1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tales of Vesperia/Beseria/Arise
    Trials of Mana
    Bovenstaande titels zijn erg goed voor newbies op JRPG gebied imo, lekkere combat.
    Trials of Cold Steel is ook ERG goed, al zou je eigenlijk bij het begin moeten beginnen om het hele verhaal mee te krijgen (Trials of the Sky)
    Wel oude graphics, daar moet je tegen kunnen.
    Kun je daar tegen, speel dan ook zeker Chrono Trigger (je hebt ook een PC toch??), en dan ook maar Final Fantasy 8,9,10, 12 (ps4)

    Effe snel wat titels voor je Geel. ;)

    (wil je de MMO kant op speel dan Final Fantasy 14, alles wordt in het begin uitgelegd alsof het je eerste MMO is dus prefect om in te stappen)
    (ja ik speel dat al jaren en het bevalt me nog steeds)

    Ow, en Persona 4 Golden en 5. Deel 5 zit in het Plus pakket of hoe dat ook heet bij de PS5.
    SPEEL DIE NU
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2022
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Persona 5 is ook een super goede jrpg. Maar wel relatief weinig combat, niet echt jrpg beginner friendly.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Als je 8000 uur hebt om te investeren wel ja. Dat is ongeveer de lengte van die game, toch?
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Wat was ook alweer die JRPG met die gast met dat lange strakke haar en 4 discs op de Xbox 360??? 8)
     
  5. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.760
    Je beschrijft ze eigenlijk allemaal nu
     
    Zifnap, Jorrie, Yellow 13 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Lost Odyssey
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199


    Als je remasters wel meetelt:

    FFX en FFX-2 remaster en FF12 Zodiag Age.
    Last Remnant remaster.


    Zelf trouwens laatst nog 2 klassiekers opgepakt. Parasite Eve en Chrono Cross.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2022
    Zifnap vindt dit leuk.
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Persona 5 Geel, dat is echt een instap JRPG voor jou. :whistle:

    De "Trials of..." serie moet ik ECHT eens gaan spelen. Heb al een paar jaar Trails in the Sky in mijn Steam gamebak liggen.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Wel P5 Royal dan, als ik alle meningen van de fan-base mag geloven.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Volgens mij ben je zelfs als speed gamer nog een jaar met Royal bezig. ;)

    Wil hier nog een plugje doen voor de Ys serie. Grafisch ziet het er allemaal niet zo bijzonder uit, maar de combat is oh zo heerlijk. Extreem vlot, vloeiend en veel actie. Ys IX: Monstrum Nox is de nieuwste titel in deze serie. Ys VIII: Lacrimosa of Dana heb ik zelf als laatste gedaan en die speelde ook lekker weg toen op de PS4pro.



    EDIT: Jullie blijven maar Berseria benoemen, dus misschien die ook maar eens oppakken. Goed beschreven karakters dus (relatief t.o.v. de concurrenten)?
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2022
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Tales of Vespers heb ik ook. Die maar eens een keer proberen.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zelf zou ik eerder Vesperia definitive edition aanraden.

    De een vindt Berseria beter, de ander Arise. Tales of Vesperia is meer alom geliefd en een veiligere keuze.

    Ook mijn favoriete RPG van de xbox 360 destijds. Vandaar de avatar.
     
    Yellow 13 en Zifnap vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Wat ik wel altijd goed vond aan JRPG's, was vaak de story building and world building. Het probleem bij mij was echter altijd de gameplay of controls. Turn based is niet echt mijn ding, dat had ik alleen bij een game als CIV revolution, een vrij stille topper op de Xbox 360 destijds, onder andere. De beste JRPG die ik toch wel redelijk veel gespeeld heb, voor mijn doen, was die Final Fantasy game die als eerste, in twee delen eigenlijk, uitkwam op de Xbox 360. 13 was dat volgens mij, maar ik kwam vast te zitten met de manier van vechten tegen een soort van mechanische schorpioen boss met cirkelzagen in een ijzig koud stuk van de wereld.

    Karakter ontwikkeling is vaak wel top notch. Dragon Quest 11 kon ik totaal niet goed inkomen. Waar ik een spuughekel aan heb, is als ik iets vergeet in een dungeon, ga een stukje terug en de NPC's zijn weer gerespawned. Dat was destijds met de Westerse RPG Dragonknight Saga zo goed. Als je vijanden versloeg, bleven ze ook dood en had je echt een uitstekend gevoel van progressie maken, iets wat ik qua gevoel erg mis vaak in Japanse games, onder andere vanwege veel respawnen of de turn based mechanieken. Maar goed. Ga Tales of Vesperia zeker wel weer een kans geven als dat een meer veiligere keuze is. Bedankt mannen voor de adviezen en aanraders!
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nee, Final Fantasy 7 Remake. ;)
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Turn-based kan juist wel relaxed zijn. Als je even uurtje wilt chillen maar wel progress wilt maken ga je gewoon even tactisch je gevechtjes doen en paar levels omhoog levelen.

    Disgaea op PSP was vroeger echt zo’n game dat je even een tof level deed en dan je squad beetje uitproberen en in steeds minder zetten uitspelen. Dat is dan weer niet een JRPG zoals de games die we hier beschrijven, maar maybe juist daarom, omdat het zo anders is, ook wel een mooie aanrader. Erg veel humor ook.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Haha, die moet ik dus eerst proberen??? Was er dan geen kritiek op de remake t.o.v. het origineel???
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Dat het ‘episodic’ is, dus ipv dat je de complete FF7 ervaring krijgt in die Remake, hebben de devs ervoor gekozen dat ze het hebben opgesplitst in meerdere delen, en dus was de kritiek er al lang voor de release, maar afgezien daarvan is de Remake prima ontvangen door de meeste fans/gamers, en gezien de FF fanbase doorgaans erg kritisch is, zegt dat genoeg.

    Zelf nog niet gespeeld want geloof niet dat mijn PS4 hem fatsoenlijk aan kan, dus wil hem straks op PS5 gaan spelen.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Hmm, ja en nee.
    Ja, het is uitgebreider, en wat dingen zijn aangepast (minimaal), maar ik vind het nu juist nét wat te lang doorgaan in tegenstelling tot de base P5 game.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als.je die speelt.kun je dan tussentijds je ervaring delen? Ben als.liefhebber van de serie wel benieuwd naar jouw mening over de karakters, het verhaal en de combat.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Wat Yi-Long schrijft. Is gewoon een prima instap Final Fantasy en van hoge kwaliteit beeld/geluid/verhaal. Ik heb hem zelf op de ps4pro gespeeld en dat draaide al goed. De PS5 draait o.a. op een hogere framerate. Dat het episodisch is van opzet is natuurlijk wel apart (t.o.v. de oude FF7), maar je krijgt voldoende verhaal gepresenteerd in deze eerste episode en diverse eindjes worden mooi afgehandeld.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina