1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op Dulle tempo in het eerste boek van die serie bezig. :+ (misschien zelfs langzamer, doe al 2 weken over 150 pagina's ofzo)
    Ik hoop dat het nog wat beter gaat worden, want nu kom ik er bijna niet doorheen, saaaai. (komt mijn lichtelijke leesdip nog bij)
     
  2. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Loze opmerking, ik weet :'-(

    Had inderdaad al gezien dat er andere boeken van hem zijn in dezelfde wereld, wil ik zeker nog gaan lezen! Bedankt voor de tip alsnog \o/

    ben je teruggevallen tot Dulle's niveau :eek:
    :+ liefde

    Ik vind het eigenlijk wel apart dat je het niks vindt, want ik heb het idee dat onze smaken wel overeen komen. Misschien komt het omdat je het in het Nederlands leest, want een deel van de lol zat hem voor mij ook wel in het geniale taalgebruik (toen ik ze in het Engels las). Ik hoop dat je ze doorleest en ze nog leuk gaat vinden :thumbs:
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Wel in de goede volgorde lezen Grub in verband met (minor en major) spoilers. Best Served Cold, Heroes, Red Country. Boeken zijn inderdaad ook erg tof door het taalgebruik wat in het Nederlands grotendeels wegvalt helaas.

    Ben inmiddels op 2/3de van Wi'tch Fire. Vermaak me er prima mee :) Was ook wel weer in de stemming voor de wat meer traditionele fantasy. Vlotte en interessante stijl van schrijven en een boeiende wereld, verhaal en set karakters. Binnenkort maar eens de rest van de set bestellen.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jarig geweest en weer wat leesvoer gekregen
    [​IMG]

    Engelse fantasy. Ik ben bang.

    Luisterboek + hoorspel.
    [​IMG]

    op cd. Hoe ouderwets :+ Ach, ik neem aan dat ik die cd gewoon kan rippen.
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Brent Weeks is tof :thumbs: Serie leest heerlijk weg!
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog gefeliciteerd! :)
    Gaaf luisterboeken, wist niet dat je die nog gewoon kon kopen in de winkel. En waarom trouwens Engelse fantasy? Die serie van Brent Weeks is er ook gewoon in het Nederlands (wil hem ook graag nog lezen)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je!
    En tsja, Engels denk ik omdat dat goedkoper was. Bij een cadeau heb je er zo weinig over te zeggen. :p Ze zullen voor deze trilogie denk ik even veel betaald hebben als 1 NL deel, dus logisch dat ze daarvoor zijn gegaan.
     
  8. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Aantal weken geleden Words of Radiance uitgelezen, de sequel op The Way of Kings door Brandon Sanderson. Waar voorheen Kaladin de focus was van het boek is nu Shallan dat. In het eerste boek was ze een "oke" personage en gewoon een er naïef personage, in het boek ondergaat ze echt een metamorfose, ze moet veranderen door de noodzaak van haar situatie. Ze is nu een van m'n favoriete personages geworden. Er zijn enkele positieve verassingen tegen het einde van het boek, veel vraagstukken worden beantwoord en er komen zoals altijd meer vraagstukken bij. Alles valt op een gegeven moment mooi samen en het gaat dan ook als een sneltrein door het plot heen.

    Nu dus weer 2 jaar wachten voor het 3e deel :'-(


    In de tussentijd begonnen met The Wheel of Time door Robert Jordan, de eerste 3 boeken gelezen in de afgelopen maand, nu nog 10 te gaan 8) Boek 1, The Eye of the World begint tergend langzaam en had het dan ook weggelegd naar 150 bladzijden een jaar geleden. Nieuwe start gemaakt en pas op 3/4e van het boek begint er vaart in te komen. Achteraf gezien was het wel enigszins nodig om bladzijdes te gebruiken voor het vormgeven van de wereld, de personages en het plot omdat de schaal waarop het verhaal zich nu afspeelt lang niet de impact zou hebben gehad wanneer de heer Jordan dit niet zo hebben gedaan.

    Heb overigens ook een E-reader gekocht, vind het ontzettend prettig om te gebruiken. Een echt boek geeft toch wel iets speciaals maar om telkens een boek vast te houden met 2 handen die 700-1200 pagina's heeft maakt het wel een fysieke inspanning na een uur :+

    Om even in te haken op de voorkeur voor Engels boeken, het is vaak de oorspronkelijke taal waarin het is geschreven en sommige nuances vallen weg wanneer het wordt vertaald, hoe goed het ook is gedaan. Veel boeken zijn niet direct verkrijgbaar in de Nederlandse taal bij de release. Een groter assortiment, goedkoper en beter verkrijgbaar :p Vind het overigens wel prettig om in het Nederlands te lezen, ook gedaan bij de Opwindvogel Kronieken, en gedaan omdat ik geen Japans kan lezen haha.
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2014
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Fuuuuu moet Words of Radiance ook lezen! Eerste deel was briljant en vrienden zijn lyrisch over deel 2 :D Binnenkort maar eens bestellen.
     
  10. BullFinch85

    BullFinch85 Active Member

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    27
    Net 'ik ben pelgrim' uitgelezen. Heerlijk boek en alles valt mooi op z'n plek uiteindelijk. Het is wel een dik boek, maar zeker aan te raden
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ben ik nu ook aan 't lezen. Geweldig boek!!
     
  12. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Trok me in eerste instantie niet zo, omdat ik geen grote thriller fan ben, maar had nog wat nodig voor vakantie dus ook Ik ben pelgrim maar genomen. Inderdaad leest heerlijk weg! Meteen vanaf het begin zit ik er in. De schrijfstijl is erg prettig. Zeker een aanrader :)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Een Steve Berry & James Rollins op dezelfde dag in de winkel. :eek:

    En ook nog een Malone & Sigma boek. _O_

    Intens gelukkig! :'-(
    :+

    Morgen even kijken of ze er ook echt liggen. Je weet het nooit met die uitgevers, zeker met Luitingh die de James Rollins boeken uitgeeft niet. :mad:
     
  14. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Twee wegen van Per Peterson uitgelezen.
    Veel goede recensies gelezen; maar ik moest zelf toch erg wennen aan de schrijfstijl. Veel zinnen met 'en, en'.. en zinnen met 'ik dacht dan doe ik het zo, dacht ik' (voorbeeld). Wat ik persoonlijk literair gezien lelijk vond. Maar ik las door, en na de eerste 100 bladzijden kwam het verhaal los; misschien ook wel door de keuze me aan voorgaande niet meer te storen. Het leest lekker snel weg en hoe meer ik las hoe leuker het verhaal eigenlijk werd.

    Had het op goodreads 4 sterren gegeven wat neerkomt op een 8. Toch een aanrader. Had hiervoor Murakami gelezen, maar dit is toch wel beduidend beter imo. :)

    Nu verder met Ik ben pelgrim _O_
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    3,78. Not bad.
     
  16. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar gekocht?
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Geen webshop helaas :p
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    [​IMG]
    Zou het!? :+
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Oeh die zit vlak bij mij :) Wil het voor die prijs best proberen :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ga weg jij! Je weet wat er gebeurd als je er weer om gaat zeuren! :cool:

    Nee, dit is niet een teken dat ik Zandstorm binnenkort ga lezen, dit is een teken dat die boeken goedkoop genoeg waren om het alvast te kopen. :+ Ik heb de beschrijving nog niet eens gelezen 8)
     

Deel Deze Pagina