Afgunstige mensen......waarom toch?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tommy Vercetti, 24 jun 2003.

1. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, weer eens wat anders:

Iedereen heeft er wel eens mee te maken...
    Je koopt iets waar je erg trots op bent, en vervolgens
    zeikt iemand het compleet af, waar je bij bent of achter
    je rug om.

Waarom doen mensen dat nu? Jaloezie? Haat?

Ik heb hier dagelijks mee te maken.
    M'n huidige buren (over een paar maanden niet meer
    omdat ik een eigen huis heb gekocht) zeiken alles af
    van m'n ouders, broertje en mij.

Dit is erg vervelend omdat wij hun echt alles gunnen.
    Vaak doen ze dat afzeiken in ons bijzijn, hetzij als we
    beide buiten zitten, op een verjaardag maar ook als ze
    gewoon gedag komen zeggen omdat ze op vakantie gaan.

Post hier dus je ervaringen, verhalen en voorbeelden.
    Het lucht lekker op;)

2. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    mogen we een voorbeeld horen?

3. Blade

Blade What?Is it a spider?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf een zeikerd, wat een klote topic heb je niets beters te doen ofzo?!

Nee maar serieus, ze hebben dit denk ik nu gewoon aangeleerd en voelen zich beter dan jullie denk ik, of toch jaloers zoals jij zegt. Wel triest hoor, zulke mensen, erg onbeleeft ook.

4. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ben wel benieuwd.......???

5. azzkickr

azzkickr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vaak is het gewoon jalouzie , maar dat heeft ieder mens wel in zich

6. Blade

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] bestaat ook hoor;)

7. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk......

Ik kocht drie jaar geleden een Sony digitale camera, een DCS-P1 voor 2200,- gulden. De buren wisten nog niet eens dat zo'n systeem al bestond, omdat ze zelf terecht heel tevreden waren met hun APS-chemische fototoestel.
    Enkele weken geleden kopen ze zelf een Canon Ixos 400 ofzo met 4 miljoen mega-pixels (die van mij heeft er 3.2 miljoen).
    Ze lopen trots met dat ding buiten, dus ''vriendelijk'' dat ik ben ga ik een gesprek met ze aan over die camera, klopje op de schouder enz......
    Een uurtje later komt hun dochter met haar man thuis, en gaan met z'n allen buiten zitten. Wij zaten ook buiten.
    Op een gegeven moment gaat het daar over digitale camera's, en het type opslag medium. En opeens hoor ik ze zeggen: ''ja Sony heeft ook zo'n systeem, ik geloof Memorystick, maar dat is helemaal niks''.
    Vervolgens doen ze net alsof dat ding van hun de top of the bill is, en dat ding van mij bagger
    Zeggen ze later ook nog van ja deze Canon is de beste die er is, hij kan alles. Ook vermeldt de buurman nog even (express wat harder praten zodat wij dat kunnen horen met ons klote Sony camera'tje) dat die Canon ontzettend duur is, dat zo'n ding niet voor iedereen is weggelegd en het kost wat, maar dan heb je wel de beste kwaliteit. Hij vergeet alleen dat hij betaald er nu 550 euro voor, en ik heb er drie jaar geleden al 2200 gulden voor betaald.:{

8. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon links laten liggen die mensen. Geeft alleen maar problemen.

9. Blade

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, gewoon blijven negeren en niet meer op hun afstappen. Ook al zou ik ze zelf echt niet kunnen uitstaan.

maar ja nog een paar maanden he...;)

10. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Iedereen doet het wel eens en iedereen overkomt het wel eens.

Weet nog wel dat men mijn xbox de grond in boorde toen ik hem net had gekocht. En nu willen ze allemaal op dat ding komen spelen bij mij thuis.:)

Maar ik heb laatst ook iemands nieuwe telefoon een beetje afgezeken. Ik zei dat ik dat ding oerlelijk vond, maar dat is gewoon mijn mening. Heeft niets met jaloezie te maken, want ik heb zelf ook net een hele mooie telefoon gekocht, dus tot jaloezie is geen reden. Die lelijke telefoon betrof trouwens die nieuwe nokia, waarop de toetsen in een cirkel zijn geplaatst. Er zit ook een camera in.

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik heb meerdere goede vrienden die soms afgunstig zijn. Vooral als jonge pubers was het soms erg stompzinnig. Bijvoorbeeld na de aankoop van mijn nieuwe breedbeeld TV vragen of ik wel zeker weet of het een stereo TV is of een stereo look.

Ik maak me hier niet zo veel zorgen om. Ik probeer dat te begrijpen en me er niks van aan te trekken. Het is soms wel irritant maar als mensen op andere punten wel echte vrienden zijn moet je een beetje jaloezie altijd met een korreltje zout nemen. Soms is het ook alleen gestook.

Die buren vind ik wel heel extreem. Dat zijn zogenaamde snakkers. Die alleen maar patsen met hetgeen ze hebben. ik vindt dat ik niks beter wordt door de grote van mijn TV.

Ik heb laatst wel onbwust een knullige opmerking geplaatst. Ik heb zelf een stel gewone speakers gekocht voor mijn surround set omdat satelietspeakers in combinatie met een subwoofer, vooral bij het luisteren van muziek, het hele middenspectrum van het geluidsbeeld achterwege laten. Maakte iemand een opmerking dat ik ook nog veel kleinere boxen had kunnen nemen. Dus ik heel verhaal houden over de verschillen, de voordelen van Engelse boxen en een aparte versterker. Bleek dat hij net zo'n complete sateliet set had gekocht..... voelde ik me best lullig.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2004
  12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar.....

Maar goed dagelijks dat gezeik aan je kop over alles van slecht is:confused:

Ook nog een leuk voorbeeldje:

Wij kochten in 1993 een Dolby Pro-Logic systeem. Receiver van Marantz, alle speakers en sub's van JBL.
    Vorig jaar kochten m'n ouders een nieuw surround set. Eerst voor op hun slaapkamer een Sony DAV-S500 set, met een 62cm breedbeeld t.v. (allereerst omdat ze beneden geen breedbeeld kwijt kunnen vanwege een t.v. meubel en ten tweede omdat ze nog tevreden waren met de huidige opstelling maar toch Dolby Digital/ DTS wilden hebben). Dat was volgens de buren helemaal niets, want Sony is hun merk niet (dit zeiden ze op een verjaardag bij ons, leuk voor de familie hé).

Een maand of twee geleden hebben m'n ouders de opstelling beneden verandert.
    Receiver: Marantz SR7300
    Speakers: Fronts JBL, Center en surrounds van Bose.
    Sub: Yamaha YSTSW-305

Komen de buren eens een keerje langs, zien ze nieuwe apparatuur, en gaan gewoon eens een keer normaal praten.
    Een week later komt de buurman langs, en wil alles weten over 5.1, 6.1, 7.1 en weet ik veel wat nog meer.

De week daarop is er daar een verjaardag, en gaat het over het onderwerp Home Theater. Nou, vertel de buurman niets over 5.1 ofzo, want hij heeft er toch een verstand van opeens. Vervolgens zeggen ze dat ze hun Sony stereo-torentje zat zijn, en iets nieuws willen hebben.......namelijk 5.1.

Ze komen die week allerlij boekjes en folders bij ons lenen.
    Ze gaan dus een nieuwe receiver kopen, een JVC met 6.1 geluid en een Bose Acoustimas surround set + subwoofer.

Ze komen iets later een keer binnenlopen en beginnen dan van: ''waarom nu alles van verschillende merken, waarom nou Yamaha, Sony, Philips, JBl en Bose door elkaar heen? Waarom nu niet alles van 1 merk?''

Later die week komt de buurman binnenlopen, met een DVD in zijn handen en zegt tegen m'n moeder: ''Roep je man maar eens even, want die moet deze DVD maar eens even flink hard zetten, en dan zo hard dat ze het in de andere wijk kunnen horen! Ik ben benieuwd of het geluid gaat vervormen, ik denk het ook eigenlijk van wel, want bij m'n schoonzoon (die tevens alles van 1 merk heeft, en volgens hem natuurlijk superieur is) gebeurde dat niet.''
    Dat viel hem uiteraardt tegen, want het enige dat vervormde was zijn misselijke tronie.

En in het kort:

Hun DVD-speler is de platste, hun receiver is de beste, alles van 1 merk, het is het duurste en wat wij hebben is een allegaartje:confused:

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  13. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Mensen kraken altijd alles op 1 of andere manier af, v.b.:

Jij wint eindelijk na 35 jaar mee doen met de Lotto een prijs van 10 miljoen..

Oh, hij heeft ook altijd geluk :{

Maar als je 'm niet wint zeggen ze:

Tss, alsof hij ooit die Lotto zal winnen ...

Zo gaat dat met veel dingen, weinig zullen toegeven dat je geluk hebt of ergens hard voor hebt gewerkt...

14. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom nodigen jullie die oetlul nog uit op jullie verjaardagen? Je gaat toch niet zo'n egocentrisch opgesteld ventje uitnodigen... Ook al is het je buurman...

15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Nou het vreemde aan dat stel is eigenlijk dat ze gewoon
    normaal met je kunnen praten en lachen. Terwijl ze de volgende
    dag met een lange kop je straal voorbij lopen:confused: .

16. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar, zo gaat dat helaas. Vaak komen zulke dingen van mensen waar je het eigenlijk helemaal niet van verwacht.

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    jaja, die mensen zijn er ook. :'-( volgende keer als ze zoo iets flikken waar je familie bij is moet je zijn mening aanvechten. bijvoorbeeld dat van die verschillende merken speakers/receivers. je moet hem er gewoon uit lullen. volgens mij heb jij er meer verstand van dan je buurman. als jij zeker weet dat je gelijk heb en goeie argumenten heb lul je die kerel binnen 3 minuten onder de tafel

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  18. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Bullshit, dat zou ik nooit zeggen.

Trouwens, hebben jullie nog wat van Puschkin gehoord op het forum hier sinds hij die 20.000 Euro heeft gewonnen? Daar hoor je nu ook helemaal niks meer van.

... Tja sommige mensen hebben ook altijd geluk... *)

Nee even serieus, afgunst vind ik een vreselijk iets. Ik heb ook van die buren gehad die 2 weken nadat wij een nieuwe auto kochten ook elke keer een nieuwe (betere, mooiere, duurdere blabla) auto kochten. Zelfs ook zo'n witte auto die toen (1990 ofzo) "in was" .. terwijl ze 4 weken ervoor nog vertelden dat dat echt niet kon hoor, dat we een witte auto kochten.

Grow up!!!!

19. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook gedaan.....op hun verjaardag.

Het ging over speaker opstellingen, en het fine-tunen van de settings. De schoonzoon is van beroep loodgieter (niets mis mee overigens) en speelt altijd de wijsheid zelve (daarom valt ie waarschijnlijk in de smaak bij de buurman;) ).

Ik stel m'n speaker altijd op met een meetlint, op de juiste afstand van elkaar en de juiste hoogte voor m'n surround.
    Dat is volgens hun onzin. Dus heb ik ze even het nodige uitgelegd.

Het afregelen van de effectieve geluidsdruk doe ik altijd met een dB-meter. Ik regel dan elke speaker af op 75dB. Zo spelen alle speakers op de luisterplaats dus even hard, zodat je een erg helder en homogeen geluidsbeeld krijgt. Dit is volgens hun ook onzin omdat zo'n meter niet kan tippen aan het menselijk gehoor.
    Daar ben ik dus fel tegen ingegaan, en na zo'n lange discussie gaf hij zich gewonnen met de uitspraak: ''ach je hebt gelijk joh...ik heb er tenslotte maar 6 jaar voor geleerd..''. Hij is 22 jaar en van beroep loodgieter, dus op z'n 16 is ie begonnen met de geluidsleer? Dat was een prettige overwinning:9.

Ook hij kwam met een DVD van Pink Floyd eens even luisteren bij ons of onze apparatuur wel ''100%'' was. Hij was aardig onder de indruk van het geheel, maar kan dat niet zeggen, dus zegt hij: ''tja.....jammer van die Yamaha sub's hé, veels te veel vermogen, ze kunnen hun druk niet kwijt''.

Ik heb medelijden met die mensen.....echt waar:{

20. biertje-bbm

biertje-bbm Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb medelijden met mensen die zoveel waarde hechten aan de mening van anderen.....

boeit jou nou of die gozer er geen verstand van heeft........je doet gewoon een poging om hem te laten profiteren van jouw wijsheid...en daar laat je het dan bij

Deel Deze Pagina