1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hu? Is de co-op PC only dan? Alle side content is gezamenlijk te spelen. Alleen niet de campaign missies. Dat locked je wel van bepaalde content op het eiland, totdat je die campaign missies hebt gespeeld. Onhandig wel, maar met een beetje kunst-en-vliegwerk is het wel mogelijk grote stukken samen te spelen.

    https://support.ubi.com/en-us/Faqs/000021264/How-to-Play-Co-Op

    EDIT: Oh, ik lees je vraag beter. Je kunt idd FC4 niet "helemaal" coop spelen.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Maar niet integral dus, wat ik zoek...
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Pro komt volgende week bij mij binnen. Dit wordt mijn eerste game. :)
     
    Olijke Poffer, Maddmonkey en Servantes vinden dit leuk.
  5. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb nog steeds een meh gevoel bij FF15....toch ga ik de game misschien toch wel kopen, puur omdat ik wel zin heb in een JRPG.....heeeeeel misschien.
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Leuk met VR. :D

     
  7. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    PS4 Pro-ondersteuning voor Nier: Automata aangekondigd

    De nieuwe actie-rpg van Platinum Games, Nier: Automata, gaat de extra processorkracht van de PlayStation 4 Pro ondersteunen.

    Dat liet producer Yosuke Saito weten in een interview met Game Rant. Nier: Automata draait op de PlayStation 4 Pro op 60 frames per seconde. Er wordt ook aan gewerkt om de game 4K-resolutie mee te geven, al is het niet zeker of dit ook gaat lukken.

    Ook liet hij weten dat er niet specifiek gewerkt wordt aan een Xbox One-versie van de game, maar dat dat afhangt van de verkoopaantallen van de PlayStation 4- en pc-versies.

    Nier: Automata verschijnt op 23 februari voor PlayStation 4 en pc.

     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2016
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik begrijp wat je bedoelt. Ik hoop dat de game niet een te hoog "Ubisoft" gevoel heeft (vlaggetjes aftikken op de kaart). Aan de andere kant is het een technisch imposante titel en een Final Fantasy. De combat spreekt me ook aan. En het is een JRPG ;)

    Daarnaast blij verrast met de Nier aankondiging. Totaal niet meer aan gedacht. Deel 1 nooit aan toe gekomen, maar op de PS4pro ga ik deze zeker spelen. Ik wil gewoon *goede* titels zien. Verrassend, geen cookie cutter tjap.
     
  9. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280



    “Oh my god,” Joe Madureira exclaims before pondering the unexpected question for a second. “We knew we wanted it to be some sort of RPG reference, since those are the kinds of games we wanted to work on.”
    The co-founder of Airship Syndicate is recollecting the moment when his team hit upon a name for their independent outfit. The RPG inspiration is unsurprising (“Airship was something we loved — the visual image and the RPG flavor of it”), given how big a fan the comic book artist turned game creator is of the genre. Perfect example: upon leaving Marvel Comics in 1997 to co-found comics imprint Cliffhanger, his creator-owned debut Battle Chasers wore its fantasy RPG influences proudly.

    It’s a series and world he left — on a cliffhanger, no less — in 2001. He’d be the first to tell you he wasn’t expecting to return to it 15 years later through the lens of interactive entertainment. “I kind of had the feeling we should be doing something new,” he reminisces. There was a flirtation with doing a Metroidvania side-scroller at first, but ultimately Airship Syndicate settled on an RPG for its first project. Yet the “where” was a lot harder to choose than the “what.”

    There are odd parallels between Madureira’s two careers. Just as he shifted from one of the biggest comic book companies in the world to co-found his own label, so too did he create a smaller development studio with fellow Vigil Games ex-staffers after it shuttered due to publisher THQ’s liquidation.

    The 12-strong team (backed by a dozen remote contractors) are housed in a small studio. Work’s fluid, creative checks a matter of looking over a monitor and offering input rather than waiting for weekly meetings (“I can literally see you doing it right there. It’s instant,” Joe says input opportunities). Everybody “wears many hats”, and the unofficial mission statement seemingly boils down to “if an idea’s awesome, we’ll implement it, irrespective of who came up with it.”

    The title’s pencilled in for a summer 2017 release (“Right now we’ve got all the systems working. It’s just really building content at this point”) and the game’s design reflects the era it’s launching in. Two decades ago it’d have been easy to imagine the finished product being an ode to Diablo hot wired to turn-based battles a la Final Fantasy. Inspirations that admittedly are still coded into the game’s DNA today: gameplay emphasis is on dungeon-crawling and a chess-like combat system.

    But you also note more current trends. Dungeons are randomly-generated, and different difficulty-based runs call into mind everything from Spelunky and other roguelikes to high score-chasing mobile titles. Thankfully altering difficulties isn’t a case of yanking enemy HP sliders up and friendly health bars down; enemy attacks will differ, dungeon layout will alter, treasure chests will drop randomized loot. Certain bosses only appear on certain star ratings. Re-roll, replay.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik vond de Battle Chasers comic wel leuk (totdat de NLse uitgever besloot er halverwege mee te stoppen, net als met Crimson and Danger Girl...), maar de game vind ik er nog niet geweldig uitzien.

    Ik kijk meer uit naar Metro 42, en sinds kort ook naar Secret Legend (al weet ik niet of die ook naar PS4 komt...)


    Ziet er gewoon schitterend uit, en sowieso, je speelt met een schattig vosje.... :p
     
  11. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Maddmonkey en Zifnap vinden dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Officiële release op PS4/pro & PC.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nou weet ik al een tijdje dat FF XV open world zal zijn, maar heeft de game nog altijd die classic turn based manier van vechten of is het nu meer westers?

    Game ziet er echt mooi uit en ik denk er aan deze als laatste game van dit najaar te gaan kopen, maar als alles nog echt old skool Japans is liever niet.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Serieus genoten van de demo. Paar vrienden overtuigen om deze te halen en dan een shit load aan plezier.
     
  15. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Doe nu wel wat aannames, maar heb redelijk wat jrpg's gespeeld en genoeg gezien van ff xv.
    Nope, het is niet turnbased meer.
    Je kan het meer met een action rpg, a la kingdom hearts, vergelijken qua combat.
    Je hebt dus interactieve combat, wat hopelijk lekker speelt. Als je het op een wat makkelijker moeilijkheidsgraad speelt, hoef je waarschijnlijk ook vrij weinig aan je teamgenoten te doen en dood te gaan.

    Het blijft een JRPG qua open world, is het geen skyrim of oblivion. Blijft een JRPG, het schijnt zeer groots te zijn qua map, maar verhaaltechnisch en voor je eigen veiligheid word je wel gestroomlijnd en afgesloten van sommige stukken.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2016
    fredfenster en Yellow 13 vinden dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat klinkt erg hebben hebben dus. Bedankt! :D
     
  17. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Qua instelbare moeilijkheidsgraad, moet ik wel terugkomen bedenk ik mij nou.
    Dat is wel mogelijk met de Tales of spellen(een andere jrpg serie). Maar vrees niet Geel, met een klein beetje grinden in een openworld kom je best ver.
    De eerste keer ga je niet alle optionele bazen kunnen halen, zonder wat voor kennis.
    Schijnt bijvoorbeeld een optionele baas in te zitten die 30 ingame dagen kan duren, en dat is dan ook de ziekste waarschijnlijk. Zit in elke FF wel zo'n soort baas.
    Maar over het algemeen zijn de FF's erg goed te doen qua makkelijk/moeilijkheid:).
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2016
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat eerste gaat zeker goed komen als ik de game haal.

    Dat tweede ben ik wel gewend van Dragon's Dogma. Probeer maar eens een paar uur te vechten tegen de online versie van de Ur Dragon. Check maar eens wat video's in HD, grafisch is die fight niet best.

    FF heeft mij altijd wel getrokken, maar mede door de Japanse manier van spelen bijna altijd ervan weerhouden het niet af te maken. Ik ben dus heel benieuwd naar deze titel en de review wellicht van XBW voor de One. :)
     
  19. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    828
    Moet goed komen dan.
    Ga hem zelf sowieso wel halen, crave echt een nieuwe jrpg. Maar ben zelf nog wel wat bunzig voor het boyband en selfie gehalte. Had dat liever wat anders gezien, maar hou goede hoop.
    Gelukkig dual audio, dus doe zelf de japanse audio aan. Cringegehalte was voor mij namelijk al hoog bij sommige stemmen.
    Deze trailer blijft awesome iig.:cool:
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Nu vraag ik me alleen nog of de game ook eindigt als je de MQ gedaan hebt en nog vol met SQ zit??? Dat is altijd een must voor mij, door kunnen gaan als de MQ al afgesloten is, iets waar Bethesda veel kritiek over kreeg na Fallout 3. Later brachten ze de Broken Steel DLC uit om toch die opening te hebben na de MQ.
     

Deel Deze Pagina