Anders als in? Dit is in ieder geval deel 2 van het verhaal, een continuering. Wat ook anders is dat de game in deel 2 nu eindelijk free roaming toelaat. Op een grote wereldkaart. Dat was in deel 1 van de Remake nog niet. Remake was best beperkt in hoeveel grond je kon verkennen. Op zich prima omdat de focus dan erg op het verhaal komt te liggen, maar het echte avonturieren op een wereldkaart begint pas buiten de muren van de stad. Dat was in het origineel ook zo. Verder zien de graphics van wat ik tot nu toe gezien heb er nog steeds erg puik uit. Wederom, de Remake was beperkt in scope dus daar kon dat gemakkelijk. Maar als het FF team dat kwaliteitsniveau volhoudt in de buitenwereld ben ik serieus onder de indruk. Ik kan dat natuurlijk nog niet 100% bevestigen omdat de demo van Rebirth ook zijn eigen beperkingen heeft en de YT compressie van de filmpjes niet altijd alle details mooi scherp weergeeft. Maar ik heb wel de indruk dat het hele zaakje soepeler draait in tegenstelling tot Final Fantasy 16. Beter geoptimaliseerd. En dat hoop ik stiekem ook, want FF16 vond ik nou niet bepaald lekker draaien op de PS5 (voor mij een reden om op de PC versie te wachten). Nee, ik heb zeker hoge verwachtingen van Rebirth. Dat is wel duidelijk. Maar FF7Remake vond ik ook fantastisch, dus dan is het "slechts" een kwestie van de succesformule kopiƫren naar deel 2. Ik hou i.i.g. mijn vingers gekruist.
Laatst bewerkt: 8 feb 2024
Yellow 13 vindt dit leuk.