1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Informatie - Limited Collectors Edition - Screenshots - Boxshot - Trailers - Achievements - Guides - DLC

    [​IMG]

    [​IMG]
    Platforms
    Xbox 360

    Uitgever
    Microsoft Game Studios

    Developer
    Remedy Entertainment

    Genre
    Actiongame

    Release datum
    14-05-2010

    Officiële website
    http://www.alanwake.com/

    [gb]Informatie:[/gb]

    Alan Wake wordt een psychologische actiethriller voor de Xbox 360 en Windows Vista. Alan Wake is een gedeprimeerde horrorschrijver die rust zoekt in een verlaten plaatsje na het overlijden van zijn vrouw en enige liefde onder mysterieuze omstandigheden. Alan heeft vreselijke nachtmerries en wordt bijna gek. Om te kalmeren verhuist hij naar het rustieke dorpje Bright Falls en begint daar aan een nieuw boek geïnspireerd door zijn angstaanjagende dromen. Al snel blijkt dat er iets vreselijk mis is en dat Alan's innerlijke demonen op onverklaarbare wijze 'echt' zijn. Is Alan definitief gek geworden, of is er iets meer sinisters aan de hand? Ander speerpunt in Alan Wake is de dynamische wereld.

    Het spel speelt zich in een groot rustiek gebied af dat de speler zonder laden kan bezoeken. De wereld is uitgerust met een werkelijk indrukwekkend dag/nacht en weersysteem en alle schaduwen geven realistisch weer hoe laat het is en hoe hoog of laag de zon staat. De engine is in staat in luttele seconden een rustig dorpje in een zinderende middag om te toveren tot een door stormen geteisterde omgeving of andere weersomstandigheden, compleet met de veranderingen in de activiteit van het water. De sfeer en stijl zijn mysterieus en doen vermoeden dat we rekening kunnen houden met een verhaallijn die even filmisch, spannend en dramatisch zal zijn als die in Max Payne.
    ^top

    [gb]Limited Collectors Edition:[/gb]
    Deze Special Edition bevat:

    In game commentaar
    Soundtrack
    Boek
    DLC coupon
    Xbox 360 dvd met Xbox thema Alan Wake

    [​IMG]
    ^top

    [gb]Screenshots:[/gb]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ^top

    [gb]Boxshot:[/gb]
    [​IMG]
    ^top

    [gb]Trailers:[/gb]
    [yt]7ZQFwhS1njM[/yt]

    [gb]Achievements:[/gb]
    1000 [​IMG] | 50 prestaties

    [​IMG]
    ^top

    [gb]Guides:[/gb]
    Collectibles Achievement Guide @ http://www.xbox360achievements.org
    ^top

    [gb]DLC:[/gb]
    DLC 1: The Signal
    27 juli 2010 | 800 MSP

    [yt]setWiWiRpP8[/yt]

    DLC 2: The Writer
    12 oktober 2010 | 560 MSP

    [gt]705207[/gt]


     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  2. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je 'm een beetje aanpassen.
    PC versie was volgens mij gecancelled, de releasedatum is inmiddels bekend en de achievements ook. :+
     
  3. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Ben er nog mee bezig :) maar alles komt eraan :D

    // edit, zo updated en aangevuld :D
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  4. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    oke :p
    leuke startpost in ieder geval.
     
  5. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn de achievements moeilijk?
    Ik wil deze ook kopen binnekort, denk dat ik hem koop als hij rond de 20 euro is bij een engelse webshop, gebeurt tegenwoordig met veel games al redelijk snel dus.
    Heb nu voor Red dead Redemption gekozen, ivm langere speelduur en heb het geld niet voor beiden.
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    kan iemand mij nog even v ertellen wat die signs zijn die bij statistics staan ?
     
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ^
    Ik vermoed het volgende...
    ... De borden die af en toe in het level staan die je kunt lezen. Informatie over de omgeving of het verleden staat er vaak op.

    http://news.filefront.com/alan-wake-signs/
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Thanks!

    Ik ging net dood bij...
    ... de bulldozer :{
    Ben daar even gestopt...
     
  9. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan gewoon wegrennen als je wilt je bent niet verplicht om het neer te schieten.
     
  10. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Speel de game nu op Nightmare en moet zeggen dat de game zo leuker is :) het is moeilijker, maar juist daarom extra spannend :D
     
  11. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb de game nu ook. Vette L.E. 120 page boek. :cool:

    Vraagje over de manuscripten. Te zien aan de statistic page hoef je die niet allemaal in 1 playthrough vinden? Ik vind het verhaal wel leuk (voor de enkele pages die ik nu heb) .

    Ik heb nog maar zo'n ~10-20 minuten gespeeld; en ik zie nu bij extras, playback dat ik de 1e 2 pagina's heb met een gat dan van 7 (1 NM page) pages. Moet je ze ook allemaal op volgorde vinden en heb ik er zoveel gemist al (?) of werkt het anders?

    En er moeten dus ook pages in nightmare gevonden worden. Hoe is het het beste te lezen? In 1 keer met die NM pages erbij of eerst lezen en dan later die nog, geeft dat nog extra mysterie?


    Ook gelijk *natuurlijk* op hard begonnen. Wat is er moeilijker aan nightmare? Alleen stronger enemies of nog meer?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  12. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Moest er ook aan beginnen... Het laatste horror spel dat ik heb gespeeld is Condemned. Een spel waar ik mij ook prima mee heb vermaakt :cool:
    Heb Alan Wake vandaag voor het eerst gespeeld, en moet zeggen dat er een zeer goede sfeer in de game zit. Ik vraag mij het volgende af over je zaklamp.

    Er staat een accu voor, die zorgt dat je zaklamp direct weer geladen wordt als deze leeg is. Vind je deze accu's veel in de game? Of is het verstandig, hiermee rustig aan te doen?
     
  13. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    accu's vind je voldoende in de game.
    ik speel nu ook op nightmare het is moeilijker maar wat mij opvalt is het volgende,

    als er plots heel veel takens op je afkomen dan staat er ergens wel een kist met oneindig kogels in zodat je nooit zonder kogels zit.
     
  14. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Nee je kan ze verzamelen in meerdere playtroughs. Gevonden pages blijven in je item list staan.

    Nee ze liggen niet op volgorde, helaas :). Dus die gemiste pagina's kan je nog tegen komen.

    In nightmare mode zijn er inderdaad ik meen 15 pagina's meer te vinden. Deze mode moet je wel eerst unlocken door eerst de game op nomal of hard uit te spelen. En de pages horen gewoon bij het boek. Geen extra misterie alleen meer informatie.

    Ben nu bezig op nightmare en er zijn net zoveel taken als in normal. Het verschil zit het hem in de hoeveelheid licht die je moet schijnen voordat je iemand kan doden. Vijanden hebben ook mee kogels nodig voordat ze dood gaan (flaregun en flashbang zijn nog wel instakills). Tevens is de ammo iets schaarser maar niet extreem.

    Kort samengevat:

    - Het duurt langer voordat je iemand kan doden (lang schijnen met je zaklamp om the darkness weg te blazen)
    - Het kost meer ammo (ze gaan langzamer dood)
    - Minder ammo

    Er zijn evenveel kisten als in normal en hard. Toevallig heb je in de eerste twee levels op de juiste momenten tot je beschikking. Maar het zijn er niet meer in Nightmare.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  15. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat dacht ik wel, dan eerst maar alle pages vinden en dan na nightmare het maar eens lezen en dan het L.E. boekje.
    Dank. :)
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmmm, eerst moet ik hem met light kwetsbaar maken en dat duurde al erg lang, dus ik kon hem nog niet raken ...
     
  17. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    bedoel je die van episode 3 ?
    zit nu einde episode 2 maar die nightmare mode is toch erg moeilijk vind ik.
     
  18. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik heb net Episode 2 gedaan op Nightmare maar ging niet al te slecht. Alleen 1 page gemist :p zuur.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Episode 3 ja, die :)
    Is die niet te vernietigen ???? (er langs rennen is zo lame ;) )
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2010
  20. Natasja27

    Natasja27 Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net episode 3 uit.Ga straks met 4 beginnen eerst eten.
     

Deel Deze Pagina