1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.438
    Leuk Bevonden:
    17.536
    ben wel blij dat er nieuwe ips komen. maar dit niet mn ding.
     
    ArtificialFaith vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    We hebben een nieuwe nodig:

     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar dan wel een goede movie tie-in. Helaas is dit soort games te vaak een quick cash-in. Hogwarts Legacy (boeken of films) is daar eerder een uitzondering op.

    Die nieuwe Tekken ziet er trouwens smakelijk uit. Ik speel eigenlijk nooit fighters op de PC. Toch eens uitzoeken wat allemaal beschikbaar is in de Steam store. Volgens mij tegenwoordig bijna alles. :D
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik wacht wel op Street Fighter 6.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.759
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb echt niks met Tekken. Characters spreken me niet aan, de stages hebben geen karakter, en de paar keer dat ik het speelde vond ik het niet erg boeiend.
    Nieuwe deel ziet er grafisch wel goed uit moet ik zeggen, maar ze releasen gewoon weer een halve game en vervolgens 3-4 dure season passes, dus op zijn vroegst zou ik sowieso pas over 5 jaar overwegen om de game te kopen.

    Street Fighter 6 ziet er veelbelovend uit, stukken beter dan 4 & 5, maar het is nog even afwachten.
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Capcom Cup heeft een eerste prijs van 1 miljoen voor Street Fighter 6 tijd om te gaan oefenen.:+
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    USSR Bioshock. Check.

    Even mijn hamer en sikkel halen, dan komt alles goed.
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Maar niet getreurd jongens. Wanneer elke game ogenschijnlijk lijkt tegen te vallen, is daar nog Bethesda. Heeft altijd een scherp oog voor hoe je franchise karakters respectvol inzet.

    Ik ga ook mobiele games maken. Goudmijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2023
    Daz vindt dit leuk.
  11. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


    Ho-hum, dit ziet er ook weer goed uit. Je merkt het, ik ben cynisch vandaag. Zeg Relic, de hoeveelste RTS game van jullie is dit eigenlijk? Maar goed, binnenkort "gratis" testen via Gamepass. Da's nog eens een aanbeveling, toch? Ken je publiek.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421


     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2023
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  15. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Een mini review voor deze hommage aan klassieke jrpgs'

    Chained Echoes uitgespeeld, na circa 40 uur op de teller. Het is lang geleden dat ik zoveel tijd in een spel heb gestoken. Erg goede jrpg waarbij ik toch wel een aantal minpunten kan benoemen. Dat vind ik opvallend omdat ik doorgaans dan niet doorspeel. Blijkbaar is de overall ervaring van Chained Echoes dermate goed dat het geen belemmering was om door te spelen.

    Minpunten:
    - Te veel speelbare characters en daardoor heb je een aantal die je compleet verwaarloosd, ik heb er zelfs met één geen enkele battle gedaan. Ze hadden het beter bij een core groep van 8 kunnen laten zodat je iedereen kan gebruiken en kan wisselen.
    - Characters kunnen teveel skills unlocken, daardoor gebruik je maar een klein deel en voelt de rest als vrij onnodig. Sommige voegen ook werkelijk niks toe. Ik had liever een kleinere hoeveelheid skills gezien waardoor elke character wat unieker aanvoelt.
    - Main story einde was mooi maar tegelijkertijd voelde het niet alsof ik de impact heb gemaakt die je wel zou moeten ervaren. Lastig uit te leggen, maar het voelde als net niet.
    - Het crystal fusion systeem had een stuk beter gekund. Nu heb ik er weinig aandacht aan besteed, het was gewoon teveel gedoe. Zonde, want je kan er je wapens en armor qua extra's goed mee customizen.

    Pluspunten:
    - Battle systeem was erg goed, ook dat je in-game kan kiezen uit drie verschillende snelheden, heerlijk.
    - Een volledig tweede battle systeem met Sky Armors ingebouwd, super gaaf die afwisseling, ik heb geen enkele keer een gevecht als vervelend ervaren daardoor.
    - Muziek in de game in precies wat je hoopt van dit soort games.
    - Aardig wat interessante plot twists gedurende het spel en het verhaal en sich is onderhoudend.
    - Ondanks dat er teveel characters in zitten en een aantal totaal niet interessant zijn is de core groep boeiend en ontwikkelen ze zich ook goed gedurende het spel.
    - Ziet er gewoon goed uit (als je van dit type houdt).
    - Systeem van de classes en het reward board in plaats van een klassiek level systeem werkt erg goed en verslavend. Je wilt toch graag de reward board zo ver mogelijk af krijgen.

    Kortom, de basis van het spel is echt van hoge kwaliteit, soms hebben ze (heeft hij) net teveel zijn best gedaan om het wat uitgebreider te maken. Wat mij betreft, ondanks de minpunten een dikke 9 en staat in mijn lijst net onder DQXI.


    TLDR: een 9, goede jrpg, spelen die hap.
     
    Zifnap, Killamonkey en Modder-Eter vinden dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Mooie review, FinalBob. Wat is jouw top 5 JRPGs als ik vragen mag?
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ben dan wel benieuwd naar die van iedereen hier, nouja van de JRPG liefhebbers dan.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Ik weet alleen dat Chrono Trigger voor altijd mijn nummer 1 zal zijn.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    1. Final Fantasy 7
    2. Lufia 2 Rise of the Sinistrals. In Nederland als Lufia 1 uitgegeven.
    3. Tales of Vesperia
    4. Chrono Trigger
    5. Breath of Fire 2

    Honourable mentions:
    FF 7 Remake
    Lost Odyssey
    Tales of Destiny
    Parasite Eve
    Terranigma
    FF6, 9 en 10
    Breath of Fire 3 en 4
    Suikoden
    Secret of Mana
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2023
    Zifnap vindt dit leuk.
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Lufia 2 staat idd denk ik ook wel ergens in mijn top 5 (enorm 'underrated' game!), samen met FF7.
    Voor de rest zou ik het niet in kunnen vullen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina