Xbox 360-spellen onderweg die harde schijf vereisen Bij Planet Xbox 360 klinkt enige teleurstelling door ten aanzien van Microsoft; op de fansite wordt de lezer er aan herinnerd dat de consolemaker had toegezegd dat Xbox 360-games de optionele harde schijf niet nodig zouden hebben. Budgetgebonden spelfanaten die het goedkopere Core System kochten, zonder de extra opslagruimte, zou derhalve niets een zonnig speelklimaat in de weg staan. Aan de horizon dreigt nu echter een donker wolkje te verschijnen, die alsnog plaatselijk deze of gene 'Core-gamer' een koude douche zou kunnen bezorgen. Eerder bleek Final Fantasy XI al de harde schijf nodig te hebben, maar die bui kwam nog niet tot ontwikkeling omdat het vooralsnog een bèta-versie betreft. Recentelijk echter viel de coverart van Football Manager 2006 te bewonderen, waarop in de linker benedenhoek een slecht voorteken te ontdekken viel. Bedoeld wordt niet het vignetje dat een minimum leeftijd voor de gamer van 3 jaar indiceert, maar het icoontje ernaast, dat zegt dat een 'hard disk required' is. Sommige Xbox 360 Core-bezitters zullen zich wellicht achter de oren krabben, zich afvragend of dit een trend zal worden en of men achteraf gezien toch voor de Premium-versie had moeten gaan. Voor een los verkochte 20GB hard drive moet 90 tot 100 euro worden neergeteld. Bron: Planet Xbox 360
Zelf heb ik een HD bij mijn 360 zitten, dus mij maakt het eerlijk gezegd niet uit. Maar het is inderdaad erg vreemd om te zeggen dat ie niet nodig is voor spellen en nu blijkt toch van wel... Hier trouwens een plaatje ervan:
aardig lullig voor die mensen met een core ja Ik vind het zoizo bullshit dat er 2 versies zijn voor de xbox omdat je eigenlijk maar 60 euro bespaard omdat je zonder HD je wel een memory card moet kopen van 40 euro.
dit trekt alleen maarh modders aan denk ik,voor 90 euro heb je al een 250 gig hdd met complete madiacenter gedoe...nee dit s fout van microsoft,hoewel k denk dat mensen zonder een hdd een minderheid vormen.
Pffff afgezet. Kan me niet herinneren dat ooit is beloofd dat er nooit HDD only spellen zouden komen. Al zal dat ongetwijfeld zo zijn. Tja, that's the price you gotta pay, als je niet de volledige versie wilt hebben. Volgens mij is het percentage verkochte Xbox 360's met HDD ook vele malen groter dan zonder trouwens.
Duh hadden ze maar gewoon een premium moeten halen hoor. en ja zo'n footy manager heeft gewoon vaak een groot geheugen nodig. Denk ook dat je dan gewoon online transfers kan bijwerken ofzo.
Goedkoop is duurkoop, ik snap ook niet waarom er geen premiums alleen maar worden verkocht, xbox 360 premium is nogsteeds vrij slecht leverbaar, maar waarom zijn er dan wel cores? is het zo lastig om een hdd te maken? ik voel me ni afgezet wist ni eens dat er geen games kwamen met hdd only, heb ook een premium dus dat is niet echt het probleem Mss dat ms het eerst niet nodig vond een HDD only game, maar als ik kijk naar de FM2005 voor de pc dan heeft die na 1 seizoen al een save van 50 mb ofzo, dus dat is wel flink. en blinx zal ook wel een hdd gaan gebruiken als die uitkomt (hoop ut ni want is een ruk spel)
Aan de ene kant kut voor de mensen die geen HD hebben, maar ik vind t ook wel chill dat ik nu ook daadwerkelijk waar voor mijn 100 euro extra kan verwachten..
Waarom koop je ook echt een core? Spaar dan door voor een Premium waarmee je ook veel goedkoper uit mee bent. Ikzelf heb een Premium dus hoef nergens voor de vrezen.
Er is al paniek voordat we weten wat er eigenlijk mis is. Misschien start het spel wel prima op, maar kan het zonder HDD gewoon geen rosters bijwerken en is dat alles. Dus laten we eerst ff wachten totdat er meteen paniek is.
ik denk dat de meeste gamers wel een premium zouden willen kopen, maar die waren en zijn nogsteeds best slecht aan de slepen. kep er 1.5 voor moeten reizen, omdat ik onderhand elke winkel in de regio had gebeld maar ze overal of nix hadden of een core... denk dat kindjes die voor sinterklaas een 360 hebben gevraagd ook eerder een core krijgen en dat is opzich wel slim van MS ik verw8 dat over een paar maanden alleen nog maar premiums tekoop zijn
Ik vind het heel dom dat mensen de core kopen! Maar wat ik persoonlijk nog dommer vind(en me aub niet uitmaken nu) is dat Microsoft deze op de markt heeft gebracht! En ja Microsoft heeft gezegd gehad(beloofd zelfs) dat er geen games op HDD zullen komen, het stond zelfs op hun xbox site(xbox.com). Tja, nu blijkt het wel even andere koek te zijn. Ik denk niet dat er nog cores komen,maar het weinige aantal mensen die de core wel hebben,tja die zitten in de problemen, en dat weinig aantal is gewoon teveel! ps: Ik herinner me trouwens nog toen de xbox 360 pas uit was dat sommige het goed vonden dat er een core was op de markt zodat de mensen konden kiezen, tja die zullen nu wel anders denken...
Tjah, het blijft een discussie, of je nu wel of niet de premium versie had moeten kopen. Echter is het idd nu wel heel vervelend, dat blijkt, dat je voor sommige VERPLICHT bent, een HD te hebben. Oftewel, wil je dat spel perse hebben, en je hebt géén premium (dom ) gekocht, dan zul je toch nog 99 euro extra moeten neer leggen voor een HD. Of het afzetting is van Ms? I don't know.
FFXI zal waarschijnlijk ook een HDD only spel worden aangezien je die beta al 2.5 uur ofzo aan het installen bent en bijna heel je HDD volschrijft. best raar van MS om te roepen dat er geen games kwamen die HDD only zijn.
maar merendeel zijn de mensen die ik ken met een core mensen die 1 of 2 keer per week op de xbox360 spelen. dus volgens mij zullen deze soort mensen zich niet benadeelt voelen omdat ze tog niet de tijd hebben om zo'n game te spelen. maar natuurlijk was het bekend dat er een groot tekort ging en je hebt zo van die mensen die niet kunnen wachten en nu voelen ze zich bekocht. maarja ik zeg eigen schuld dikke buld. dit was tog wel te verwachten zekers.
Ja, dat is waar, maar waarom een core? Waarom zoiets uitbrengen. Voor de game saint's row is er heel veel geschrapt door de core, komen die zaken er nu terug in? En wordt het spel een HDD only game...?
Ik vind het juist niet erg. Ik heb een core moeten kopen omdat er geen Premiums meer waren. Nu is het dus nog meer een verplichting geworden om een HDD aan te schaffen, maar dat was mijn bedoeling ook. Zet m'n ouders weer wat meer onder druk. Vinden nml. dat ik teveel koop enzo, maar ze zullen nu wel medelijde tonen.
playstation zou ook 2 versies komen dus die taktiek moet waarschijnlijk tog lukken... dus we zullen dezelfde problemen krijgen bij de ps3. maar ik totaal tegen de core. waarom zeer simpel nu word er vanalles uit games geschrapt omdat anders de mensen met een core niet kunnen spelen. FUCK UP de mensen met een core
als dingen uit games worden geschrapt omdat het anders niet op een core kan is wel klote, dan kunnen ze beter de core uit de winkels halen.