1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Alles over Blu-ray & HD DVD [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ééntje:

    FEARLESS toch wel een geweldige exlusieve...
    En niet van universal...
    Europese films zijn ook exlusief voor hd dvd.
    Heb zo toch ook veel berichten gehoord dat hd dvd hier beter draait dan blu-ray. Want men praat toch wel een beetje veel over Amerika. Blu-ray vandaar kunnen jullie toch niet afspelen :)
     
  2. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Was gisteren ff in de Free Record Shop in uiteraard Utrecht omdat ik daar woon, en het valt me op dat daar toch echt veel meer HD DVDs zijn als Blu Ray. Niet dat mij het boeit, aangezien ik Divx een veel betere uitvinding vind als bovenstaande formats maargoed iedereen hoor ik over dat Blu Ray zoveel verkoopt, en dat het al beslist is ofzo blijkbaar dus nog niet.
     
  4. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    In belgië zijn er bijna geen hd dvd's te vinden.
    The departed is uitgekomen en ben ik meteen gaan halen. Een paar dagen later was hij nergens meer te vinden (op hd dvd toch).
    In de fnac hadden ze nog full metal jacket, maar dat is zeker geen tittel die je in hd nodig hebt. In Duitsland en Frankrijk daarentegen heb je wel al werkelijk een mooi assortiment.
    Ik geef je volkomen gelijk dat div x een betere uivinding is.
    Wie weet zal het zo zijn zoals bij de MP3 die 1000 keer zoveel succes heeft gehad als de SACD.
     
  5. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las op http://www.highdefdigest.com/ dat eind van dit jaar alle Disney / Pixar titels op Blue-ray uitkomen.

    Voor mij is dat de doodsteek voor HD-DVD. Ik wil juist die animatiefilms in vet HD kunnen bewonderen. Blue-ray wordt mijn HD format.. dus koop ik maar een PS3 erbij :thumbs:
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron: Tweakers.net

     
  7. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus van de standalone spelers heeft hd dvd het voordeel. Maar 150 000 is toch ook wel erg weinig. Voor mij blijven ze allebei nog verre van succesvol om te spreken van een winnaar of verliezer.
    Ik had nog dit bericht gelezen:

    http://www.dvdtown.com/news/150000-hd-dvd-players-sold/4528

    Misschien wordt het wel een nek aan nek race wie het minste verlies maakt en zo het langste kan volhouden :)
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bron

    Er schijnen wat problemen te zijn met sommige discs van The Prestige op Blu-ray:

    Bron
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hoe zit het nu met kwaliteitsverschil? HD-DVD kwam eerst steeds beter uit de bus dan blu-ray. Is dat nog steeds het geval?
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat verschilt eigenlijk per film. Sommige MPEG-2 gecodeerde films op Blu-ray hebben last van een lichte ruis en macro-blocking, maar lang niet allemaal meer. Films die op beiden formaten uitkomen zijn eigenlijk niet meer van elkaar te onderscheiden. Is ook een beetje afhankelijk van de gebruikte apparatuur natuurlijk.
     
  11. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, nieuwe films die op beiden formaten uitkomen tonen visueel geen kwaliteits verschillen meer (uitzonderingen daar gelaten).
    Wel is HD DVD op dit moment nog in het voordeel met extra features etc. Tijdens het film kijken kun je extra's oproepen en tijdens de film dmv PIP bekijken/beluisteren.
    Deze extra's zijn op de meeste BR spelers (nog) niet mogelijk maar men verwacht dit tegen het einde van het jaar actief te hebben.

    Gelukkig zullen de huidige PS 3 bezitters hier ook gebruik van kunnen maken ;)
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een aantal spelers hebben inmiddels al een firmware update gekregen waardoor ze overweg kunnen met BD-J. De PS3 kan in ieder geval al overweg met BD-J, en zou verder zijn uit te breiden middels firmware updates.
     
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Okay dan, ik pas mn post wel fftjes aan ;)
     
  14. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld dit ook voor de eerste generatie van blu-ray spelers?
    En wat is houdt die uitbreiding juist in? Is het zo dat ze voorlopig maar enkel single-layers gebruiken en later pas overstappen op double layers? En welke gevolgen heeft dit dan voor de huidige generatie blu-ray spelers.

    Ik ga toch wel nog een jaartje wachten ofzo voor een speler te kopen. ALs je ziet wat ze de consument toch allemaal niet kunnen lappen.
    Ik heb mijn oog voorlopig laten vallen op een nieuw home cinema set van pioneer dat de dvd upscaled naar 1080p en doorstuurt met 1080p/24 naar het scherm.

    http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/lx01.html

    Deze ondesteund ook de nieuwe audio formaten. Nu had ik een nog een vraagje daarover. Ondersteund de hd dvd speler van xbox 360 nu die nieuwe audio formaten (via de optiche uitgang dan)? Want ik heb al gelezen van niet.

    En dan og even dit:
    In deze videotheek in België beginnen ze ook met de verhuur van blu-ray, spijtig genoeg alleen in Hasselt. Maar als het succes heeft zal dit ook wel naar Leuven komen (binnen een jaar dus :) )

    http://www.circle-online.be/
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja en nee, veel spelers zijn bijgewerkt of worden nog bijgewerkt d.m.v. een firmware update. Echter zouden er ook spelers zijn waar de benodigde hard- en software ontbreekt om ze te kunnen updaten.

    De uitbreiding beperkt zich alleen tot het interactieve onderdeel, genaamd BD-J.

    De hardware van de X360 kan deze nieuwe geluidsformaten niet uitsturen, en zal er dus een downmix van maken. Sinds de laatste update is 't volgende mogelijk: Dolby Digital 5.1 @640kbps, DTS 5.1 @1,5mbps of WMA Pro 5.1 @1,5mbps. Voor de laatste moet je over een receiver beschikken met een WMA Pro decoder. Je ziet ze niet vaak, maar Pioneer past ze veel toe in hun receivers.
     
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Zie svp de opmerkingen van Arjan, ik sprak voor mn beurt :)
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind 't overigens wel erg slordig dat ze op die manier te werk zijn gegaan. Wat dat betreft heeft 't HD DVD kamp z'n zaakjes beter voor elkaar.
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Sja, visa versa met de 360/PS 3

    MS wilde zsm op de markt komen enzo een deel van de markt veroveren.
    Het BR kamp wist dat ze gelijktijdig moesten releasen om vast aan de vraag van de early adaptors te voldoen wetende dat ze nog niet alles op de rit hadden.

    MS kampt nu met kwaliteits problemen als ik de berichten mag geloven wat betreft de console en het BR kamp dient nog wat zaken te volmaken :)

    Zo heeft iedere markt zn eigenaardigheden :)
     
  19. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, nu van dat geluid vind ik toch wel een beetje spijtig. Hopelijk komt er nog een geweldige update. Uit die optische aansluitig zouden ze toch wat meer moeten krijgen. Maar ja. Dan moeten er wel weer genoeg geïntereseerden zijn ...

    Wat ik nu een groot nadeel aan die hd dvd-add on vind is dat wanneer er ooit een nieuwe generatie consoles uitkomt, gaat die xbox wel verkocht worden of geraakt die op zolder ofzo. Maar voor die hd dvd's is dat wel ambetant. Als het hd dvd kamp nu verliest dan zit je er wel mee. Als ik nu een standalone speler had zou ik dat niet zo erg vinden. Die kun je gewoon laten staan en blijven gebruiken.

    Die consoles toch... Ze blijven toch wel goed vooral voor de spelletjes.
    Zie maar hoe veel mensen bezig zijn met forza 2 en hoe weinig met blu-ray of hd dvd.

    bedankt trouwens voor jullie antwoord
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De bandbreedte van de optische uitgang is helaas niet groot genoeg. Op zich zouden ze in de toekomst een nieuwe revisie uit kunnen brengen van de 360 (HDMI en ondersteuning van nieuwe formaten), maar daar is de markt waarschijnlijk veels te klein voor, en 't is ook niet de doelgroep waar MS zich volledig op wil richten. Tenminste, die indruk heb ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina