1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Nee dat is het niet. De tijd is anders. Soms een jaar in de echte wereld is 1300 jaar in Narnia. De personages lopen vloeiend in elkaar over, omdat je net op tijd nieuwe personages op een goede manier leert kennen. Het is echt niet irritant hoor, eerder leerzaam als je de boeken kent. Dat klinkt misschien vreemd, maar ik vond die 38,50 voor die 1184 pagina's hardcover meer dan waard. :thumbs:
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zie dat de NL editie nu in herdruk is, maar ik zal em iig in de gaten gaan houden. Gewoon eerst even die acteurs uit mijn geheugen zien te wissen en I'm good to go. :+
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn zeg maar 8 kinderen die in Narnia komen, en in elk verhaal komen er 2/3/4 van deze kinderen voor. Elk verhaal zijn er dus 'andere' kinderen, en in 1 verhaal komen ze nauwelijks voor. Maar de meeste hoofdpersonen komen in 2/3 verhalen voor, dus het is niet vervelend ofzo. Het tijdsbestek in Narnia is heel anders dan in de echte wereld, waardoor er zo een paar jaar/eeuwen zijn verlopen terwijl er in de echte wereld maar een dag/jaar voorbij is. Daardoor zijn de personages in Narnia wel steeds anders, maar dat merk je nauwelijks, dat is juist leuk! ;)
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat doe je heel gemakkelijk hoor met deze boeken. Geen moment zelfs aan die acteurs gedacht. ;)
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    [​IMG]

    Voor mijn ouders nog ''Een man die naar Auschwitz wilde'' gekocht. Mijn moeder is er gelijk al aan begonnen.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Argh, ik ben blij dat de treinen nu weer normaal rijden. Jullie zouden eens moeten weten hoe vaak ik in de AKO heb gestaan, maar ik heb gelukkig niks gekocht. Ik heb met de biografie van Steve Jobs gestaan, maar die is te duur; Het Middernachtspaleis, maar ik heb toch liever de volwassen boeken; de nieuwe Harry Mulisch, maar die heeft te weinig inhoud voor de prijs. Ben blij dat ik er nu niet meer zal staan, want ik had er toch echt een meegenomen als het zo door zou gaan. :+

    Overigens Lizza: Vind je die versie van Hard-Boiled Wonderland echt mooi? Ik zag hem liggen en vond hem er echt vreselijk uitzien...
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, mooi is een groot woord. ;)
    Ik vind die combinatie van kleuren wel tof, vooral als ze allemaal in de kast staan. Die vorige editie was blauw/zwart en dat is op zich wel mooier, ware het niet dat er al zoveel boeken in die kleur zijn (of in donkere/lichtere tinten blauw) zo hebben 1q84 deel 1, De olifant verdwijnt, Na de aardbeving, Blind wilg/slapende vrouw, Norwegian Wood al een helft blauw. Ik vind het juist leuk dat ze allemaal een ander kleurtje hebben en de combinatie zwart/wit was er nog niet (zover, alleen Kafka op het strand heeft zwart).


    edit: Gisteren in Eragon begonnen, het begin was een beetje wennen door het vreemde lettertype en de enorme dichtheid van de pagina's (nauwelijks witregels, niet dat het erg is :+) Maar zit nu midden in het verhaal en het is best tof. :) Bestaat deze serie trouwens uit 4 boeken of gaat er nog eentje uitkomen?
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De vierde is de laatste. Was eerst zelfs de bedoeling dat Brisingr de laatste was, maar hij kon het verhaal niet passend krijgen in dat laatste boek en had er dus voor gekozen om het te spreiden over 2 boeken. :9

    Of er verder nog spin offs komen weet ik niet. :p
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, vandaag gelijk maar Oudste en Brisinger gehaald. :)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iemand de laatste tijd nog iets besteld bij Book Depository? Gisteren wat besteld en vandaag wilde ik even naar de orderstatus kijken. Staat er helemaal niks tussen. Dan bedenk ik me dat ik nooit een order bevestiging heb gekregen. Ook nooit geld van Paypal afgeschreven.

    Probeer ik het net opnieuw. Alles gaat lekker. Voer mijn gegevens bij Paypal in.
    *Place Order*
    ...


    ...

    Staat er al 10 minuten.

    edit: Ah;
    [​IMG]

    Adblock Plus was de boosdoener blijkbaar. Heeft nog nooit eerder wat uitgemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
  11. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Snow

    [​IMG]

    A brutal snowstorm has blanketed the area and brought with it translucent phantoms that invade humans and drive them to murder.

    Leuk, vlot en degelijk verhaal over mensen die zijn gestrand in een afgelegen dorpje en daar ook helemaal ondergesneeuwd zijn. Doet erg denken aan 30 Days of Night (laat de film liggen en lees de novelisatie van Tim Lebbon!), maar 30 Days of Night is toch nog wel wat beter. Wel komt Malfi met heel originele ideeën uit de hoek en blijft het lang erg leuk en spannend met voldoende actie en helemaal geen slechte personages. Richting het einde wordt het wel wat meer van hetzelfde en het einde (en de epiloog) zijn wel wat cliché, maar ach, ik heb er zeker plezier mee gehad!

    De volgende wordt Heart-Shaped Box (vertaald als Zwart Hart) van Joe Hill (de zoon van Stephen King).

    [​IMG]

    Jude Coyne, hardrockster op zijn retour, spaart occulte voorwerpen. Een zestiende-eeuwse schedel met een gat erin, een driehonderd jaar oude bekentenis van een heks, een strop die in de negentiende eeuw gebruikt is om iemand mee op te hangen... Jude koopt, ter aanvulling van zijn verzameling, zonder enige aarzeling een bizar item op een internetveiling. Maar dan komt er een manipulatieve, duistere macht in zijn leven die hem en zijn piepjonge vriendinnetje Georgia met de dood bedreigt, en krijgt hij meer, veel meer dan waar voor zijn geld...
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hey, ik heb net pas een bestelling geplaatst, ik kan er moeilijk weer een plaatsen. :mad:
     
  13. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Laat ze werken die trage donders. }:]
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Heeft niemand van jullie de moeite genomen mijn boek op de vorige pagina te bekijken? :'-(
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb het bekeken. En dacht, waarom post hij nou een cover + beschrijving zonder verdere uitleg? :+
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik heb het inderdaad ook bekeken en ging toen gewoon weer verder met browsen. :+
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind het ook een erg lelijke cover...
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind eigenlijk iedere cover waar je het gezicht van de hoofdpersoon ziet (of van wie dan ook eigenlijk) vreselijk lelijk.
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu je het zegt: daar heb je helemaal gelijk in. In mijn ogen mag een cover zo clean mogelijk zijn...
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ga dan maar Steve Berry boeken lezen. :+

    Koop ik weer eens een fantasy boek, weer niet goed. Ook over die Murakami dacht ik dat Modder zou flippen, maar nee. Me cry! :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina