1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Zeker een topper! Veel betere game dan deel 2.
     
    ageQned vindt dit leuk.
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Hopelijk betekent dit dat de Remaster op PS4 dan ook snel richting 10 euro gaat. Had de game al op PS3 dus wilde niet teveel betalen voor de HD upgrade. Heb Ni No Kuni 2 nog niet gespeeld.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Deel 2 is ook heerlijk, maar noob Yellow vind hem wel te makkelijk. Hou steeds meer van dit soort kleurrijke games. :)
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Deel 2 is helemaal niet zo heerlijk. Leuke game, maar het is meer een set minigames waar ze later een JRPG bij hebben verzonnen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dus liever deel 1 is sowieso de goto Ninokuni? Wil zeker nog eentje in deze serie oppakken.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Deel 1 is inderdaad een echte JRPG en in mijn ogen (en die van velen) de go to Ni no Kuni.
    Deel 2 is op zich wel vermakelijk, het is geen slechte game. Echter zitten daar allerlei city build en strategie minigames in die eerlijk gezegd de main focus van de game lijken, waar vervolgens een Ni No Kuni game omheen is gebouwd. Ik heb volgens mij meer tijd besteed aan de city building modus dan aan de daadwerkelijke JRPG. Het is als het ware een verslavende mobile game, maar geen geweldige RPG.

    Overigens moet ik de game wel props geven voor deze theme _O_

     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Mobile game? Ik bedoelde de PS4 versie Revenant Kingdom volgens mij. Die vond ik te makkelijk en ik had volgens mij de eerste uren niets met bouwen en stadje uitbreiden te maken. Ni No Kuni 1 zal inderdaad beter zijn, maar vond deel 2 van wat ik gespeeld heb zeer vermakelijk. Alleen het ontbreken van ingesproken tekst was kut. =(
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421




    Voor de fans van tactische role playing games. Character generation en het begin van een groots avontuur.

    Baldur's Gate 3 heeft misschien een groter budget, maar Solasta lijkt meer met zijn SRD 5.1 ruleset te doen. Beiden zijn mooie titels voor de fans van rpgs met tactische en party based gevechten.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2020
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Ja, het stadje bouwen en uitbreiden en het strategy gedeelte zijn in mijn ogen eerder een soort mobile of facebook games, inclusief timers voor bouwacties etc.
    Daaromheen hebben ze een JRPG gebouwd. Daar lijkt het tenminste op.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar wat is dan het probleem? Want in wel meer rpgs kan je een stad opbouwen. Dat hoeft niet per se tot een minder leuke game te leiden. Of is juist het rpg gedeelte gewoon zwak gemaakt?
     
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    Zoals ik eerder zei: Op zich is het een vermakelijke mobile game a la Farmville, maar het rpg gedeelte schiet tekort (helemaal vergeleken met deel 1). Het voelt alsof ze de game opgebouwd hebben vanuit deze "city builder" en strategy mini games en vervolgens tot de conclusie kwamen dat ze het wellicht in een Ni No Kuni jasje konden stoppen. Het is geen slechte game, alleen wel een matige RPG.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280


     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2020
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    En toen kon je ineens Control Ultimate op de Nintendo Switch spelen via cloud en het werkt nog goed ook nog. Afhankelijk van je internet verbinding uiteraard.



    Binnenkort ook Hitman 3.

    Verder zijn No More Heroes 1 en 2 op de eshop verschenen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Captain's fancied a swim!

    Wat een sfeervolle AC game zeg. Die shanties op zee maken het helemaal. Tegen de woelige baren in op zoek naar meer avontuur!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421



    Hiervan heb ik de demo gespeeld. Gave cyberpunk ninja parkour game. Snelle actie door one-hit-kills.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.456
    De demo heb ik tijdens de Steam demo zomer gespeeld en was erg gaaf. Als ik deze ergens goedkoop (of via Game Pass) kan scoren, dan ga ik dat zeker doen!
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina