1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    echter blu-ray kent allerlei updates. De spelers die beide kunnen spelen gaan denk ik niet mee in de updates en zijn vrees ik ook snel 'oud'.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Inderdaad, ik lees al reacties over Blu-Ray only players die sommige nieuwere titels niet afspelen. Momenteel is een van de beste spelers dan ook de PS3 :)
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch maar besloten om een deel van mijn HDDVD's te verkopen. King Kong zit daar ook tussen ;)

    HDDVD is nu toch wel redelijk 'dood', als ze dat nu nog niet zijn dan gebeurt het wel in de komende weken/maanden... :) Op den duur wil ik alleen maar Blu-ray's hebben. Misschien verkoop ik ook de rest van de HDDVD's (Transformers, 300, Bourne Trilogy e.d.), maar dan moet ik even kijken of daar genoeg animo voor is...
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2008
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwere tittels niet kunnen afspelen??? Dat kan echt niet. Misschien een aantal nieuwe features niet omdat de meeste standalone blu-ray spelers nog niet hun profile 2.0 hebben, maar de films zul je wel altijd kunnen afspelen.

    Voor de rest blijf ik hd dvd kopen, en stom vind ik dat echt niet. Ik ga gaan PS3 aanschaffen voor blu ray te kunnen zien. Ik wacht op een degelijke prijs-kwaliteit standalone speler. Voorlopig is hd dvd echt een koopje. Al meerdere films nieuw gekocht voor 10 euro...
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2008
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er is maar 1 speler die voldoet aan de Profile 2.0 en dat is de PS3.
    De meeste spelers kunnen alleen werken volgens profile 1.0
    Updaten naar Profile 1.1 (PIP) is in de meeste gevallen niet eens mogelijk.
     
  6. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat blu ray tegen een half jaartje wat stevige standalone spelers heeft en wat plaats ingenomen heeft van dvd zodat de prijzen van software en hardware naar benden gaan, en dan een goede profile 2.0 speler.

    Ik ga deze generatie de PS3 overslaan. Ik heb nu al een wii en een 360, als ik nu nog een PS3 koop, moet ik daarvoor ook weer zo veel geld uitgeven aan games :). Ik heb nu al een aantal vrienden die hem hebben en we ruilen wel eens voor een tijdje ;)
     
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is de PS3 nog geen 2.0. Tot nu toe is hij 1.1 maar de mogelijkheid bestaat om hem dmv firmware te upgraden naar 2.0.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat heeft ook nog geen zin , er zijn nog geen profile 2.0 Blu-ray's ;)

    Je weet wat ik ermee bedoelde te zeggen.

    Dat betekend wel dat de nieuwe firmware steeds groter en groter wordt.
    Zal er niet raar van opkijken dat je straks >150MB moet downloaden.
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dan nog, de basis film op de disk zal op elke blu-ray speler gespeeld kunnen blijven worden. Enkel bepaalde opties zullen mogelijk niet werken.
     
  10. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    De films zelf zijn altijd af te spelen, onafhankelijk of je profile 1.0, 1.1 of 2.0 hebt. Oudere 1.0-spelers kunnen geen 'special features' met picture in picture (PiP) afspelen, 1.1-spelers geen features waarvoor je een internet-aansluiting nodig hebt. Echt belangrijke dingen zijn het dus niet voor de meeste mensen. Daarnaast worden sinds oktober alleen maar profile 1.1-Blu-Ray-spelers uitgebracht.
     
  11. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch een Blu-Ray-speler wil en je bent een gamer, kun je echt beter een PS3 kopen. Om het op zijn Engels te zeggen: don't cut of the nose to spite the face.

    Er komen straks een boel goede games uit op de PS3. Het is zonde om een boel geld aan een losse speler te besteden als je voor hetzelfde bedrag (of ietsjes meer) ook een mooie console erbij kunt krijgen zodat je meer kwaliteitsgames kunt spelen. Ik heb zelf ook een PS3 naast mijn 360, uitstekende keuze geweest.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ze hebben je gehoord. :+
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En de echte bron:

    http://www.smarthouse.com.au/Gaming/Console/J7L7H2R4

    Blu-ray Xbox 360 Planned By Microsoft
    By David Richards | Monday | 18/02/2008


    Rumours were circulating today that Microsoft is set to dump HD DVD and bring out a Blu ray Xbox 360 by as early as May 2008. The move will allow the Company to go head to head with the Sony PS3 gaming console which has been credited with being one of the main reasons that retailers have preferred Blu-ray over Toshiba’s HD DVD.
    Insiders at Microsoft in the USA have told SmartHouse that Microsoft has already configured a standalone Blu-ray player that can be connected into an Xbox 360 and that subject to internal marketing and sales approvals the model could be on sale within 3 months.

    The Company has also been working on a built in Blu-ray player however insiders are claiming that Microsoft see the HD format battle moving online with consumers offered 1080p movie and content files as a download as opposed to having to buy a HD DVD or Blu-ray disc.

    Both Intel and Microsoft have been supporters of the HD DVD format that is set to be killed off this week.

    The Company has also held discussions with several OEM manufacturers of media centres with nearly all of them telling the software Company that they are set to move to Blu-ray configured Media Centres within the next month.

    Late last week US Media Centre maker Niveus dumped HD DVD in favour of Blu-ray.

    The Company VP of marketing Brian Paper said that Niveus had received support from Microsoft and Intel when implementing HD DVD. The format wasn't pushed on Niveus, he said, adding that the commitment in both Intel and Microsoft "isn't religious for HD DVD".

    Michael Ephraim the Managing Director of Sony Computer Entertainment said: "We would welcome Microsoft to the Blu-ray stable. In fact it is quite logical for them as the PS3 has been very succesful in driving consumers to Blu-ray. In fact we believe that it has done more to win the format war than traditional Blu-ray player".

    When asked whether Sony would grant Microsoft a Blu-ray licence he said: "That is up to Sony Corporate but I see no reason why they would not do it".

    During CES 2006 the then Microsoft's Xbox corporate VP of worldwide marketing and publishing Peter Moore told Japanese site ITmedia that a Blu-ray Xbox 360 peripheral could appear for the system if the need arises. Moore admitted that Microsoft isn't sure of the next-generation format war's outcome, with the worst-case scenario being a repeat of the Beta vs. VHS war of the '80s.

    However, he suggested that whatever the outcome of the HD-DVD/Blu-ray war, the Xbox 360 can adopt the dominant format since its uses an external drive.


    Eigenlijk best cool :D Gewoon nog zo'n witte addon erbij en je bent klaar _O_
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Slimme zet en een groot voordeel van het los verkopen, want dat drukt de prijs behoorlijk voor de mensen die er geen interesse in hebben.

    De mensen die het wel willen hebben vaak al een 360 en kunnen nu voor een redelijke prijs (ga ik vanuit) ook gaan genieten van Blu-ray.
     
  15. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar gaan ze er nieuwe klanten mee aantrekken? Nee, dat denk in niet. Denk dat ze vooral de bestaande markt aantrekken, mensen die al een 360 hebben. Een consument die puur voor de Blu-ray speler kiest, zal eerder een PS3 kopen. A vanwege het feit dat het 1 apparaat is en B vanwege de communicatievoorsprong. Is alleen maar te hopen dat die addon niet zo'n ontiegelijke takke herie maakt als de HD-DVD addon..
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  16. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    geen klanten aantrekken maar wel dat bestaande klanten die wel bluray willen nu niet persé een ps3 moeten kopen. (ps3 is nog steeds goedkoopste bluray speler)

    Als ze die addon voor 150-200 euri verkopen dan kun je als 360 eigenaar op een goedkope manier genieten van blu-ray.

    Schat ook zo in dat ze met de introductie de prijs van de 360 weer verlagen, zodat je met de addon samen ongeveer uitkomt op een ps3.

    Al met al vindt ik nog steeds dat ms hier niet persé als grote verliezer uit hoeft te komen.
     
  17. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat nieuws over toshiba wat de enige echte verliezers kunnen worden...

    Ik denk dat microsoft zeker niet zo wakker ligt van hd dvd. Ze zullen veel meer geld verloren hebben aan hun RROD-problemen ;) (of hoe heet het al weer).
     
  18. Narcosis

    Narcosis PSN Tag: Narcosis8

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    0
    ben ik blij dat ik een PS3 met Blu Ray speler heb:D
     
  19. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Rumours were circulating today that Microsoft is set to dump HD DVD and bring out a Blu ray Xbox 360 by as early as May 2008. The move will allow the Company to go head to head with the Sony PS3 gaming console which has been credited with being one of the main reasons that retailers have preferred Blu-ray over Toshiba’s HD DVD.
    Insiders at Microsoft in the USA have told SmartHouse that Microsoft has already configured a standalone Blu-ray player that can be connected into an Xbox 360 and that subject to internal marketing and sales approvals the model could be on sale within 3 months.

    The Company has also been working on a built in Blu-ray player however insiders are claiming that Microsoft see the HD format battle moving online with consumers offered 1080p movie and content files as a download as opposed to having to buy a HD DVD or Blu-ray disc.

    Both Intel and Microsoft have been supporters of the HD DVD format that is set to be killed off this week.

    En hier staat het ook http://webwereld.nl/ref/rss/49926 dus komt er een BR add-on all in mei???
    dat zou mooi zijn kan die boven op de HD-dvd
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
  20. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    http://www.nu.nl/news/1440957/54/Toshiba_geeft_HD-DVD_op.html


    AMSTERDAM - Formeel heeft Toshiba de overgave nog niet getekend, maar het bedrijf achter HD-DVD erkent zijn nederlaag in de formatenoorlog met Blu-ray. Bronnen binnen de elektronicafabrikant zeggen dat het bedrijf klaar is om de strijd te staken.

    kijk zulke berichten zorgen er alleen meer voor dat mensen geen vertrouwen hebben in hd-dvd!
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina