Afspeel sneltoetsen gebruiken in Winamp

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door KevskiVD, 19 dec 2006.

1. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn laptop (Asus Z92J) zitten er onderaan een rij met toetsen om muziek af te spelen (CD afspelen, vorige/volgende nummer, afspelen stoppen, afspelen starten).
    Deze toetsen werken alleen met Windows Media Player.

Nu gebruik ik altijd Winamp, ik vroeg mij af of er ergens een programma is waarmee je kan instellen dat die toetsen gebruikt worden voor een ander programma dan WMP.
    Winamp staat ingesteld als mijn standaard mediaspeler, maar toch wordt altijd WMP opgestart als ik 1 van de knoppen indruk.

Weet iemand hoe ik kan instellen dat Winamp gebruikt wordt voor deze sneltoetsen?

Het moet wel ergens te wijzigen zijn, bij iemand in mn klas wordt automatisch Power DVD opgestart, terwijl zij Itunes gebruikt.

2. SarcasmO

SarcasmO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als de knopjes de standaard functies hiervoor aanroepen dan zou het moeten lukken door bij:
    Winamp
    options -> preferences (kan ook door ctrl+p)
    Global Hotkeys -> enabled aanvinken
    De global hotkeys worden volgens mij standaard mee geinstalleerd bij winamp, mochten ze er niet bijstaan moet je winamp ff opnieuw installeren en bij de installatie erop letten dat ze meegeinstalleerd worden.
    Mischien heb je wat aan deze info.

3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En anders zat er vast wel een hotkey programma bij je laptop...

zo'n soort zelfde gedoe heb ik namelijk ook bij mijn toshiba

4. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die heb ik al wel ingesteld, met CTRL + SHIFT + F1 t/m F5 heb ik wat functies ingesteld. Daar kun je alleen de speciale sneltoetsen die op veel laptops zitten niet instellen, omdat dan meteen Windows Media Player wordt geopend (bij mij dan).
    Nu zou ik ook wel WMP kunnnen begrijpen, maar die werkt bij mij niet meer, die krijg ik niet meer geinstalleerd :confused:
    Winamp vind ik verder sowieso lekkerder werken...

Ik zal nog even verder zoeken op de site van Asus, maar daar heb ik nog niet zo'n programma kunnen vinden...

/
    Ik dacht net even... laat ik eens in het register gaan kijken of ik daar wat kan vinden.
    En jawel, daar kon ik de instellingen van die sneltoetsen aanpassen (ander programma toewijzen).

Voor de geïnteresseerden:
    Start regedit.exe
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Asus\HControl\Mediaplayer

Daar staat als het goed is 1 tekenreekswaarde (naam standaard, type regsv).
    Bij gegevens stond bij mij de plek waar Windows Media Player staat.
    Die heb ik dus veranderd naar Winamp (in mijn geval D:\Program Files\Winamp\winamp.exe).

Werkt bij mij goed :)

Nog bedankt voor de reacties ;)

Volgende keer toch eerst even zelf verder klooien voordat ik een topic open O-)...

/
    Toen ik vanochtend mn laptop opstartte werkte het opeens niet meer.
    Even goed rondgezocht op Google, ik heb een aangepast programma gevonden voor HControl (het programma dat bij Asus blijkbaar voor de hotkeys wordt gebruikt)
    Voor de geinteresseerden:
    http://power4gear.bk-kicks.com/hcontrol.htm
    http://power4gear.bk-kicks.com/download.php?id=15

Daar zit een .reg bestand bij, die moet je even aanpassen aan het path waar je mediaplayer in staat.

(nu hopen dat ie het goed blijft doen)

Laatst bewerkt: 20 dec 2006

Deel Deze Pagina