1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan ook niet stemmen, niks van al die dingen gelezen geloof ik...

    Wel m'n Goodreads challenge (30 boeken) al gehaald!
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn omnibus boek gaat me saboteren met mijn challenge. Waarom telt Goodreads dat ook niet gewoon als 2 boeken, zoals het hoort. :+
     
  3. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha :+ Kan je niet gewoon de twee losse boeken invoeren? (I know, soort van cheaten, maar ja. Ik heb ook box sets van Lord of the Rings en Divergent etc, die ga ik ook lekker los invoeren ha)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zou op zich kunnen, maar ik wil op GR altijd alles precies zo ingevoerd hebben zoals ik het thuis heb staan. :+ En ik heb een omnibus, geen 2 losse boeken. :p
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is één boek, dus niet zeuren. :p
    Ik vind het ook altijd maar irritant, maar ik wil toch ook gewoon de juiste boeken in mijn lijst hebben. Oh en met die verkiezingen van GR heb ik een beetje 'valsgespeeld'. Heb er enkele gekozen die ik nog niet heb gelezen, maar voorgaande delen in die series waren allemaal heel goed, dus dan moet dit deel dat ook zijn. ;)
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geinige, en nutteloze, infographic
    [​IMG]

    Die dikke omnibus uit, nu moet ik dus met nog minder dan anderhalve maand te gaan nog 2 boeken zien te lezen. Gogogo! :+
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Oh dat is nog wel te doen toch? Alleen feestdagen willen weleens in de weg zitten.

    Ik ben pas dit jaar begonnen met goodreads ergens in maart-april en wilde toch iig 12 boeken lezen. Daar zit ik nu (met nog 5 blz te gaan) al op. Wel ook 2-3 dikke pillen ertussen. Denk dat ik gemiddeld ong 100blz per week lees. Volgend jaar proberen stuk of 18 te lezen.
     
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Zit bijna aan mijn beoogde 20 boeken voor dit jaar. Nog twee te gaan, maar zit al op de helft van de 19de en met de opkomende kerstvakantie moet dat makkelijk lukken ;)
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Dubbel...
     
  10. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ga het hoogstwaarschijnlijk niet meer halen, een complete 2 maanden dip.

    Daarnaast wilde ik deze Yotaphone 2 even delen. Ik zou een gehele telefoon met alleen e-ink ook wel zien zitten kijk nooit filmpjes erop en zelden foto's, daardoor de batterijduur zou velen malen beter zijn. Toch wel erg tof vind ik hem, iets voor een tablet om twee schermen te hebben of laptops?
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Tof ding die Yotaphone 2 idd. Heb zelf niks met ereaders en lezen van schermpjes. Geef mij maar een fysiek boek voor in de boekenkast of om uit te kunnen lenen aan vrienden. Al helemaal voor de prijzen van bookdepository bijvoorbeeld :)

    Zit trouwen op een derde in het vierde deel van The Banned and the Bannished saga. Vrij standaard fantasy maar James Clemens kan wel geweldig schrijven imo. Verhaaltechnisch niet zo interessant maar op de een of andere manier blijf ik doorlezen :p
     
  12. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Je mist wel wat hoor, heerlijk met één hand lezen 100 boeken uit de binnenzak van je jas halen, altijd en overal. Enige nadeel nog is dat ik mijn vriendje één keer moest uit doen bij het opstijgen :mad:. Moet wel eerlijk zeggen ik heb het voor het eerst aangeschaft door het vele verplaatsen dat het zonde was om telkens maar boeken weg te geven of in me koffer te proppen. Sinds dat ik hem heb vind ik het wel een geweldig mooi dingetje, heb me wel een keer betrapt om hem te verraden door een nieuwere versie te kopen met backlight maar te zonde om hem links te laten liggen na alles wat we samen meegemaakt hebben.
     
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Gegroet lezers! Ik ben op zoek naar een goed boek in de "ik" perspectief. Dat vind ik het prettigst lezen, het is meer direct en straight to the point.

    Het genre maakt me niet uit, iemand een goed idee voor me? :)
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Ja Jezus dat is breed 8) Ik, Zlatan misschien? :+
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2014
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.058
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Alles van Andy McNab en zijn Nick Stone serie. Prima los te lezen, heb zelf Nul Uur van hem gelezen. Fantastisch boek en irriteer me helemaal niet aan de ik vorm in dit geval. :thumbs: Zijn militaire thrillers. covert ops missies etc.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Standaard, hm misschien. Maar dat hoeft niet slecht te zijn. :D Soms snak ik naar normale, standaard fantasy. Die blijf ik het leukste vinden. Vooral het soort in Banned & Banished, met een grote queeste. Coming of age verhaal.

    De Dwergen heeft dat ook wel, en ook die behoort tot mijn favoriete boeken.

    En dat meneer Clemens nu potverdorie eens zijn andere fantasy serie af gaat maken 8)

    Ik weet het niet, het is te doen maar het wordt zeker krap. :borg:

    11e boek: p. 269 of 352 (76%)

    Ik ga niet expres een dun laatste boek uitzoeken alleen voor de challenge, maar ik ga er denk ik wel maar even op letten dat het geen dikke pil wordt. :lol: Ik had het vorig jaar ook al net niet gehaald volgens mij.
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    Oh vind het ook alles behalve slecht hoor, don't get me wrong. Laatste tijd veel ambigue fantasy gelezen zoals van Martin, Abercrombie etc. Inderdaad soms best lekker om wat traditionele fantasy te lezen. Hence ook het feit dat ik als een malle door de Banned and Banished heen sjees ;) Eens kijken naar die Dwergen waar jij het altijd over hebt.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jij leest dus overduidelijk de Engelse edities. Ik kom soms nog op de officiële site, en man wat hebben die een lelijke covers. :p

    Als straks 'iedereen' Verboden & Verbannen en De Dwergen heeft gelezen... wie moet ik dan nog lastig vallen met die boeken... Shit. :+ Ik voel me altijd zo lekker warm thuis in dit topic als ik weer eens kan zeuren over die boeken. :D
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.776
    [​IMG]

    Covers zijn vrij verschrikkelijk inderdaad :+ Ik hou er sowieso niet van als de cover de hoofdpersoon portretteert... Laat me dat lekker zelf voorstellen ja :mad:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Absoluut, dat is altijd zo hatelijk. :mad:

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Die ogen vallen in het echt minder op (gelukkig, lijkt/is slechte CG). Verder heel simpel (en standaard?) maar wel precies wat ik zoek van een cover. Geef vage impressies van een boek, maar teken niet dingen volledig uit.
    Of zoals een van de buitenlandse covers van Harry Potter 7, waar zo een beetje alles gespoiled werd 8)

    De Dwergen is ook heel simpel
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    En misschien generiek zelfs, maar ik vind het wel stijlvol. Ook tussen alle boeken precies hetzelfde, met wat kleuraanpassingen.

    Beoordeel een boek niet op zijn cover, maar als er 10.000 zijn op bv Bol.com, dan moet je ergens beginnen met het wegstrepen. En dan begin je bij de cover. :p
     

Deel Deze Pagina