Ahold - Aaaarg mijn (schoon)tante op radio/tv

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 4 sep 2003.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ahold top man verdiend miljoenen en ik durf me niet meer te vertonen. De tante van mijn vriendin pronkte op Radio en TV....

:eek:

Aandeelhouder: "Mijn zoon dacht dat we zijn vakantie niet meer konden betalen" real audio needed

De raad van commissarissen van Ahold heeft de aandeelhoudersvergadering kortstondig stilgelegd nadat grote ophef was ontstaan over de beloning van de nieuwe topman Anders Moberg. Na een uitleg van president-commissaris Henny de Ruiter stemde uiteindelijk 97 procent van de aandeelhouders, voornamelijk bestaand uit pensioenfondsen en andere grote beleggers, in met Mobergs benoeming.

Moberg krijgt een vast salaris van 1,5 miljoen euro per jaar en kan daar door middel van bonussen jaarlijks 4,3 miljoen euro aan toevoegen. Bij ontslag krijgt hij twee jaarsalarissen en een dubbele bonus mee. Die mededeling leidde tot zoveel vragen dat De Ruiter de vergadering schorste om te overleggen met zijn medetoezichthouders.

Goede verhalen
    Grootaandeelhouder Albert Heijn, de zoon van de grondlegger van het concern, heeft geen problemen met de beloning van de oud-Ikea-topman. Hij kan zich wel voorstellen dat de aandeelhouders boos zijn over de hoogte van het salaris van Moberg. "Maar ik heb zelf goede verhalen gehoord over hem", benadrukte Heijn.

Fel
    Moberg heeft fel uitgehaald naar de strategie van zijn voorgangers. Hij verwijt hen een chronisch gebrek aan focus. Hierdoor liepen de kosten uit de hand. Ahold gaat zich volledig richten op supermarktconcerns in selectieve markten in de Verenigde Staten en Europa. Het in opspraak geraakte Amerikaanse US Foodservice wordt niet afgestoten, maar "opnieuw opgebouwd", aldus Moberg.

Ahold streeft bij de overgebleven bedrijfsonderdelen marktleiderschap na. Dit moet binnen drie tot vijf jaar bereikt zijn. De winkelformule waarin Ahold volgens Moberg het beste is zijn de kwaliteitssupermarkten. In de veelheid van formules zal geschrapt worden om het kostenniveau omlaag te brengen.

................

|:-

2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    schandalig... meer kan ik er niet over zeggen... kapitalistische troep :mad: :mad: :mad:

3. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als die mevrouw de tante van je vriending is hoef je je wat mij betreft nergens voor te schamen. Ze heeft gelijk!

Mijn vader werkt bij Ahold Vastgoed, waar zo'n 20% van het aantal netto "werkuren" weggesaneerd gaan worden en dan gaat die molberg 10 miljoen vangen in 1 jaar. :mad:

Laatst bewerkt: 4 sep 2003
  4. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het is vast wel veel geld, maar ik denk toch echt dat je als leider van zo'n groot concern best wel wat mag verdienen... Beetje stom dat er altijd ophef wordt gemaakt over het loon van iemand die een beetje goed verdient. Bijvoorbeeld de ministers, ik snap het niet hoor... Probeer dan zelf tot de top te horen...

5. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Een minister vangt nog geen ton per jaar en is daar 14 uur per dag, 7 dagen per week voor in de weer. Dat is echt geen vetpot te noemen.

Het gaat hier om een nieuwe voorzitter van de raad van bestuur, die aangetrokken is om "puin te ruimen". Vervolgens worden er zo'n 450 mensen ontslagen, en dan blijkt nu dat hij zelf 10 miljoen gaat vangen. Daar kan je zo 200 mensen met een redelijk goed jaarsalaris mee betalen. Dat is wel wat anders dan zeiken hoor, als daar vragen over worden gesteld door aandeelhouders.

6. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    komt neer op zo'n 5 miljoen per jaar....

en dan zeg jij: 'die een beetje goed verdient' ...|:- |:-

hij mag natuurlijk veel verdienen als topman, maar 5 miljoen kan beter gebruikt worden voor dingen als gezondheidszorg of onderwijs ipv de overmatige luxe van een man, die er hoogstwaarschijnlijk alleen maar overbodige dingen van koopt...

7. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Re: Re: Ahold - Aaaarg mijn (schoon)tante op radio/tv

En jij denkt dat Ahold het geld dat ze verdienen lekker aan de regering schenken om wat aan de ziekenzorg te doen...
    Ja, deze is wat overdreven veel, maar hij is wel de topman. Staat grote druk op zijn schouders, en aangezien Ahold groot is mag het toch best een aardig salaris zijn...

8. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Ahold - Aaaarg mijn (schoon)tante op radio/tv

het wordt niet uit de staatskas betaald, hoor, dus de meeste die zich hier druk om zullen maken, hebben er eigenlijk niets mee te maken....

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Trouwens, dat salaris is nog tot daaraantoe. Die vent heeft talent en daar wordt hij voor betaald. Hij heeft echter ook nog een regeling getroffen waardoor hij 8 miljoen meekrijgt als hij ontslagen wordt! Dat gaat echt te ver wat mij betreft.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt hij gebruikt zijn talent om er zelf beter af te komen .... en de gewone man word afgestraft, als hij een miljoen minder per jaar verdiend dan kunnen er een aantal meer mensen blijven .

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ja, en als jij nu stopt met je werk, kan iemand anders jouw baan overnemen.......

bovendien denk ik niet dat ze op de omzet van ahold zijn salaris zullen missen....

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het is natuurlijk wel frapant dat de grootste grootverdieners van Nederland CEO's zijn van bijna omgevallen bedrijven (KPN, AHOLD, NUMICO en nog een paar).

Als je dus echt goed wil verdienen moet je bij bedrijven zijn die bijna over de kop gaan. Daar zie ik wel een aparte paradox :confused:

13. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wordt er echt ******* ziek van als je het nieuws eens een keer gaat kijken. De mensen van de werkvloer kunnnen oprotten en de man boven alles verdient het erbij. En die smerige gluiper (de oude topman in die rolstoel) vind het nog doodnormaal ook. Niet normaal meer al die miljoenen die hij extra krijgt.....

Nu kun je echt weer zien dat we in Nederland wonen.

En daarna zie je weer een berichtje over het Zonnehuis in Zwolle, de mensen kunnen niet normaal hun werk meer doen en dan willen ze er ook nog een keer op bezuinigen. En dat gaat maar weer over een miezerig bedrag van 200.000 euro

Dus van de armen wordt gewoon weer geplukt en de rijken blijven overeind .:{

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    Re: Re: Re: Ahold - Aaaarg mijn (schoon)tante op radio/tv

:eek: :eek: :eek: |:- |:-

je hebt helemaal gelijk natuurlijk... niet nagedacht voordat ik poste |:- |:- sry...

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Kijk een goede topman moet in deze wereld goed betaald worden omdat hij nu eenmaal veel gevraagd wordt. Dat vind ik een klotensysteem, en het is belachelijk dat hij zo veel krijgt.

Ik denk dat een ander net zo veel zou kunnen bereiken als deze man, maar hij heeft uiteraard al naam gemaakt.

Maar als hij het verprutst krijgt hij zlefs een bonus. 5 miljoen euro kunnen ze ook beter aanwenden, en dan niet eens voor zaken gebruiken waar het bedrijf veel meer aan heeft.

Misschien kan er overheidswege iets aan gedaan worden, een verplichte inkrimping van dat soort bedragen. Dan kun je zeggen, dan gaan alle topmensen weg uit nederland, omdat ze daar minder kunnen verdienen, maar ik dnek dat er meer topmanagers zijn dna vuilnismannen.

16. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet meer dan terecht dat dat soort topmensen zoveel verdienen. Als zij ervoor zorgen dat een bedrijf een winst van 200 miljoen maakt dat mogen zij daar best een deel van hebben. Ik kan het ook niet begrijpen dat sommige mensen het zo'n onzin vinden dat topvoetballers zoveel verdienen. Dat is toch precies hetzelfde, als de sterren van Real Madrid dit jaar 60 miljoen in het laatje brengen door de champions league te winnen(en dan laat ik de tv rechten, sponsorgelden, kaartverkoop, merchendising etc. nog buiten beschouwing) dan hebben zij het ook weer goed gedaan en hebben ze hun topsalaris weer verdiend.

17. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Een topman van een groot internationaal bedrijf die 5 miljoen per jaar verdient of een voetballer die voor 40 miljoen naar een andere club gaat en zelf min 5 miljoen per jaar verdient, wie is het nou meer waard? En een topman is zelf ook 14 uur per dag 7 dagen per week met zijn bedrijf bezig. Dat geldt echt niet alleen voor ministers. Dat geldt zo'n beetje voor elk succesvol man/vrouw in het bedrijfsleven. Het enige wat ik niet snap is waarom hij het dubbele krijgt als hij vertrekt? Dat nijgt meer naar een beloning voor wandaden. Faalt hij en wordt hij door de raad van commissarissen ontheven, dan krijgt hij ff het dubbele mee. Zou hij dit niet krijgen dan ben ik het er wel mee eens.

Deel Deze Pagina