1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dulle blijft maar kopen. :+
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het is weer tijd voor mijn kwartaalbestelling bij de ECI, dus dan kijk je gelijk verder. :+
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kwartaal is toch net voorbij? :+
    Ja die eerste film lijkt nauwelijks op het boek (en een nog slechtere film dan Eragon en I am Number Four), maar ik ben zo'n filmnerd dat ik deze film ook wel even ga checken in de bios ja. :p
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, er is een film van I Am Number Four? :+

    En ja, maar ik wacht niet graag tot het laatste moment. En het is natuurlijk gelijk weer een goed excuus om weer eens wat nieuws te kopen. :cool:
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    150 euro gekregen om boekjes te kopen voor mijn verjaardag. Ben op zoek naar goede sci-fi, horror, post apocalyptische en/of steampunk boeken. Hoor het graag als jullie wat aanraders hebben :)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sci fi is zo breed. Star Wars is sci fi, maar Jurassic Park is dat ook. Rendezvous with Rama is het, maar Decipher ook. Maar die boeken kunnen bijna niet meer van elkaar verschillen. In wat voor richting zoek je het? (op Star Wars na raad ik ze trouwens wel allemaal aan :+)

    edit: The Swarm trouwens ook wel. Deep Storm vond ik ook vermakelijk. Maar toch... is het sci fi genoeg?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Mass Effect en Halo! :thumbs: Hoor er zoveel goede verhalen over, vooral Mass Effect.
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    @ Dulle: dat weet ik dus niet :+ Denk dat ik het meeste wel kan waarderen zolang het goed geschreven is. Zal eens kijken naar jullie suggesties, thnx!
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Geen idee of het echt een goed boek is, maar ik heb deze al een aantal keren langs zien komen op Goodreads. Het is Steampunk en de cover is gewoon enorm awesome. _O_

    [​IMG]
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, even verder met sci fi; Sphere van Michael Crichton was ook zeker niet slecht (al mistte er een bepaalde x-factor, al kan ik niet zeggen wat er 'mis' was), en ik heb me prima vermaakt met Area 51 (al zal dat misschien deels komen doordat ik sowieso al interesse heb in dat soort dingen)
    The Time Ships pas geleden gelezen en, tsja, op een zwak stukje na ook heel vermakelijk. 2001: A Space Odyssey natuurlijk...

    Lees wat beschrijvingen en eventueel wat reviews van deze boeken en je merkt wel of het je wat lijkt. :+ Want ook deze liggen redelijk ver uit elkaar.
     
  11. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    The Last Adventure of Dr. Yngve Hogalum, gratis af te halen en te downloaden op goodreads. Zijn korte verhalen en staat al even op me lijstje om een keer een middag voor vrij te maken, daarnaast was ooit een keer Leviathan aangeraden aan me.

    Ben zelf weer beetje begonnen met boeken oppakken na een wat mindere periode bezig. Onder tussen begonnen aan Sputnik Sweetheart, halverwege Ctrl Alt Delete (lijst aan boeken voor werk die ik wil afwerken), Madrigals Magic Key for Spanish gekocht om me voor te bereiden op me volgende excursie.

    Edit: Weer sinds tijden een papieren boek aan het lezen, ik mis me highlight functie en kan het niet in me opbrengen om een markeerstift op het papier te zetten.
     
    Laatst bewerkt: 8 aug 2013
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Sputnik Sweetheart vind ik een van de slechtste (oke, minst goede :+) en dan vooral de eerste helft van het verhaal.

    Over dat highlighten, gebruik je dat vaak? Ik heb die functie nooit helemaal gesnapt.
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben bijna op de helft en vond met name hoofdstuk 4 en 5 (of het was 5 & 6) erg sterk, waarin veel mooie quotes in zaten die ik zou willen markeren. Vind het fijner lezen dan 1Q84, al was ik toen misschien een beetje te vroeg aan een nieuwe van hem begonnen.

    Het markeren van boeken voor meer werk is handig in de vorm dat ik dus niet meteen het hoeft te gebruiken maar later er doorheen kijk en dan toepas, of wanneer ik niet de tijd heb om een heel hoofdstuk te beginnen ik even gauw door me quotes kijk.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2013
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb eindelijk de boeken Hyperion en Fall of Hyperion uit en wat een verhaal. Ik heb werkelijk genoten en vooral van het eerste boek.

    Ik zet de korte samenvatting die achterop het boek staat hieronder:
    On the world called Hyperion, beyond the law of the Hegemony of Man, there waits the creature called the Shrike. There are those who worship it. There are those who fear it. And there are those who have vowed to destroy it. In the Valley of the Time Tombs, where huge, brooding structures move backward through time, the Shrike waits for them all. On the eve of Armageddon, with the entire galaxy at war, seven pilgrims set forth on a final voyage to Hyperion seeking the answers to the unsolved riddles of their lives. Each carries a desperate hopeā€”and a terrible secret. And one may hold the fate of humanity in his hands.
    Andere mensen die ze ook hebben gelezen? Ik ga nu beginnen aan Endymion.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nog niet gelezen, heb ze wel al een paar jaar in de kast staan. Weet nog dat ik toen schrok van de release van de volgende omnibus. 2013 pas?! En nu... heb ik nog nog steeds niet deel 1 gelezen. :+
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Weer gezondigd met een boek aankoop. Eentje van James Rollins die hij met een ander geschreven heeft. Engelse titel is: The Blood Gospel. :9

    En voor mijn moeder ook een boek gekocht, omdat ze in Jacht op het Verloren Schaap is afgehaakt. Vond ze niks! Norwegian Wood vond ze wel leuk, de rest van de Murakami's wil ze ook niet lezen. :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    2 nieuwe boeken
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het boek dat ik mijn moeder cadeau heb gedaan, omdat ze graag iets luchtigs leest:
    [​IMG]
    :+
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Boekendief _O_, een van mijn favorieten. Ben benieuwd wat jij ervan vindt. :)
     

Deel Deze Pagina