1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 14 nov 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    41,6%
  2. 2

    11,2%
  3. 3

    3,3%
  4. 4

    0 stem(men)
    0,0%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,3%
  7. Geen

    41,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    [Algemeen] Defecte Xbox360 consoles

    Deel 1 was begonnen puur om een verband te ontdekken tussen defecte consoles en om een reden te achterhalen waarom ze dan kapot gingen. Echter is de launchperiode al lang voorbij en wordt dit topic nu gebruikt om vragen mbt defecte consoles en de reparatie te beantwoorden.

    Voordat je je vraag stelt, lees de tekst hieronder even door. Want als je let op de zaken die hier beschreven staan, wordt het voor ons en jezelf misschien wat duidelijker.

    Informatie Xbox Helpdesk

    [​IMG] Telefoon

    Zeven dagen per week telefonische ondersteuning:
    0800 023 3894

    of +31 202036606 als je mobiel belt

    Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895

    De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00

    Of klik hier voor online ondersteuning




    Informatie over je defecte console

    Als iedereen de volgende opzet zou willen gebruiken blijft het voor iedereen overzichtelijk.

    MFR Date : xxxx-xx-xx
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :

    * MFR Date is de datum waarop je console is gefabriceerd, en is te vinden op de sticker, achterop de console.
    * Een error code verschijnt op het scherm, maar niet in alle gevallen.
    * Het (fout)signaal dat de Ring of Light (RoF) weergeeft. Het meest bekende foutsignaal is dat de kwadranten 1, 2 en 3 rood knipperen.
    * Geef een beknopte omschrijving van het optredende probleem.

    Post dus alleen problemen en in de bovenstaande vet gedrukte opzet. Alle off-topic berichten worden direct verwijderd!

    N.B:

    Deze thread is enkel bedoeld voor hardware problemen! De problemen m.b.t. framedrops vallen hier niet onder. De framedrops kan je eenvoudig oplossen door de refresh rate op 50Hz in te stellen. Dus deze posts worden ook verwijderd!

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Handig lijstje van Llama

    Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    - The AV cable cannot be detected
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Make sure that the AV cable is correctly connected to the Xbox 360 console.
    2. Disconnect the AV cable from the Xbox 360 console, and then reconnect the AV cable to the Xbox 360 console.
    3. If the four flashing red lights continue to flash, try wiping the metal area of the AV pack with a dry cloth. The metal area is the end that plugs into the console. Wipe the metal area thoroughly, and then try the AV Pack again.
    4. If the AV cable is correctly connected but the four red lights are still flashing, substitute a different AV cable if you have one available.
    =============================

    Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /


    The specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code
    • Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    • Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    • The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the second number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the third number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the forth number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.
    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.

    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:
    • All four lights flashing - 0
    • One light flashing - 1
    • Two Lights flashing - 2
    • Three lights flashing - 3
    0001 power supply problem
    0002 power supply problem
    ...
    0010 over heating
    0011 over heating
    0012 over heating
    0013 over heating
    ...
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    ...
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    ...
    0102 unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)
    ...
    0110 (Not yet known)
    ...
    1022 (Not yet known)

    THINGS TO TRY
    1. Try restarting the console.
    2. If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
      • Turn the console off.
      • Unplug all the power and AV cables from the console.
      • Unplug the power cord from the wall socket.
      • Firmly reconnect all the cables.
      • Turn on the console.
    3. If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.
    =============================

    Sections 1, and 3 are flashing red
    - Overheating
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Let the Xbox 360 console cool.
      Note You may have to wait several hours for the console to cool enough. Do not turn on the console when the console is hot.
    2. Verify that the console has sufficient ventilation and that the fan is operating. For more information about ventilation, see the "More Information" section.
    PREVENTION SUGGESTIONS
    To try to prevent this problem, use the following precautions:
    • Do not block any ventilation openings on the Xbox 360 console.
    • Do not put the Xbox 360 console on a bed, on a sofa, or on any other soft surface that may block ventilation openings.
    • Do not put the Xbox 360 console in a confined space, such as a bookcase, a rack, or a stereo cabinet, unless the space is well-ventilated.
    • Do not put the Xbox 360 console near any heat source, such as a radiator, a heat register, a stove, or an amplifier.
    DO NOT EVER PUT YOUR CONSOLE IN THE FREEZER OR OUT IN COLD WEATHER
    Some people think that doing this might help "fix" an overheating console, in fact doing so could cause even bigger problems. Electronic devices like your console are made to function at and around room temperature, extreme cold temperatures can often cause just as many problems as extreme warm temperatures (such as overheating). Also if the console is located in a dramatically cold area while running, the difference in temperature between the hot console and cold air can create condensation which in turn will short out your console making the situation far worse. Condensation will happen more quickly if your console is overheating due to the greater difference in temperature. In short... DON'T DO IT.

    =============================

    Section 4 is flashing red
    - Hardware Failure
    / \
    \ /


    The Specific Type of hardware failure can be determined by the error code displayed on the screen.

    E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc.

    E67: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E69: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable.
     
  2. blackhawk.380

    blackhawk.380 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 14-12-2005
    Error code : geen
    Signaal RoF : 3 red lights
    Probleem omschrijving : Na heel lang probleem loos gespeelt te hebben loopt xbox vast scherm blijft stilstaan kan niks meer doen dus via knop uitgezet en toen de 3 rode lampjes die knipperden Dus microsoft gebeld 3/4 uur aan de telefoon heel fijn maar daarna gaat het tot nu toe vlekkeloos precies zoals gezegt de volgende dag labels ontvangen en dag daarna opgehaald
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  3. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    goed idee van die enquête, Arjan.

    Ben écht benieuwd naar het aantal defecte (en vooral naar het aantal mensen die 2 of meer kapotte 360's hebben gehad, zoals ik!!!).

    Misschien is het mogelijk om alle xbw bezoekers een PM te sturen met de vraag dit in te vullen, zodat je een beter beeld krijgt?
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Belt nu..*

    Ik heb mijn doosje laten ophalen op 1 november, ik lijk misscien onrustig..
    Maar wat mij eigenlijk verontrust is dat ik helemaal geen referrentie nummer heb gehad. Dus daar ga ik even duidelijkheid over eisen..
    Ook ga ik ze aanspreken betreft het feit dat UPS verteld dat de console is afgeleverd, maar dat ik van M$ zelf geen mail heb gehad daarover ( ik weet dat je die eigenlijk pas krijgt op dezelfde dag dat hij is terug verzonden, maar dat vind ik persoonlijk een beetje krom..)
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zal eens informeren. :) Ik denk sowieso een pb aan alle mensen die in deel 1 en 2 hebben gepost.

    Owja, op het officiele Xbox forum eenzelfde thread: klik
     
  6. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Oneerlijk gewoon ^^ . die mensen die hem binnen een weekje terug hebben oftewel ze mogen mij gewoon een nieuwe sturen.
     
  7. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Om even terug te komen op het vorige deel. Ik heb mijn box 1 november opgestuurd en hem gisteren (13 november) terug.
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Inmiddels twee defecte Xbox 360's gehad, ben sinds vandaag met de derde bezig.
     
  9. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een mailtje gehad met daarin de volgende tekst:


    Bedankt voor je recente aanvraag van Xbox-onderdelen. Je bestelling is verzonden en is naar je onderweg. Je verzendinformatie wordt hieronder ter referentie weergegeven:

    Verzendbedrijf: Deutsche Post
    Trackingummer: X19848701224-FL
    Verzenddatum:


    Moet ik dan nu UPS bellen dat uitprinten en op de doos plakken of wat?
     
  10. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    ik verwacht mijn derde nog zoals men weet die het vorige deel heeft gelezen... verder een goed idee dit arjan:) zo kunnen we in ieder geval zien hoeveel er defect zijn gegaan en hoe vaak bij 1 persoon:)
     
  11. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij krijg jij juist dingen. Waar ging het over (een controller?)?
     
  12. Ultimate Venom

    Ultimate Venom Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    @ xboxgangsta( van de enquete) heb je serieus al meer als 6 xbox 360 gehad??, volgens mij niet dat kan niet als dat zo is... dan mag Microsoft alle medewerkers daar bij het repaire centre wel ontslaan:)
     
  13. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Een voeding, maar moet ik dan mijn oude voeding niet opsturen of wat? Daar had die gozer het bij de helpdesk namelijk wel over, maar nu weet ik het dus niet. En over de site van UPS, om daar zeg maar die trackingnummer in te voeren, moet je je dan eerst registreren op de site?
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/ Ik dus bellen, na niet al te lange tijd ( tip: bel onder etenstijd..! Works with me..) Ik leg dus mijn verhaal voor, dat ik nogal verontrust was over het feit dat ik geen referrentie nummer had en shit. Die (super relaxte) kerel, begrijpt me helemaal en ging dus alles ff voor me uitzoeken, ik had mn serial niet bij me, maar mn naam was voldoende. Na ff een praatje met hem te hebben gemaakt over andere dingen, vraagt hij opeens:

    het is vandaag de 14e heah?
    -Ja
    Goed nieuws jongeman, hij is vandaag opgestuurd, *geeft gelijk nieuw tracking nummer
    - Ja..? *springt gat in de lucht:+
    Jup, zou zomaar kunnen dat een ups-vent morgen voor je deur staat...
    -Ok hardstikke mooi..! Bedankt :D

    Ik heb dus eigenlijk niets aan te merken op de service, het automatische systeem is wel wat krom, maar als het erop aan kwam hielpen ze me wel, en ik heb ook geen problemen gehad met labels \o/

    Maarjah, nu maar zien dat die 360 dus morgen of overmorgen weer staat te pruttelen in mn kamer of niet.. *)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  15. DutchDemons

    DutchDemons Total Domination XBW.nl VIP

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    53
    Wat ik een beetje gek vind, is dat er blijkbaar geen standaard protocol gevolgd wordt door alle MS-medewerkers.

    Zo kreeg ik gewoon meteen mijn labels via de mail, een trackingnummer van MS (dus niet het UPS-trackingnummer, dat kwam via de mail) en een nette behandeling van de helpdesk.

    Lijkt mij verstandig dat ze de boel daar eens standaardiseren, dat elke medewerker weet wat ie moet doen en vooral hoe.

    en aan degene die 6 keer een 360 heeft gehad...wtf? Is dat serieus zo?? OF ben je pissig en dik je e.e.a. aan?:) Als het echt zo is...wow, dan gaat mijn gamer hart naar je uit.
     
  16. mvdlit

    mvdlit Have always fun!

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ziet die mail eruit met die labels? Want ik zit nu te twijfelen of de mail die ik gekregen heb de labels zijn of niet.

    Edit: Laat maar. Ik heb helpdesk gebelt en die vrouw aan de telefoon zei dat mijn voeding vandaag was opgestuurd en dat ik de voeding in 2,3 of 4 dagen kan verwachten:)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  17. Chaoss

    Chaoss Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    @ the ripper nl, Heb je hem toch eerder dan mij terug en onze 360's lagen nog wel naast elkaar :'-(

    Heb je overigens nog een email ontvangen van microsoft dat ie terugkwam of stonden ze gewoon ineens voor de deur.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2006
  18. MrCrap

    MrCrap Active Member

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben die service meer dan zat! Ik bel de nederlandse klantenlijn, krijg ik een dame uit india ofzow, Ik vertel dat ik ik 26/10 mijn xbox 360 heb afgegeven bij UPS, en volgens track&trace was hij aangekomen op 27/10.
    Ik kreeg de mail van MS dat ze me xbox 360 2/11 hadden ontvangen, Ik zei tegen die vrouw het is bijna de 16e , dan is bij xbox 360 bijna 3 weken weg voor repartie, Zegt ze tegen me, "ik ga het even navragen" komt ze met het bericht dat ze net me xbox hebben ontvangen? Hoedan? hij was al 27/10 geleverd! Vraag ik wanneer ik me xbox 360 zou kunnnen verwachten? Uhm' Ik denk EIND VOLGENDE WEEK!!, dan w8 ik bijna 4 WEKEN! ik ga nu maar is de Nederlandse lijn bellen!
     
  19. Chaoss

    Chaoss Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Net ook maar even de 360 lijn gebeld en gevraagd of ze de status van me console konden zien (overigens kwam ik er al binnen 12 minuten doorheen)
    Geholpen door een ietswat duits sprekende vrouw en na 1 minuut kon ze mij bevestigen dat hij naar mij onderweg is. Kreeg gelijk een nieuw track and trace nummer. Was zeer verrast door de snelle afhandeling 7 november was de xbox in Dld en waarschijnlijk woensdag of donderdag al weer in mijn bezit.\o/ \o/
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    mijn xbox heeft een vreemde eetlust naar cd's ¬¬
    heeft dit weekend z'n derde spel opgegeten; met als resultaat een dikke ronde kras. ben naar de winkel gegaan waar het spel en de console vandaan komt. die heeft me zoals gewoonlijk naar M$ door gestuurd.
    naar veel drammen is M$ toegezegt dat ze de xbox komen ophalen en repareren, dat is helaas niet te zeggen van het spel. die wees mij door naar de winkellier, die zei helaas dat het niet hun schuld was dat de xbox mijn cd's opeet en ik ook de cd door M$ laten vergoeden.

    eindresultaat: -xbox word kosteloos opgepikt en gerepareerd/vervangen
    -maar blijf wel met een kapot spel in handen die helaas
    voor de mep vervangen moet worden:mad:
    matige oplossing M$
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina