1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Defecte Xbox 360 consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 25 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Naar aanleiding van de velen posts over defecte Xbox 360 consoles in de 'kinderziektes' enquête, hebben we besloten om er een aparte thread voor te openen.

    Het doel van deze thread is om te inventariseren of de defecten sporadisch voorkomen, of dat er een bepaald verband in zit (denk bij voorbeeld aan de productiedatum van de console).

    De spelregels zijn redelijk eenvoudig :). Deze thread dient alleen ter inventarisatie! Het is dus niet de bedoeling dat er hier gediscussieerd gaat worden over de problemen!

    Als iedereen de volgende opzet zou willen gebruiken blijft het voor iedereen overzichtelijk, en is het voor ons fijner om er uiteindelijk een verslag van te maken!

    MFR Date : xxxx-xx-xx
    Error code :
    Signaal RoF :
    Probleem omschrijving :

    * MFR Date is de datum waarop je console is gefabriceerd, en is te vinden op de sticker, achterop de console.
    * Een error code verschijnt op het scherm, maar niet in alle gevallen.
    * Het (fout)signaal dat de Ring of Light (RoF) weergeeft. Het meest bekende foutsignaal is dat de kwadranten 1, 2 en 3 rood knipperen.
    * Geef een beknopte omschrijving van het optredende probleem.

    Post dus alleen problemen en in de bovenstaande vet gedrukte opzet. Alle off-topic berichten worden direct verwijderd!

    N.B:

    Deze thread is enkel bedoeld voor hardware problemen! De problemen m.b.t. framedrops vallen hier niet onder. De framedrops kan je eenvoudig oplossen door de refresh rate op 50Hz in te stellen. Dus deze posts worden ook verwijderd!

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Handig lijstje van Llama

    Sections 1, 2, 3, and 4 are flashing red
    - The AV cable cannot be detected
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Make sure that the AV cable is correctly connected to the Xbox 360 console.
    2. Disconnect the AV cable from the Xbox 360 console, and then reconnect the AV cable to the Xbox 360 console.
    3. If the four flashing red lights continue to flash, try wiping the metal area of the AV pack with a dry cloth. The metal area is the end that plugs into the console. Wipe the metal area thoroughly, and then try the AV Pack again.
    4. If the AV cable is correctly connected but the four red lights are still flashing, substitute a different AV cable if you have one available.
    =============================

    Sections 1, 3, and 4 are flashing red
    - General Hardware Failure
    / \
    \ /


    The specific type of hardware failure can be determined by a "hidden" error code
    • Turn the xbox 360 on, and wait till the 3 red lights are flashing.
    • Press and hold the sync up button (the small white one), while holding that button press the eject button.
    • The LEDs will now blink the first number in the code (as described below).
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the second number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the third number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will now blink the forth number of the code.
    • Release the eject button and press it again.
    • The LEDs will go back to the 3 red flashing lights.
    You should be able to determine the difference between the 3 flashing lights and the error code lights by the rate in which they flash.

    Here is how you interpret the LEDs to get the code number:
    • All four lights flashing - 0
    • One light flashing - 1
    • Two Lights flashing - 2
    • Three lights flashing - 3
    0001 power supply problem
    0002 power supply problem
    ...
    0010 over heating
    0011 over heating
    0012 over heating
    0013 over heating
    ...
    0020 (Not yet known, possibly overheating)
    ...
    0022 GPU Error / GPU Overheating
    ...
    0102 unknown error - littereally means the console does not know what is wrong. possibly a short or cold solder joint somewhere (2 reports of people repairing this, one was removing moisture build up inside the console, the other used a hot-air rework to reflow the BGA Ram chips)
    ...
    0110 (Not yet known)
    ...
    1022 (Not yet known)

    THINGS TO TRY
    1. Try restarting the console.
    2. If restarting the console does not resolve the behavior, follow these steps:
      • Turn the console off.
      • Unplug all the power and AV cables from the console.
      • Unplug the power cord from the wall socket.
      • Firmly reconnect all the cables.
      • Turn on the console.
    3. If these steps do not resolve the behavior, turn the console off, remove the hard drive, and then turn on the console. If the 3x Red LED error light is no longer displayed, turn the console off, re-attach the hard drive, and then turn on the console.
    =============================

    Sections 1, and 3 are flashing red
    - Overheating
    / \
    \ /


    THINGS TO TRY
    1. Let the Xbox 360 console cool.
      Note You may have to wait several hours for the console to cool enough. Do not turn on the console when the console is hot.
    2. Verify that the console has sufficient ventilation and that the fan is operating. For more information about ventilation, see the "More Information" section.
    PREVENTION SUGGESTIONS
    To try to prevent this problem, use the following precautions:
    • Do not block any ventilation openings on the Xbox 360 console.
    • Do not put the Xbox 360 console on a bed, on a sofa, or on any other soft surface that may block ventilation openings.
    • Do not put the Xbox 360 console in a confined space, such as a bookcase, a rack, or a stereo cabinet, unless the space is well-ventilated.
    • Do not put the Xbox 360 console near any heat source, such as a radiator, a heat register, a stove, or an amplifier.
    DO NOT EVER PUT YOUR CONSOLE IN THE FREEZER OR OUT IN COLD WEATHER
    Some people think that doing this might help "fix" an overheating console, in fact doing so could cause even bigger problems. Electronic devices like your console are made to function at and around room temperature, extreme cold temperatures can often cause just as many problems as extreme warm temperatures (such as overheating). Also if the console is located in a dramatically cold area while running, the difference in temperature between the hot console and cold air can create condensation which in turn will short out your console making the situation far worse. Condensation will happen more quickly if your console is overheating due to the greater difference in temperature. In short... DON'T DO IT.

    =============================

    Section 4 is flashing red
    - Hardware Failure
    / \
    \ /


    The Specific Type of hardware failure can be determined by the error code displayed on the screen.

    E65: DVD Drive Error.... DVD Timeout, Wrong firmware, dvd is without f/w chip, etc.

    E67: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E68: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E69: Hard Drive Error... It could be a problem with the Hard Drive itself or a problem with the internal connection to the hard drive, Try removing the hard drive and playing without it

    E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2006
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MFR Date : 2005-09-24
    Error code : geen
    Signaal RoF : kwadranten 1, 2 en 3 knipperen af en toe rood
    Probleem omschrijving : Na twee weken probleemloos te hebben gewerkt, begonnen games steeds vaker vast te lopen. Op een gegeven moment liep Need for Speed: Most Wanted vast, en zat het beeld vol met artifacts. Na een restart ging het weer twee uurtjes goed. Wanneer het beeld bevroor kwam er tevens een krakend geluid uit mijn speakers. Met de helpdesk een aantal standaard oplossingen uitgevoerd, maar het mocht niet baten. Dus werd mijn Xbox 360 door Microsoft vervangen door een nieuwe.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2005
  3. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date: 2005-11-24
    Error Code: nvt
    Signaal RoF: geen
    Probleem omschrijving: Als ik een friend request krijg, en ik wil terug naar het spel, zonder de request de accepteren of negeren, loopt de Xbox vast, maar kan ik nog wel praten in de lobby. Maar verder gebeurt er niks.
     
  4. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    MFR Date: 2005-10-27
    Error Code: E74
    Signaal RoF: 3 kwadranten rood
    Probleem omschrijving:na ongeveer 2 weken begon mijn 360 vastelopen .
    eerst tijdens de menu s in de games PDZ en PGR3 en later ingame .
    ook vaak problemen met de xbox gameguide button die vast loopt.
    nu doet hij niks meer alleen nog een error scherm


    status : wacht op ups
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2005
  5. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date: 2005-10-31
    Error Code: E74
    Signaal RoF: Kwadranten 2-4 licht rood, kwadrant 3 fel rood.
    Probleem omschrijving: Bij de eerste keer opstarten(op 2 december) gaf hij al geen beeld. Na 3 dagen gaf hij de E74 aan(die hij nu dagelijks aangeeft). Voor de rest heeft hij moeite met opstarten, duurt soms wel 3 tot 10 keer opnieuw aandrukken. Voor de rest werkt hij goed, maar wel veel vastlopers tijden PGR3 (wat normaal is). Microsoft al 2 weken geleden gebeld, die binnen 3 dagen zouden terug bellen(wat ze niet hebben gedaan).
     
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-11-17
    Error code :nvt
    Signaal RoF :geen id
    Probleem omschrijving :bij pgr en pdz vaak vastlopers bij gebruik van de grote xknop op de controller
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2005
  7. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR date : 2005-10-16
    Error Code : geen
    Signaal RoF : 3 kwadranten
    Probleem omschrijving : Twee weken zonder problemen gespeeld, waarvan de eerste week meer dan 10 uur per dag.
    Tot afgelopen vrijdag, na het opstarten van een game slaat die na zo'n 5 seconde vast, dit doet die dus bij iedere game.
    Arcadetitels werkten nog wel, maar nu start die geeneens meer op.
     
  8. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    MFR Date : 2005-11-24
    Error code : nvt
    Signaal RoF : 1 2 en 3 worden rood.
    Probleem omschrijving : Bij het opstarten zwart beeld, moet een aantal keer opnieuw aanzetten voor dat ik beeld krijg. Het zelfde dus als Bullet, alleen ik weet verder niet hoe het met PGR3 zit want die heb ik er nog niet op gespeeld.
     
  9. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    MFR Date : 2005-11-17
    Error code : geen
    Signaal RoF : Geen
    Probleem omschrijving : Speelt Dvd's af met framedrops en hij speelt games/dvd's niet meer in kleur af. Ik heb een advanced scart. Ook met de "standaard" kabel wordt het beeld niet beter.
     
  10. ArCaDe

    ArCaDe Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-18
    Error code : geen
    Signaal RoF : geen
    Probleem omschrijving : Als hij plat lag, crashte de DVD-lezer na 20min,
    en wou hij geen enkele game of DVD-film nog booten. Muziek CD's bleef hij
    wel booten. Stond hij rechtop, bleef alles werken zoals het hoorde.
    Statuus : Nieuwe Xbox360 ontvangen (MFR: 2005-11-17) -> alles OK nu!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2005
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    MFR Date : 2005-11-30
    Error code : geen
    Signaal RoF : kwadranten 1, 2 en 3 knipperen af en toe rood
    Probleem omschrijving : Vanaf dag 1 heeft mijn 360 last van opstart problemen. Het duurt gemiddeld 4 keer (aan/uit zetten) voordat hij normaal opstart. Tevens is mijn HDD er met geen mogelijkheid uit te krijgen.
     
  12. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date: 2005-10-01
    Error Code: Geen
    Signaal RoF: Kwadranten 3 lichten rood.
    Probleem omschrijving: Op 2 december gekocht en tot zondag de 18e geen enkel probleem gehad, geen vastlopers, helemaal niets. Die zondag starte rond 12 uur de Xbox360 op met PGR3 erin. Na 10 minuten begaf het systeem het en kreeg ik een zeer hoge piep-toon uit de speakers van de TV. Verder kreeg ik het bekende sneeuw-effect op het scherm.
    [​IMG]
    Nadat dit scherm tevoorschijn kwam deed ie niets meer.
    Diezelfde zondag heb ik naar Microsoft gebeld. Dinsdag werd ie opgehaald en donderdag had ik weer een "nieuwe" uit de september lijn:mad: .
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2005
  13. jasnba

    jasnba Active Member

    Berichten:
    671
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date:weet niet is al verzonden
    Error Code: geen
    Signaal RoF: nvt
    Probleem omschrijving: probleem met laden van spellen vanaf het dashboard, krijg regelmatig melding: "put this disc in your 360 game console "

    status: ms gebeld , krijg een nieuwe 360 ( hoop deze week)
     
  14. Delft Blue

    Delft Blue Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date: al onderweg retour, maar ik DACHT 10 october
    Error Code: geen
    Signaal RoF: 1e, 3e en 4e kwadrant knipperden rood --> en dat staat voor een complete Hardware failure volgens de Microsoft sites.

    Probleem omschrijving: Hij deed dus helemaal niks meer. :-( Afgelopen vrijdag opgehaald door UPS, hopelijk eind deze week weer binnen.
    Volgens de man van de klantenservice kreeg ik een nieuwe, ben benieuwd of dat echt zo is of dat 'ie gerepareerd word... We zien t wel.

    Afgelopen
     
  15. GforceNL

    GforceNL Active Member

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-12-05
    Error code : Soms 74, soms niks
    Signaal RoF : Als er iets is alleen rechtsonderin
    Probleem omschrijving : doet het soms wel soms niet. opstarten is echt een gok geworden....
     
  16. XMSTXRDXM

    XMSTXRDXM AMSTERDAMMER

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-12-05
    Error code : E 74 , soms ook niks .
    Signaal RoF : Het 3-de deel
    Probleem omschrijving : Loopt vast na 5 minuten gamen , elke keer weer . Deed het de eerste 2 dagen gewoon goed , maar daarna loopt hij steeds vast . 2-de kerstdag gebeld , gister opgehaald door de UPS en nu maar weer wachten .
     
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Mensen, lees nog even de beginpost van Arjan! Houd het aub ontopic.

    //edit;

    ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2005
  18. M4ST3RB0Y

    M4ST3RB0Y Active Member

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-17
    Error code :geen beeld dus zou het niet weten
    Signaal RoF :1, 3, 4, knipperen rood met opstarten
    Probleem omschrijving : naja bij opstarten geeft hij geen beeld en knipperen de lampjes van 1,3,4 rood dit schijnt een hardware probleem te zijn. naja heel soms start hij wel gewoon op maar dat is niet egt de bedoeling dat hij maar soms opstart. dus heb ik ms gebeld en ups komt maandag mijn 360 ophalen en krijg als het goed is een nieuwe 360 terug. hopelijk heb ik woensdag een nieuwe 360 weer hier staan. die geen problemen geeft |:-
     
  19. David360

    David360 Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Eveneens kwadranten 1 - 3 en 4 knipperen rood

    /Mod MFR Date : 2005-10-17
    Error code : n.v.t.
    Signaal RoF : kwadranten 1, 3 en 4 knipperen rood
    Probleem omschrijving :
    Xbox360 gekocht op 2 december 05 en gemaakt op 17 oktober 2005. Vorige week (rond 23 december) viel na een 2-tal uren gamen opeens men 360 uit!!! De kwadranten 1 en 3 en 4 knipperden ROOD!!! Dacht dat hij stuk was gegaan:'-(
    Na terug op te starten lijkt er nu na een week te gamen geen probleem meer te zijn??? Al wel een keer of 4 een freeze beeld gehad over de hele maand (alwel veel uren gegamed).
    Moet ik me ongerust maken???
    Moet ik de xbox service contacteren met dit voorval???:confused:

    /Mod Ik heb even de opzet aangepast, deze thread is trouwens niet voor discussie bedoeld. Je kan je vraag dan beter hier stellen: Klik! - Arjan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 dec 2005
  20. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    MFR Date : 2005-10-30
    Error code :E69
    Signaal RoF :rood lampje rechts onder
    Probleem omschrijving : De console deed het altijd probleemloos tot vandaag. de foutmelding verscheen en meerdere keren opstarten resulteerden alleen in dezelfde foutmelding of het opstartscherm met het xbox logo dat for ever bleef staan :mad:. Ik heb de helpdesk gebeld en op de aanwijzingen een system reboot uitgevoerd en nu draait 'ie gelukkig weer :D. Mocht dit alleen nog een keer voor komen dan krijg ik een nieuwe.

    goede service!
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina