgende next gen consoles zal Nintendo er echt niet meer bij zijn.

9. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk zijn ze er 'the next time around' nog bij...ze hebben nog steeds een ongelofelijk grote fanbase

10. Blade

Blade What?Is it a spider?

Leuk Bevonden:
    0
    Ze komen wel met nieuwe spellen (pikmin, uuuh...) maar dat zijn er te weinig. En het zou wel handig zijn om mario spellen iets minder kiddie grx te geven. Want op die manier spreken ze toch een iets jonger publiek aan, en iemand van 13+ koopt op die manier toch iets eerder een ps2 of xbox.
    Nog een ander minpunt is dat ze op dit moment niet veel gehypte spellen hebben die moeten uitkomen terwijl de Xbox dat wel heeft.

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ze hebben Mario laten Tennissen, Golfen, Feesten, Karten, Puzzelen, Lopen...

Waarom niet gewoon een FPS maken?
    Gewoon in die kleurige wereld lopen en al die schildpadden overhoop knallen (met bloed in Mortal Kombat style...).
    Maar ze doen alles om Mario z'n brave imago te laten houden, dus dat zal nooit lukken.

Maar ik denk niet dat Nintendo ooit multi-platform zal gaan.
    Ik denk dat ze zich volledig op de handheld markt gaan richten in de toekomst en gaan komen met geavanceerde handhelds in plaats van de tv-consoles.
    Eigenlijk heeft het me ook verrast dat ze hebben aangekondigd er bij de volgende console wars bij te zijn.
    Maar wie weet, komen ze dan al met een volledig portable console...

12. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoe kun je Mario nu minder Kiddy maken. Zie je het al voor je...Mario the Big Bad Ass MotherFucker From Hell.

Persoonlijk denk ik ook dat ze zich uitsluitend met de handheld versie gaan bezig houden.

13. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf zie het nut van die draagbaarheid niet echt in. Ik zit liever thuis op de bank lekker relaxed te gamen dat mezelf een beetje genant met een draagbare spelcomputer in bijvoorbeeld de trein te vertonen. Maar goed, dat is voor de Jappen waarschijnlijk niet het geval. Sega had echter ook een grote fanbase en is toch overgestapt naar multiplatform, dus ik denk niet dat dat echt een goed argument is. Maar ik zie inderdaad nou ook niet zo én twee drie een mario rondhuppelen op mijn Xbox (of tegen die tijd XboxNext of whatever).

Laatst bewerkt: 26 feb 2003
  14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    jullie praten alsof het slecht gaat met Nintendo, maar het gaat goed met Nintendo

15. Hotshot

Hotshot Guest

ja, alleen gaat het beter met sony en microsoft..
    dus eigenlijk het gaat wel slecht met nintendo, nintendo wilt geen laatste keus zijn..

16. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    maar aan het einde van de dag gaat het alleen maar om winst maken...als nintendo ervan overtuigd is dat ze met een nieuwe console winst gaan maken dan doen ze dat gewoon

17. Hotshot

Hotshot Guest

Nintendo is overtuigd, maar wij, de gamers moeten ook overtuigd zijn..en ik zie meer in sony's en microsoft's plannen..

18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    En daarom denk ik dat ze portable gaan....
    Ze moeten van hun kiddie console imago af.
    Dan moet je gewoon met iets compleet nieuws komen wat iedereen aanspreekt. Kids en "oudere" gamers....

19. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    vergeet de die-hard nintendo fanbase niet..die kopen no matter what elke nintendo die uitgebracht wordt

20. Hotshot

Hotshot Guest

maar helaas voor nintendo is de die-hard sony fanbase veel groter,de microsoft fanbase wordt ook steeds groter..en de zwevende gamers kiezen uiteindelijk voor sony en in de toekomst hoop ik ook voor microsoft..

Deel Deze Pagina