1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Helemaal mee eens zoveel boeken die ik net een half meer of minder zou hebben gegeven, het is vaak net kiezen tussen een 3 en 4.
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja echt he. Bij 2,5 ster kun je nog het voordeel van de twijfel geven tussen mweh en leuk, maar bij 3,5 ster en 4,5 ster vind ik het verschil eigenlijk te groot. Nu ga ik dit boek waarschijnlijk 4 sterren geven, terwijl andere boeken die ook 4 sterren hebben beter zijn. Maar 3 sterren is weer zo weinig. :+

    Ik was trouwens even aan het zoeken naar een boxset van Erfgoed (of is het nu Erfenis, ik lees steeds wat anders) maar kon hem in het NL niet vinden, jammer die Engelse boxset ziet er wel tof uit. Nu ga ik ze waarschijnlijk allemaal in paperback kopen (tientje p/s maar) dus hopelijk komt dat laatste deel ook snel in paperback uit. :)
     
  3. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Oei, ik heb wel een grafhekel aan lezen per week, per bladzijdes dat je mag. Geef mij maar gewoon een deathline. Ben ik eerder klaar, kan ik gewoon wat anders lezen of ben ik trager per week dan voel ik mij niet gepusht om alsnog te lezen met tegenzin. Ik ga in maart namelijk verhuizen en ben niet altijd in staat om te lezen dan.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is de Erfgoed serie en het laatste boek heet Erfenis. ;)
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch verwarrend, dat ze allebei Inheritance heten. :+

    @Iris, is ook irritant, maar als je een beetje wil 'discussiƫren' over een boek is het natuurlijk wel handig als iedereen een beetje op de dezelfde pagina is. Daarom moeten we ook kijken hoe we dat gaan doen want niet iedereen leest even snel.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ach, Inheritance Cycle voor de serie vs gewoon Inheritance voor het boek. Is toch te doen? :+ Maar inderdaad niet echt handig.
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Of gewoon likes and dislikes zoals op YouTube. :cool:
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Haha dan heeft alles bij mij een like van de slechtste die ik gelezen heb tot de beste. Plus like is voor mij niet representief, wat ik lees niet alleen maar boeken om leuk te vinden ook interesse, luchtigheid, en nog veel meer dingen draaien mee.

    Een boek wat ik lees om even wat luchtigs te lezen, is niet bedoeld om me mind te blowen, en zal dus nooit een 5 sterren boek kunnen zijn. Maar een 4 betekend voor mij wel dat ie zijn werk heel goed heeft gedaan, en niet dat ie net zo leuk was als andere boeken van 4 sterren.

    Maar 27ste beginnen eraan, moet even kijken of ik hem ergens kan vinden hier anders maar weer via internet bestellen.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Beter doen ze dan een schoolcijfersysteem. ;)
    Sterren vind ik imo ook een beetje meh.
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jacht op het verloren schaap uitgelezen, tof boek maar je merkt aan alles dat dit een van de eerste boeken is van Murakami. Nu even bedenken of ik in het 'vervolgverhaal' ga beginnen (Dans, Dans, Dans) of dat ik een weekje wacht en dan Kafka ga lezen. 27 februari dus? :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    En dan ben je ook nog eens met Eragon bezig. Vind je dat nooit verwarrend? Meerdere boeken tegelijk lezen? :9
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha nee geen last van. Ik vind die fantasyboeken heerlijk om 's avonds in bed te lezen, verstand op nul en een beetje wegdromen in die wereld. Overdag lees ik liever, zonder die discussie weer aan te gaan, een 'normaler' boek. Ik heb sowieso altijd een boek in mijn tas, dus moet het ook niet al te dik zijn, en overdag kan ik me beter concentreren. De 'literaire' boeken komen dan beter tot zijn recht. ;)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.471
    Yep. Je kan ook tussendoor nog even De Schaduw van de wind gaan lezen. Die is zo verslavend dat je hem zo uit hebt. :cool:
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Schaduw van de wind, prachtboek! Ik begon me helemaal in te leven met dat boek. Altijd had ik een beeld van Rorschach van The Watchman voor me met een bepaald personage..

    Update bij mij: De Gevangene uitgelezen. Raad hem niet snel aan of je moet echt graag willen lezen hoe iemand zijn leven vernietigd wordt door het Amerikaans rechtssysteem. Nu begonnen aan de Millenium trilogie...Stieg Larson here we come! \o/
     
  15. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Lizza, had je de boekendief al gelezen? Ben benieuwd wat je er van vindt!

    Ik zit ondertussen nog steeds in de nieuwe Terry Pratchett, Snuff, en kom er niet echt lekker in...
    De beste man heeft Alzheimers en schrijft nu mbv dictafoon een assistenten en helaas merk je toch wel dat het minder spits en scherp is nu :mad:
    Ontzettend jammer, niet zozeer voor de boeken (hij heeft zat geschreven) maar vooral voor hem zelf.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat is eigenlijk anders aan de reguliere Boekendief en de Selexyz editie dat er zo een groot prijsverschil is? Je zou bijna denken dat die van Selexyz maar een half boekje is. :+
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, nog niet! Ik heb op dit moment zoveel boeken die ik graag wil lezen, maar binnenkort ga ik er zeker aan beginnen!

    Dulle, er is niets mis met die Selexyz editie hoor, ik heb hem zelf ook. Ik denk dat The House of Books gewoon een beetje reclame wil maken voor dat boek ofzo. ;)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, ok. Ik zit er zelf namelijk over te twijfelen of ik em zal nemen. En dit is eigenlijk bijna een 'too good to be true' prijs. Heb serieus zitten zoeken of het inderdaad maar een half boekje was. Of dat het van WC papier was gemaakt. :+

    Jammer dat ik die gratis verzending bij Selexyz heb gemist. Dan denken mensen natuurlijk; Dulle, ga het dan bij de lokale Selexyz oppikken. Nou, laat het nou zo zijn dat het boek bij iedere Selexyz op voorraad is.

    Behalve in Maastricht. 8) (die overigens in de top 20 mooiste boekenwinkels ter wereld stond las ik laatst :cool:)
    [​IMG]
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, zit er geen andere bij je in de buurt dan? Ik vond trouwens niet dat het boek van crappy materiaal is gemaakt hoor, hij is voor mijn gevoel wel iets slapper dan andere paperbacks, maar ach 5 euro! ;)
    Oeh, ik wil echt een keer naar die Selexyz in Maastricht, briljant om hem in een kerk te plaatsen. Jammer dat het een (klein) beetje uit de buurt ligt. :+

    Of je moet er nog gewoon 2 boeken bijbestellen, vanaf 30 euro gratis verzendkosten.
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Sanctus begint nu lekker op gang te komen. Ik meende dat een van jullie in dit topic dit boek ook had gekocht. Weet alleen niet meer wie.

    Boek blijft mysterieus in de goede zin van het woord. Spanning is niet vreselijk hoog nog, maar alles word wel vrij natuurlijk neergezet.

    Het ene moment lees je over de slechterikken, de andere keer dat de hoofdpersoon, een vrouw, nog echt in het verhaal verwikkeld moet worden.

    Wanneer ze dan haar intrede doet begint de spanning een beetje te komen. Het komt allemaal vrij normaal over, soms dan, en dat kan ik wel waarderen. Meestal focussen schrijvers zich alleen maar op spanning en historische informatie, maar dat doet de auteur van dit boek niet.

    Voorbeeld is de hoofdpersoon: Als de wereld nog druk bezig is met het verwerken van een heftig incident, staat de hoofdpersoon nog verslag te doen voor een krant bij een bevalling. Klinkt allemaal heel vreemd, maar ik zie wel in waarom de auteur dit zo bedoeld heeft.

    Het boek bevalt prima en voelt niet aan als je doorsnee historische mysterie thriller. :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina