1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 20 dec 2006.

?

Hoeveel defecte Xbox 360 's heb je inmiddels gehad?

  1. 1

    40,1%
  2. 2

    13,0%
  3. 3

    4,0%
  4. 4

    1,9%
  5. 5

    0,3%
  6. 6 of meer

    2,2%
  7. geen

    38,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    [Algemeen] Defecte Xbox360 consoles

    Deel 1 was begonnen puur om een verband te ontdekken tussen defecte consoles en om een reden te achterhalen waarom ze dan kapot gingen. Echter is de launchperiode al lang voorbij en wordt dit topic nu gebruikt om vragen mbt defecte consoles en de reparatie te beantwoorden.
    Deel 2 en 3 zijn reeds volgelopen, helaas. Tijd voor deel 4.

    Voordat je je vraag stelt, lees de tekst hieronder even door. Want als je let op de zaken die hier beschreven staan, wordt het voor ons en jezelf misschien wat duidelijker.

    Informatie Xbox Helpdesk

    [​IMG] Telefoon

    Zeven dagen per week telefonische ondersteuning:
    0800 023 3894

    of +31 202036606 als je mobiel belt

    Slechthorenden (teksttelefoon):
    0800 023 3895

    De service is bereikbaar op:
    maandag - vrijdag: 09:00-22:00
    zaterdag: 09:00-20:00
    zondag: 09:00-17:00

    Of klik hier voor online ondersteuning

    Garantie
    Om misverstanden te voorkomen: je hebt altijd 2 jaar garantie op je xbox 360 vanaf de aankoopsdatum. De handleiding zegt 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving heb je 2 jaar garantie en die krijg je ook echt van Microsoft. Meer informatie.
    Een ander misverstand is de aankoopsbon, die heb je niet nodig om garantie te krijgen. Microsoft neemt elke xbox 360 aan, zolang de garantiesticker niet verbroken is en zolang je hem niet gemod of gekraakt hebt. ;)


    Informatie over je defecte console

    Als iedereen de volgende opzet zou willen gebruiken blijft het voor iedereen overzichtelijk.

    MFR Date : xxxx-xx-xx
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :

    * MFR Date is de datum waarop je console is gefabriceerd, en is te vinden op de sticker, achterop de console.
    * Een error code verschijnt op het scherm, maar niet in alle gevallen.
    * Het (fout)signaal dat de Ring of Light (RoF) weergeeft. Het meest bekende foutsignaal is dat de kwadranten 1, 2 en 3 rood knipperen.
    * Geef een beknopte omschrijving van het optredende probleem.

    Post dus alleen problemen en in de bovenstaande vet gedrukte opzet. Alle off-topic berichten worden direct verwijderd!

    N.B:

    Deze thread is enkel bedoeld voor hardware problemen! De problemen m.b.t. framedrops vallen hier niet onder. De framedrops kan je eenvoudig oplossen door de refresh rate op 50Hz in te stellen. Dus deze posts worden ook verwijderd!

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Handig lijstje van Llama

    Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    - The AV cable cannot be detected
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Make sure that the AV cable is correctly connected to the Xbox 360 console.
    2. Disconnect the AV cable from the Xbox 360 console, and then reconnect the AV cable to the Xbox 360 console.
    3. If the four flashing red lights continue to flash, try wiping the metal area of the AV pack with a dry cloth. The metal area is the end that plugs into the console. Wipe the metal area thoroughly, and then try the AV Pack again.
    4. If the AV cable is correctly connected but the four red lights are still flashing, substitute a different AV cable if you have one available.
    =============================

    Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /


    The specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code
    • Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    • Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    • The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the second number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the third number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the forth number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.
    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.

    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:
    • All four lights flashing - 0
    • One light flashing - 1
    • Two Lights flashing - 2
    • Three lights flashing - 3
    0001 power supply problem
    0002 power supply problem
    ...
    0010 over heating
    0011 over heating
    0012 over heating
    0013 over heating
    ...
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    ...
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    ...
    0102 unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)
    ...
    0110 (Not yet known)
    ...
    1022 (Not yet known)

    THINGS TO TRY
    1. Try restarting the console.
    2. If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
      • Turn the console off.
      • Unplug all the power and AV cables from the console.
      • Unplug the power cord from the wall socket.
      • Firmly reconnect all the cables.
      • Turn on the console.
    3. If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.
    =============================

    Sections 1, and 3 are flashing red
    - Overheating
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Let the Xbox 360 console cool.
      Note You may have to wait several hours for the console to cool enough. Do not turn on the console when the console is hot.
    2. Verify that the console has sufficient ventilation and that the fan is operating. For more information about ventilation, see the "More Information" section.
    PREVENTION SUGGESTIONS
    To try to prevent this problem, use the following precautions:
    • Do not block any ventilation openings on the Xbox 360 console.
    • Do not put the Xbox 360 console on a bed, on a sofa, or on any other soft surface that may block ventilation openings.
    • Do not put the Xbox 360 console in a confined space, such as a bookcase, a rack, or a stereo cabinet, unless the space is well-ventilated.
    • Do not put the Xbox 360 console near any heat source, such as a radiator, a heat register, a stove, or an amplifier.
    DO NOT EVER PUT YOUR CONSOLE IN THE FREEZER OR OUT IN COLD WEATHER
    Some people think that doing this might help "fix" an overheating console, in fact doing so could cause even bigger problems. Electronic devices like your console are made to function at and around room temperature, extreme cold temperatures can often cause just as many problems as extreme warm temperatures (such as overheating). Also if the console is located in a dramatically cold area while running, the difference in temperature between the hot console and cold air can create condensation which in turn will short out your console making the situation far worse. Condensation will happen more quickly if your console is overheating due to the greater difference in temperature. In short... DON'T DO IT.

    =============================

    Section 4 is flashing red
    - Hardware Failure
    / \
    \ /


    The Specific Type of hardware failure can be determined by the error code displayed on the screen.

    E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc.

    E67: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E69: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable.
     
  2. Morninglight

    Morninglight RB6

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn 2e box zaterdag aangemeld ivm die niet meer wil synchen met de wireless controlles (werken wel op de andere), heb vandaag nog steeds geen UPS sticker ontvangen :mad:
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er uberhaupt al een 4e deel van deze thread is moeten komen vind ik een spijtige zaak :emo:
     
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, zeer spijtig al kan dat helaas gewoon gebeuren, wens iedereen met een defecte Xbox alvast veel sterkte.
     
  5. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox360 is ook kapot(vandaag opgehaald).
    Toen ik Microsoft opbelde zeiden ze dat ik een mail zou ontvangen met een brief die je op de doos van de xbox moest plakken en dan halen ze hem op. ik wachtte een week, heb ik die mail nog niet binnen. Dus ik bel weer zegt zo'n gast dat het niet geregistreerd is. Zeggen ze weer dat ik een mail moet ontvangen. Ik wacht dit keer een halve week en nog steeds geen mail. weer bellen is het weer niet geregistreerd. En daar heb ik 2.5 week tijd aan verspild. Dat is erg slecht van microsoft. :mad: :mad:
     
  6. jevabu

    jevabu Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    BIj mij was het precies hetzelfde vorige maand ging mijn 360 kapot en pas gister kwamen ze hem ophalen. Na tig keer gebeld te hebben nog steeds geen mail, en ups kwam gewoon aan de deur zonder dat ik ervan wist.
     
  7. Elinho21

    Elinho21 Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Status: FRANKFURT,
    DE 11/12/2006 9:45 's morgens DELIVERY
    11/12/2006 7:40 's morgens OUT FOR DELIVERY
    FRANKFURT,
    DE 09/12/2006 6:13 's morgens ARRIVAL SCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 09/12/2006 3:03 's morgens DEPARTURE SCAN
    ROTTERDAM,
    NL 08/12/2006 5:44 's middags ORIGIN SCAN
    08/12/2006 4:35 's middags PICKUP SCAN


    http://www.myspace.com/elinho21
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tip: Laat ze de labels opsturen. Gaat sneller. UPS levert ook de labels.

    Als je thuis bent, en je hebt em al ingepakt, neemt UPS em meteen mee!

    Extra Tip: Laat ze je gegevens herhalen bij de helpdesk, zodat je zeker weet dat het klopt, desnoods spellen!! Sommigen zijn niet zo goed in Nederlands.
     
  9. jevabu

    jevabu Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gegevens

    FRANKFURT,
    DE 20/12/2006 9:57 's morgens RETURNED TO SHIPPER
    20/12/2006 7:00 's morgens OUT FOR DELIVERY
    20/12/2006 6:03 's morgens ARRIVAL SCAN
    HERNE-BOERNIG,
    DE 20/12/2006 2:48 's morgens DEPARTURE SCAN
    EINDHOVEN, BEST,
    NL 19/12/2006 7:13 's middags ORIGIN SCAN
    19/12/2006 4:29 's middags PICKUP SCAN
    DE 18/12/2006 4:53 's morgens BILLING INFORMATION RECEIVED

    Smorgens stond er delivery en nu returned to shipper, betekent dat dat hij nu al naar mij terug is.

    Mvg Jerome
     
  10. choppah503

    choppah503 GRUNN FC

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    1ste keer xbox360 kapot. ( errors en spellen die niet goed afpselen ) opgehaald en andere terug gekregen. Is prima verder.
    2de xbox360 bekrast mijn spellen, 2 spellen fifa 2007 en gears of war. Spul word opgehaald en krijg een andere xbox terug. Maar mijn 2 spellen kunnen niet mee worden opgestuurd word mij aan de telefoon verteld. ( Ik heb de hoop dat mijn 2 bekraste spellen het nog wel doen op mijn nieuwe 360 die ik terug gestuurd krijg.
    3de xbox360 die ik gister kreeg. E68 Error, kappotte harde schijf.
    Ik test mijn 2 spellen en binnen de 5 minuten hebben beide spellen een dirty disc error.
    Na 3 x een kappotte xbox heb je indd goed de pest in en met 2 dure spellen die kapot zijn.
    Ik opbellen gister, ja u krijgt een nieuwe harde schijf gelijk toegestuurd en als goedmakertje krijgt u een spel waarschijnlijk maar daar word u over terug gebeld. Nouja dat kan nog denk je dan.

    Vandaag krijg ik een telefoon van een hoger iemand bij die telefoonlijn shit.
    U moet uw harde schijf eerst opsturen naar duitsland en dat was op mijn eigen kosten dat opsturen.

    Ja toedeledokie dus, ik zei stuur eerst mij maar eens een harde schijf op wat mij gister ook is beloofd. Kan ik eerst zien of de rommel het doet voordat ik eerst mijn spul ( met kosten kan opsturen ).

    En ja ik kreeg een vergoeding een spel zegt ie owww we hebben alleen maar pgr3, kameo en perfect dark zero zegt ie. Daar heb ik interesse in nog zeker spellen die ik 1000 jaar geleden al had. Of een wireless controller, nouja die heb ik al genoeg dus heb ik weinig aan als 130 euro naar de klote is gegaan. En dan zeggen ze ook nog ja het kan niet dat ze kapot gaan dat moet je de xbox360 bewegen etc etc bla bla. Ja die van mij staat alleen op men bureau en beweeg hem nooit, of je het nou gelooft of niet. Ik ga natuurlijk geen krassen op men eigen spellen zetten kost alleen maar tijd om nieuwe te krijgen terwijl ik al lang genoeg wacht.

    Dan maar een brief naar microsoft sturen, dan moet dat maar ........
     
  11. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang duurt het eigenlijks wanneer ik mijn 360 weer terug heb nadat ik gebeld heb?

    (misschien is dit ook al vaak gezegd, maar dan heb ik het niet gezien)
     
  12. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    normaal zou het 15 werkdagen moeten duren. Dus als je xbox bij het reparatiecenter is aangekomen, duurt het maximaal 15 werkdagen (zeggen ze), voordat je hem weer terug hebt.
     
  13. TMCrimeZ

    TMCrimeZ Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    En dit is nou precies het probleem dat ik ook heb.
    Had me Xbox360 net 2 weken en boem Speelt gears of war niet meer af (disc read error). Ik microsofties bellen en er werd me verteld dat dat alleen kan gebeuren door het bewegen van de console als hij aanstaat. uhmm waarom zou ik dat uberhaubt doen. Toen zei die halve duitser dat de krassen zeker op de buitenkant van het spel zaten. nee mevrouw in het midden en daar had ze mooi geen verklaring voor.
    Microsofties wilde dit dus niet gaan verhelpen en zeiden dat ik maar naar de winkel moest gaan.
    En die sturen mij weer naar microsofties!
    Omg daar wordt je pas moe van.
    Dus nu maar weer wachten op een reactie van die zeer slechte helpdesk van hun :mad:
    Dan vind ik toch dat Sony zijn zaakjes beter regelt door meteen een nieuwe ps2 af te geven terwijl ze de oude ophalen.
    En die had ook disc read error probleem, maar dan na een jaar. Ik word gewoon mijn hele leven getijsterd door die 3 woorden (Disc read error) lol.
     
  14. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij ook komt een gast aan de deur en zegt ik kom je xbox360 ophalen.
    Ik dacht bijna dat het een bedrieger was.
     
  15. choppah503

    choppah503 GRUNN FC

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen gaat mijn brief richting MS.
    Het punt waar jij het over hebt is indd zeer frustrerend.
    Waarom zouden ze de xbox360 dan ophalen als ze zogenaamd dan toch beweren als het aan het gedrag van de gamer licht die zijn xbox360 alle kanten opswiept onder het spelen.
    Dit is voor mij een bewijs dat het pure onzin is wat ze uitkramen en ze weten het zelf ook wel alleen geven ze het niet toe omdat ze dan teveel moeten vergoeden.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2006
  16. DrOetkerNL

    DrOetkerNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanochtend maar eens gebeld, mijn 360 is 4 december verstuurd (naar Germany) en kan ik volgende week verwachten. Uiteraard niet op de maandag dan wel dinsdag, in verband met kerst. Ik houd jullie op de hoogte!
     
  17. Morisson666

    Morisson666 Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga vanavond weer eens bellen naar de kl**tzakken, want ik begin er zo ontzettend moe van te worden. Vorige week donderdag gebeld en toen vertelde die vent me dat ze gelijk een andere xbox naar mee op gingen sturen omdat dit nu al de derde kapotte xbox is die ik heb, en we zijn nu een week verder en nog steeds niets. Ik zit nu al bij elkaar meer dan 7 weken!!!!!! zonder xbox. Die hele service van microsoft is gewoon k*t!!!!!!!!!!!!!!!!! Ze zouden der eigen rot moeten schamen.
     
  18. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het daar helemaal mee eens. Ze zeggen dat alles geregeld wordt en na een week zeggen ze dat er iets fout is gegaan. Ik zit nu al 3 weken zonder xbox360.:mad: :mad: :mad:
     
  19. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

    Als ik de fora zo eens check zijn er erg veel mensen met kapotte 360's

    Volgens microsoft gaat het echter om minder dan 5%

    MAAR is dat wel zo?

    ALs ik hier zie dat sommige al aan hun 3e of 4e zitten.

    Is er gewoon niet een grote designfout gemaakt, die men probeert stil te houden?
     
  20. Freezing Aaron

    Freezing Aaron Registered member

    Berichten:
    608
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat er minimaal 15% kapot is gegaan.:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina