1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Kan ik me iets bij voorstellen. Ik vind Streets of Rage 4 ook beter als beat'em up merk ik nu. Dragon's Crown's kunstzinnige graphics staan soms in de weg van de actie. Vooral wanneer het druk wordt op het scherm. Veel modellen, veel effecten, hoge damage numbers die in het rond vliegen etc. Dan is het heel gemakkelijk om het overzicht te verliezen en dat heb ik bijvoorbeeld niet bij SoR4. Bij DC gaan de karakters voor mijn gevoel teveel op in de achtergrond. Het levelen en het verzamelen van equipment is voor mij ook een puntje, althans ik vind het niet per sé veel toevoegen. Ja, jouw level 28 elf heeft betere inherente statistieken dan een level 27 elf. En ook haar magische level 28 boog met allerlei modifiers is beter dan een common level 27 boog, maar het voelt voor mij tegenstrijdig aan. Tegenstanders worden ook beter (krijgen meer HP's en doen meer damage o.a.), maar ook in DC gaat het uiteindelijk om jouw reflexen. Hoe snel je reageert met jouw karakter op vijandige situaties. En daar voegt een laagje statistieken voor mij weinig toe; ik vind dat het mijn groei als speler zelfs gedeeltelijk in de weg zit. Ik vergelijk dit met mijn SOR4 ervaring. Daar wordt jouw karakter ook beter, maar niet omdat bijvoorbeeld Axel betere bokshandschoenen vindt ofzo. Nee, jij als speler weet hem gewoon beter te gebruiken en je herkent de situaties waarin hij zich begeeft beter. Daar zijn geen extra "rpg" invloeden voor nodig. Dat voelt als een omweg, vertroebelend voor wat in de kern noodzakelijk is om te leren in zo'n game. Reflexen en kennis van jouw karakter en de levels. Het game over gaan hoort bij de leercurve.

    Enfin, DC lijkt voor een ander soort game te gaan. Deze titel heeft meer weg van een RPG (zeer lite) maar wel met de vechtmechanics van een beat'em up. Het is bijna een soort cross over game en ik kan mij voorstellen waarom juist deze combinatie sommige gamers erg aanspreekt. Ik heb er zelf ook geen moeite mee, maar ik begrijp nu beter waarom ik 1) de actie in DC met meer afstand bekijk en ervaar 2) SOR4 de superieure beat'em up vind. En dat ondanks dat de fantasy setting in KC mij aanspreekt. Goede game verder met een prachtige presentatie, maar niet mijn favoriet onder de Vanillaware releases. Die plek is besteed aan o.a. Odinsphere en de PS4 remake Leifthrasir.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2021
    Yi-Long vindt dit leuk.
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    DC vond ik ook een mixed bag.

    SOF heeft verschillende karakters maar het zijn allemaal vechters. DC heeft dan weer tovenaren en de elf met ranged. De variatie in karakters is wat groter.

    Wel had ik meer opties bij het levelen willen zien voor extra skills en movesets. Als je het hebt uitgespeeld een keer heb je alles wel gezien en heb niet echt de zin om te gaan grinden.

    Gisteren toevallig in dit genre Caddilacs en Dinosaurs gespeeld. Ook erg toffe game van Campcom met leuke toevoegingen met de wapens en unieke setting.
     
    Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Cadillacs & Dinosaurs nooit gespeeld, maar ken het wel uit gaming magazines van destijds. Het blijft jammer dat met de komst van 3D men massaal van 2D sprite-based games is afgestapt. 2D fighters en platformers begonnen toen net ECHT mooi te worden, qua kleuren, verschillende layers (dieptewerking), grootte van characters, etc. Had je eindelijk een mooie game als Street Fighter Alpha 2, kwamen al die devs opeens met blokkerige 3D games met flat textures. Toshinden, Tekken, VF, etc.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  4. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Achteraf heeft 2d beter de tand des tijds doorstaan.

    JRPGs zoals Legend of Legaia zien er gewoon niet meer uit. Terwijl een Breath of Fire 4 of Suikoden 2 gewoon nog steeds mooi zijn.

    Zelfde met een Street Fighter 3rd Strike 't.o.v. de Street Fighter EX serie.

    Probleem met de oudere 3d fighter is dat ze ook traag zijn. Springen voelt meer als zweven soms. Dot in tegenstelling tot de snellere 2d combat van MvC of Streerfighter 2d.

    Via Mame kun je veel klassiekers nog spelen.
     
    Zifnap en Yi-Long vinden dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Misschien moet ik maar weer eens Ad&d: Shadows over Mystara uit de gaming kast trekken. Enne: die Odinsphere remake is zeker het bekijken waard als ik jullie zo hoor. ;)

    Ik zou eigenlijk nog graag eens een remake van Muramasa : The Demon Blade willen zien. Ik denk dat die game nog prima kan anno 2021, zeker op een hogere resolutie.

    EDIT:




    Dit is wat ik bedoel. Muramasa The Demon Blade 4K 60FPS met HD texture pack (Dolphin emulatie). Het complete plaatje is nog steeds prachtig. En dat voor een 12 jaar oud spel. Hmm, nou ik weet wat ik binnenkort ga spelen.
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2021
    Yi-Long en BigSyke vinden dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Mochten jullie interesse hebben, CohhCarnage is bezig met een uitgebreide (61 episodes inmiddels) run. Je vindt zijn filmpjes op YT.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420




    Oorspronkelijke releasedatum: 2021
    Ontwikkelaar: Arc System Works
    Serie: Guilty Gear
    Ontwerper: Daisuke Ishiwatari
    Platforms: PlayStation 4, PlayStation 5, Microsoft Windows
    Uitgevers: Arc System Works, BANDAI NAMCO Entertainment Europe


    "Created by Daisuke Ishiwatari and developed by Arc System Works, “Guilty Gear -Strive-“ upholds the series' reputation for a high octane soundtrack, groundbreaking hybrid 2D/3D cell-shaded graphics and intense, rewarding gameplay."

    Vers van de pers. Mooi geanimeerd hoor. Karakters zijn groot en gedetailleerd. Als we het toch over de kracht van 2D of in ieder geval 2D/3D combi gameplay hebben.

    EDIT: Nog één filmpje om het af te leren. :p

     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2021
    ageQned en Yi-Long vinden dit leuk.
  8. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Van de week gestart aan Desperados 3 via gamepass ultimate op pc. Ook wel een pareltje hoor. Echt heel tof.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Mijn GOTY van 2020. Geweldige game inderdaad.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420




     
    ageQned vindt dit leuk.
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.451
    Blijft jammer dat Bowser's Fury niet apart verkrijgbaar is.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik heb de indruk dat het niet zo'n grote uitbreiding is.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.474
    Leuk Bevonden:
    8.451
    3 a 6 uur, heb ik begrepen. Ik had er graag bijvoorbeeld 20 euro voor over gehad.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Little Nightmares voor 4 euro, doen?
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Is die niet al eens in de PS+ geweest? Misschien staat ie al in je library.
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Ik heb geen PS+. Daar speel ik niet genoeg voor op mijn PS4. Dit is een Steam aanbieding. Wil weten of het een leuke game is.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2021
  17. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Ik vond het een leuke game en voor 4 euro natuurlijk helemaal. Weet niet wat je vond van games als Limbo en Inside? Hoewel niet helemaal te vergelijken mocht je die 2 wel leuk vinden, dan zal deze game je ook wel kunnen bekoren.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dat vond ik geweldige game, dus klinkt goed. Game in the bag!:thumbs:
     
    ageQned vindt dit leuk.
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.818
    Vandaag Art of Rally gespeeld, best leuke gameplay. Wel veel van hetzelfde, maar zeker vermakelijk. Van 18 tm 25 feb op steam Absolute Drift gratis, ook maar is proberen.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420





    Speelt iemand hier deze game al? Is het echt zo goed als wordt beweerd?
     
    Alexknl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina