ALDI PC pioneer brander flashen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door NeMeHoB, 1 jul 2004.

1. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi hoi,

Ik heb dus zo'n aldi (medion) pc, de laatste die op de markt is gekomen. Dat is dus een 3.0 ghz pc met allerlei extra's. Nu zit er ook een brander op Pioneer 107d en de firmware daarvan wil ik upgraden. Nu heb ik gezocht naar welke firmware ik nou moet hebben. Dit was een behoorlijke klus, maar ik heb wel verscheidene topics gevonden op GoT. Afijn, ik post hier niet voor niets, want ik werd er niets duidelijker van. Dus mijn vraag luidt:

Wie kan mij vertellen (link geven) met welke firmware ik mijn pioneer 107d moet upgraden tot de meest recente versie.

Nu hoop ik dat ik alleen een duidelijk antwoord krijg. Doordat veel mensen vaak spam posten, worden die topics onoverzichtelijk en zou dat weer veel threads schelen...

Alvast bedankt.

2. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    heb je problemen met je brander dan lijkt me zo niet nodig om firmware te updaten

3. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tsja, Aldi PC's... (Ik heb er zelf ook een gehad, 't was huilen met de pet op)

Misschien is dit [XXX] wat? Veel succes...

(Edit: Die van Arjan is nieuwer)

Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou idd alleen een firmware upgrade doen wanneer je problemen hebt.
    Hier heb ik een "change log" gevonden van de laatste firmware, dus wat er verbeterd is: klik

En hier kan je de firmware vinden: klik

Lees wel goed alle instructies/waarschuwingen!! Als het mis gaat kan je de brander weggooien. Nogmaals alleen upgraden wanneer je problemen hebt!!

5. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Oja, dat was ik vergeten te schrijven, ik heb idd problemen met mijn brander. Hij brandt niet meer op 4 x ! Hij geeft telkens foutmeldingen. Die firmware ga ik nu upgraden... hoop dat het werkt.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Succes :)
    Maar dat ie niet meer op 4x wil branden kan ook komen door het merk schijfje dat je gebruikt. Tenminste dat had ik wel, en dan vooral met het merk Princo en TDK.

7. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee nee nee, ik gebruik mam-e dvd's , heel goede kwaliteit hoor. Draaide altijd op 4x bij me. Maar afijn, de beide firmware's boven deden het niet. Hij opende dos (geloof ik) en wilde automatisch updaten, maar kon hem niet vinden o.i.d.

8. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    Ga naar de medion website, http://www1.medion.com/nl/

klik op downloads, zoek het nummer van je PC op zoals aangegeven.

voila alle beschikbare upgrades voor jouw pc!

succes ermee

Ewout

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
  10. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Nopez ook nu niet, ik heb de goede geselecteerd (pioneer 107d) op beide sites, maar werkt niet. Wanneer ik wil upgrades -> dos -> target not found

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Pioneer beschrijft dat het mogelijk is dat niet altijd via Windows kan worden geflashed. Waarom weet ik niet, beetje onzin volgens mij, maar goed.
    Dit is een omschrijving hoe het via DOS moet:

"Uploading the firmware via DOS:
    If the firmware uploader can not recognise the DVR-107D or fails when run from within Windows after several attempts, the solution in most cases is to boot the system via a Windows 98SE or Me DOS startup floppy and then run the update program from a DOS prompt. When the uploader runs in windows it creates a folder on the C: drive, there you will find the uploader program UPGDVD.exe and firmware the file. First copy both files to a blank floppy. Then after booting the system into DOS from a Windows 98 or Me floppy remove this and insert the floppy you copied the files to and run the UPGDVD.exe uploader program. It is also possible to run UPGDVD.exe from the C: drive without copying the files to a floppy."

Dat is tevens de reden waarom het niet lukt bij jou in DOS. Je moet de pc opstarten in DOS, en niet via de MS-DOS prompt vanuit Windhoos. Welke Windows versie gebruik je eigenlijk?

12. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    lOl ik gebruik windows XP. Maar op de computer zit geen Floppydrive. Trouwens ARGUS, ik ben onwijze tevreden over deze ALDI pc, hij loopt als een trein en geen problemen of what so ever! Alleen nu dan met mijn brander. Maar dat ligt niet aan de pc o.i.d.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat heb jij geen floppydrive O-).
    Maar als ie het altijd op 4x heeft gedaan, dan ligt het niet aan je brander. Ik zou het dan meer in de richting van de brand software zoeken o.i.d.

14. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Hrmz........Nero eens opnieuw installeren dan maar

Okey niet gelukt ...

15. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders een idee?

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, is wel vaag zeg :confused:
    Eh ik kan verder weinig vinden op internet, maar dit kwam ik wel tegen: klik , ik heb niet alles doorgelezen, misschien dat er iets tussenstaat wat je verder kan helpen.

17. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mja, ik had toen een zooi problemen. Mijn mobo deed raar, PC restarte zomaar, wou soms niet eens opstarten. De computer kon bijvoorbeeld BF42 niet aan, het was de PC van NOV/DEC 2003... Ik heb hem omgeruild en er een samengesteld, daarom koop ik nooit meer een Aldi PC...

18. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
  19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
  20. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij brandt ook wel weer op 4x, maar hij geeft aan (via Nero) dat hij 1.7 firmware heeft. En pioneer zit nu op 1.16 :p

Deel Deze Pagina