1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Wow, daar moet ik een keertje naar binnen. Boekenwinkels/ bibliotheken hebben altijd iets rustgevends om in rond te dwalen.
     
  2. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Maastricht is leuke stad in het algemeen, sowieso wel waard om een dagje voor uit te trekken plus inderdaad een hele mooie boekwinkel. Dus gewoon lekker van een drankje op het terras genieten (wanneer het weer mooier is) en dan een leuk boekje daar kopen om op het terras te lezen.
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wel, maar om nu 3 uur (of 6 uur :+) te reizen om gezellig op een terrasje te zitten is ook een beetje too much. Misschien als ik er een keer in de buurt ben.

    Toch maar niet besloten om Dans, Dans, Dans te lezen. De eerste 20 pagina's vielen heel erg tegen en de hoofdpersoon begon me nu al een beetje tegen te staan. Waarschijnlijk is het wel gewoon een goed verhaal, maar als ik er nu al zo aan begin, verpest ik straks Kafka op het Strand voor mezelf. Nu even gaan bedenken wat ik ga lezen. Ik heb nog Extreem luid en ongelofelijk dichtbij thuis liggen als dwarsligger, iemand 'ervaring' met dwarsliggers? Volgens mij leest dat best vervelend. Aan de andere kant wel lekker licht in je tas. ;)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben blij dat Erfenis het laatste boek is, want;
    Ik begin nu toch wel heeel benieuwd te worden naar Angela. :+ wie/wat is die vrouw 8) Lekker gevoel om te weten dat alles dit boek opgelost zal worden.

    Ik hoef btw geen hints of wat dan ook van mensen die het boek hebben gelezen, maar dat wilde ik even kwijt na het hoofdstuk van gisteren. :p
     
  5. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Iq84 deel 1 uit. Nu weer een fantasy boek er tussen door. Ik moet toegeven dat fantasyboeken nog steeds mijn voorkeur hebben. Het is meer ontspannen om te lezen en ik wil er ook vaker in door blijven lezen. Laat ik dus ook maar eens deelnemen aan de Eragon mania, had er al eens een klein beginnetje in gemaakt maar kwam van alles tussen dus ik start maar opnieuw.
     
  6. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Weet meteen waar je bent nu, Angela leukste character samen met Saphira, en Glaedr.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    En we're back. :cool:

    [​IMG]

    Beter dan die lelijke Pandora versies van de boeken:
    [​IMG]
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    /care. :+
    Valt wel mee hoe lelijk die pockets zijn, hoe duur is die normale versie van After Dark?
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Maar een paar euro duurder dan de lelijke versie. :p
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik zou ook liever die van Atlas hebben hoor, imo iets minder storend. Hoewel die van Pandora niet slecht zijn, zijn die wel opvallender. Ik ben van mening dat uitgevers of drukkers niet te opvallend op het boek aanwezig moeten zijn. Het gaat tenslotte om het boek. Ik let daar zelf ook wel op, maar ik geef ook wel toe dat ik me er niet echt aan stoor ofzo. Ik kan Modder echter wel begrijpen.

    Ik denk dat ik na mijn huidige boek Sanctus aan Norwegian Wood of die laatste fantasy ga beginnen. Mijn moeder heeft die Murakami nog niet willen aanraken, misschien om mij?,:+ dus ik kan hem nog vrij kiezen. Ze is nu toch bezig met De man die naar Auschwitz wilde.
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vind je ze zo lelijk dan? Ja in het licht glimmen ze wel erg, maar als ze bijvoorbeeld in mijn kast staan zie je echt niet dat het 'andere' boeken zijn.
    En wat de prijs betreft, ik heb hem voor 10 euro, volgens heb jij er dan 19,90 voor betaald? Of is de prijs veranderd. Bijna 10 euro verschil vind ik best veel geld, voor een kaft iets feller van kleur/glimmend is. (en wat ik dus al zei, nauwelijks opvalt in een kast) ;)
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Eragon uitgelezen, wat een tof boek zeg! Ik moet echt vaker naar de fantasylezers in dit topic luisteren, tot nu toe alleen nog maar leuke series gelezen. Gelukkig heb ik de volgende 2 delen ook thuis liggen, zodat ik er gelijk in verder kan. Is de film trouwens echt zo slecht als ze zeggen, of is het een beetje van hetzelfde niveau als Narnia? Ik ben er wel benieuwd naar eigenlijk. ;)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, veel slechter dan Narnia. Niet kijken! Gewoon houden bij de boeken, die zijn tenminste gewoon allemaal erg goed. :cool:
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    NIET kijken, heb hem gekeken nadat ik het boek had gelezen wat een ongelooflijk slechte film was dat 8), hoe ze alleen al de characters hadden ingevuld.

    Eigenlijk niks in het boek kwam terug in de film, dus je hoeft het niet te relateren, enige overeenkomst is dat er een draak in zit (al is het een ander soort blauw).
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke. Had net ook een trailer gekeken en er zat echt bijna niks herkenbaars in. Zonde dat ze zo'n film zo kunnen verpesten, volgens mij kun je er echt een film a la Lord of the Rings van maken.
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Ik had eerst de film gezien. Ben nu het boek ook aan het lezen en de eerste 100 pagina's zijn al zo veel mooier en duidelijker dan de film. Het loopt ook heel anders. Herken weinig van de film. Het heeft inderdaad wel iets weg van lotr. Dit is nou een heerlijk boek om in door te lezen.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik denk alleen niet dat ze de band tussen Eragon en Saphira recht kunnen doen. Lijkt me zo lame als ze de gedachtewisselingen tussen hun zouden doen met lame voice-overs (weet al niet meer hoe ze het in de film hadden aangepakt, zo goed vond ik em 8))

    Maar met een fatsoenlijk budget en een goede regisseur mogen ze het van mij nog eens proberen. Maar tot die tijd blijft Eragon voor mij hét voorbeeld waarom boeken niet verfilmd moeten worden. :p
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, het is ook moeilijk om het goed te verfilmen.
    Ik zou wel een paar films kunnen noemen die beter zijn dan het boek, maar over het algemeen kunnen ze het beter niet doen nee. Ze moeten vaak zoveel dingen veranderen om het verhaal op beeld aantrekkelijker te maken (denk dan altijd gelijk aan die veranderingen in HP).
    Jij hebt geloof ik de LotR-boeken niet gelezen he?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, ik weet dat Tolkien de grondlegger is van de hedendaagse fantasy en bla bla bla... Maar ik heb nooit de behoefte gehad om de boeken te lezen. Ik heb de films gezien en voor mijn gevoel was dat genoeg LotR.

    Ik zeg nooit nooit, dus wie weet. Als ik de films vergeten ben duiken ze misschien een keer op mijn GR op. ;)
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Grondlegger van de hedendaagse fantasy? Hmm, oke.. :+
    Maar die boeken zijn ook een voorbeeld dat de films 'beter' zijn. Ik heb wel genoten van de boeken hoor daar niet van, maar die films waren briljant. ;)

    Heeft hier iemand zijn andere boek weleens gelezen, Kinderen van Hurin ofzo? Is die ook nog de moeite waard? Ik wil over een paar maanden sowieso de Hobbit lezen, maar dit boek klinkt ook wel bekend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina