1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, deze thread is vorig jaar ontstaan om een verband te ontdekken in het hoe en waarom sommige 360 's sneuvelen.

    Ik heb persoonlijk nu twee keer te maken gehad met de klantenservice, vorig jaar één keer en een weekje geleden. Vorig jaar liep alles perfect, maar nu gaat het aanzienlijk minder in de meeste gevallen. Dus ik kan alle frustratie begrijpen, ik was zelf immers ook behoorlijk pissed dat mijn 360 kapot is gegaan door die herfst update, net voor de release van GoW.

    Toch, voordat men de publiciteit opzoekt, zou ik toch willen aanraden om eerst met Microsoft Nederland contact op te nemen om samen tot een oplossing te komen. Ik zou Microsoft NL in deze situatie zeker niet passeren! Als dat op niets uitloopt kan men altijd nog de publiciteit opzoeken. Maar ik denk niet dat het zover hoeft te komen.
     
  2. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft nederland gewoon de helpdesk of is MS NL weer heel iets anders? Overigens wacht ik nog even af op hun telefoontje, maar vind het hoe dan ook niet minder dan normaal dat ik gewoon een nieuwe krijg want let maar op: Xbox gevonden ok dan nu de 15 werkdagen reparatie en dat zoe uitlopen dat ik hem al meer dan 2 maanden kwijt ben..
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Waar de klantenservice precies is gehuisvest weet ik niet zeker. Gezien de hoeveelheid aan mensen met een Duits accent zou ik zeggen net tegen of over de Duitse grens. Microsoft Nederland is in Amsterdam gehuisvest, wat sowieso over alle MS producten in Nederland gaat.

    Ik neem aan dat je gewoon via MS Nederland een klacht in kan dienen over de Nederlands Xbox klantenservice.
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet bij de duitste grens :) ik woon ongeveer 15 km vna duitsland, en ze praten hier allemaal plat. het kan wel zijn dat hij over de duitse grens is.
     
  5. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week woensdag gebelt naar MS voor reparatie, maar ik heb nog geen labels ontvangen:mad: Ik ga morgenochten maar weer bellen.
     
  6. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht even af op het telefoontje en als dat ook weer niks is zou ik is het nummer van microsoft nl zoeken.
     
  7. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de ze hebben me belooft dat ik de ups codes vandaag zou krijgen maar niets hoor.
    Weer valse beloftes..........

    Ik ben het opzich niet met je eens arjan, ook microsoft weet dat dit een probleem is, ze zien het zelf aan al de xboxen die terug komen.
    Nemen ze na dit te hebben geconstateerd aktie.... volgens mij niet want de problemen worden alleen maar erger en erger bij zowel de helpdesk als het reparatiecentrum.

    De eerste xbox die kapot ging bij mij, daarbij ging alles redelijk snel binnen 14 dagen was alles geregeld en had ik een nieuwe xbox.
    Nu is dat echter wel anders ik wacht nu al 8 dagen alleen op mijn ups tracking nummer......
    In mijn ogen is er dus onderweg iets fout gegaan, als het probleem met de xbox nu minder werd maar er komen er steeds meer bij en bij.


    Ik ben van mening dat microsoft eerst zelf iniatief zal moeten tonen dan pas kun je om de tafel om voor een oplossing te discussieren
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  8. lol

    lol Active Member

    Berichten:
    378
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je moet ze aanzetten om die iniatief teverkrijgen (zie mijn post hier boven )
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben ik deels met je eens.

    Wanneer ontevreden consumenten een klacht indienen bij MS over de klantenservice of het reparatiecentrum, is het officieel. MS constateert inderdaad dat er de nodige Xbox 360 's binnenkomen ter reparatie of vervanging. Maar ze speuren niet allerlei fora af naar ervaringen van consumenten met de klantenservice. Door de klachten c.q. problemen bij Microsoft NL kenbaar te maken, gaat het balletje vanzelf rollen. :)
     
  10. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist niet dat wij als consument dat moesten doen......
    De wet zegt het heel simpel als een product binnen het half jaar kapot gaat dan zaten de gebreken er al bij aankoop.

    Oftewel denk je nu echt dat microsoft niet weet/wist dat de xbox deze problemen vertoont.....tuurlijk wel

    Ik denk dat wij met ons gebel en ons geklaag aan telefoon genoeg iniatief hebben getoont ik zeg nu is microsoft aan de beurt...!

    Edit: even als reactie op Arjan daar heb je gelijk in alleen zouden er bij zoveel kapotte xboxen toch echt belletjes moeten gaan rinkelen.
    Als ik alleen maar producten terug krijg van mijn klanten dan betekent dit heel simpel dat ik iets verkeerd doe niet mijn klanten.
    Ik koop dus rommel in of wat dan ook maar ik zal wel diegene moeten zijn die het probleem oplost
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  11. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Overigens ben ik overal voor, klagen, kassa etc. vindt wel dat we er in ieder geval iets mee moeten doen
     
  12. Huricos

    Huricos Legendary

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, klantenservice verhaal weer gehad. Vorige keer kreeg ik een goeie kerel die goed normaal nederlands kon (ietwat zuid-afrikaans accent leek het), deze keer en vrouw met een zwaar deutsch accent.

    Met behulp van mijn laatste referentienummer kon ze mijn bestand direct opvragen en heeft ze mij even (lees: 10 minuten) weer in de wacht gezet om vervolgens het standaard UPS verhaal te leveren (al zei ze lachend dat ik het nu vast al weet, ja... pijnlijk grappig). Bonnen worden per post geleverd, vorige keer zeiden ze dit ook maar toen stond UPS met bonnen en al de volgende dag al voor de deur. Kijken hoe het deze keer gaat.

    Dag Gears, tot over een aantal weken :mad:.

    Tip voor die mensen die eerst een Engelse aan de telefoon krijgen, zeg even:
    "I'm sorry, I called the Dutch Xbox 360 Supportline..." of
    "Could you forward me to the Dutch Xbox 360 Supportline?". De vrouw heeft me (na dat ze het zei natuurlijk) vervolgens direct in de wacht gezet richting de Nederlandse support.
     
  13. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Zo, mijn Xbox 360 is een week weggeweest (vorige week dinsdag opgestuurd) en heb er nu één van januari 2006 staan. Console lijkt prima te werken, enkel de drive maakt iets meer geluid dan de vorige die erin zat. Hoe dan ook, hij is terug en met een weekje ben ik zeer tevreden.
     
  14. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    FRANKFURT,
    DE 13/11/2006 10:05 's morgens RETURNED TO SHIPPER
    13/11/2006 6:51 's morgens OUT FOR DELIVERY
    ROTTERDAM,
    NL 10/11/2006 7:59 's middags ORIGIN SCAN
    10/11/2006 11:27 's morgens PICKUP SCAN
    DE 09/11/2006 7:50 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

    nou volgens ups is hij van mij alweer terug naar mijn huis is kijken waarneer ik hem daatwerkelijk ga ontvangen.
     
  15. The Ripper NL

    The Ripper NL Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm al terug!!!!!!

    Vorige week dinsdag aangekomen in Duitsland, vanmiddag een nieuwe geleverd... tenminste denk dat ie nieuw is want er zit geen enkele beschadiging op en hij zat in een 'Welcome bag'...

    MFD: 2006-02-22

    Dus ik heb tot nu toe geen enkele klacht mbt MS...
     
  16. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ok arjan, je hebt gelijk voor een deel, ik vid dat MS in moet zien(en dat kunnen ze heeeeel duidelijk zien) dat er veels te veel xboxen retour gaan er had allang een diepgaand onderzoek moeten komen en kijken welke onderdelen van de box kapot gaan en de leverancier/producent van deze onderdelen een schop onder de kont geven.:cool:

    verder wil ik nog even zeggen, de mensen die 2,3 of mischien wel vaker de xbox 360 hebben opgestuurd neem contact op met de microsoft NL en maak er een officiele klacht van ik ga dit dus ook doen, zeer zeker als ik mijn xbox deze week niet terug heb of als ik weer word afgescheept met een 2de hands apparaat. het is toch werkelijk waar schandalig dat je een 2de hands apparaat terug krijgt voor je eigen xbox, ze moeten gewoon zorgen dat je je eigen terug krijgt of een nieuwe, de optie kapot kuch:{ gerepareerd mag neit eens bestaan!!!:mad: :confused:

    to all you waiting for youre xbox 360 so you can play gears of war...:):
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik maak zo even een nieuw deeltje aan met een enquete. :)

    Deel 3 is hier te vinden inclusief een enquette!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina