1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Ah, tof! Ging ‘m sowieso lezen, vond Hardcastle geniaal. Dus deze voor tijdens de feestdagen maar eens proberen.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698

    @Reckuuza . Dit kanaal gevonden dankzij jou post een tijdje geleden over Aragorn. Pure fanservice dit. :9
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Nog niet, heb hem wel aan m'n 'want to read' lijst toegevoegd op Goodreads. Maar daar staat nog wel meer op..
    Wel benieuwd naar deze.
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Zonder zand?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb hem zelf nog steeds niet gelezen. :lol:
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Jezus. Hoelang heb je dat boek al niet in huis? Jaren??? :lol:
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Iemand nog tips voor een spannend oorlogsboek? Liefste moderne tijd, geen WO2. Ben zelf geen fan van de Clancy boeken, lastig om in te komen. Vind oorlogsboeken dan ook spannend in first person.
     
    Yellow 13 en Garrett vinden dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Matterhorn van Karl Marlantes. Roman over de Vietnamoorlog en erg spannend op momenten en veel onderwerpen die de revu passeren. Aanrader.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  10. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hoe heet de stijl eigenlijk hoe de boeken van Tom Clancy gaan? Het zijn vooral erg veel feiten heb ik het idee en weinig conversatie en beleving vanuit personen zelf, maar misschien heb ik het mis omdat ik zulke boeken vaak snel wegleg.

    En ben ook benieuwd welke schrijfstijlen er nog meer zijn?
     
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Technothriller.
     
  12. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vandaag eens een ereader getest, De Kobo Aura 6 inch.

    Ik weet het niet hoor.... Deze leest niet als papier ondanks de e-ink en heeft ook screen glare.

    Verder komt er nog bij kijken dat 6 inch gewoon erg klein is en dat je veel moet bladeren wanneer je het lettertype groter zet, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik vind minuscule letters echt niet comfortabel lezen.

    Zelfde gevoel of moet ik niet zo zeiken? :lol:
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Sowieso minimaal 9 inch maat.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  14. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    En niet zo zeiken
     
    Martijnn en Reckuuza vinden dit leuk.
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ondertussen weer eens begonnen (ja ik lees meerdere boeken tegelijk) in "En uit de bergen kwam de echo" van Khaled Hosseini. Sowieso is deze schrijver een aanrader, maar de manier van vertellen die weet je zo te grijpen. Zo sterk dat ik na het lezen van het eerste hoofdstuk nog een gedeelte van de avond geraakt was erdoor. En dat was nog maar een verhaal, in een verhaal.

    [​IMG]
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb zijn boeken ooit cadeau gedaan aan mijn vader en werd gewoon emotioneel. Hij kon net als ik slecht tegen onrecht en de schrijver weet dat heel goed te uiten heb ik begrepen. Het boek wat ik nu lees, De Keuze van Edith Eva Eger, is ook zware kost, maar als ik het zo lees minstens zo boeiend. Misschien ooit eens aan de boeken van Hosseini beginnen... als ik het droog hou. Ben zelf ook best wel emotioneel als het om onrecht gaat. :)
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Bizar he, hoe je emotioneel geraakt kunt zijn door hoe een schrijver zijn expressie naar woorden vertaald?
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Inderdaad. Dat heb ik nu met De Keuze ook. Bizar wat die vrouw allemaal meegemaakt heeft en dan nog haar pijn niet perse erger vinden dan dat van jou en mij... alleen maar omdat onze pijn ook echt is. Het mooiste tot nu toe is wel het begin van het boek waarin ze zegt dat je slachtoffer kan worden, maar dat slachtoffer zijn een Keuze is. Ze heeft zelf ook genoeg littekens, maar door haar opleiding tot klinisch psycholoog heeft ze geleerd dat het een Keuze is om slachtoffer te blijven. In het begin van het boek land ze ook even doodleuk op de USS Nimitz en maakt ze zowat 300 bemanningsleden aan het huilen... zo erg zijn mensen van haar onder de indruk. Geen dik boek en relatief korte hoofdstukken. Leest heerlijk en dito schrijfstijl. :thumbs:
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  19. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wow thanks I'm cured
     
    lwn, Garrett en Reckuuza vinden dit leuk.
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Altijd leuk als je favoriete schrijver reageert op een berichtje van je over vaderdag. Bedankt Steve Berry. :cool:
     

Deel Deze Pagina