1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    2 cups door elkaar lijkt mij niet verstandig. Dat is geen goede voedingsbodem voor continuïteit.

    Ik vind wel dat we het initiatief van Kimi op z'n minst een keer moeten uitproberen. Hij heeft er zo te zien behoorlijk wat tijd in gestoken, dat moet beloond worden :thumbs:
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Krijg je geen problemen met de Wet op de Kansspelen?
    Ik dacht dat vrouwen alleen veel woorden nodig hadden:+

    Ff serieus erg veel informatie. Maar zou leuk kunnen zijn als de praktijk ook werkbaar blijkt te zijn.
    Ik ben wel positief.
    Mijn eerste reaktie is in ieder geval NIET "vrouwelijk geslachtsdeel".
    Is dit voor woensdag of zondag?
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2016
    Kimi NL vindt dit leuk.
  3. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    LOL, mogelijk 1 of twee schrap resultaten om disconnect of andere mishaps te compenseren.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2016
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360

    Eerlijk gezegd, ik snap het, maar ook al ga je naar die website en ga je die tune instellen, je hebt slechts een paar minuten om je er op in te stellen en aanpassingen te doen. Mocht de baan weer Le Mans zijn, dan weet iedereen wel dat je de versnellingsbak-verhoudingen aan moet passen als hij tegen de Rev-limiter bounced..

    Ik vind het een beetje jammer dat je door je eigen beperking (je bent met een reden tegen tunen, niet beledigend bedoelt) ook niet verder durft te kijken dan je neus lang is. Ik ben absoluut niet de snelste en ook niet de meest competatieve man op XBW-Racing, maar plezier staat voor mij hoog in het vaandel en als je van mening bent dat het plezier toeneemt met een tuning-restrictie, dan wil ik dat best wel onderzoeken/testen.

    Mij lijkt het persoonlijk wel wat toevoegen en een leuke uitdaging (vooral door de beperkte tijd zal het geen uitgebreide tuning worden). Maar ieder zijn mening.


    Kun je die eens posten? ben wel benieuwd hoe groot de carlist en tracklist (incl. DLC) is. Dan kan ik eens gaan strepen etc

    Klinkt goed!! ik zie mijn "Shizzle" sowieso nog niet heel snel plaats vinden, dus ik ben voor om jouw idee na de RUF cup toe te passen (mag van mij zelfs zonder pauze)

    Helemaal mee eens!, sowieso moet ik het één en ander nog uitzoeken.

    Waarom een auto leren kennen als het toch maar voor een paar uurtjes is? het levert misschien wel juist meer inzichten op voor volgende CUP-auto's. Ik zie het als een soort uitgebreide testsessie met hopelijk auto's die we anders nooit zouden proberen. Als de cup van Dex doorgaat (ik ben voorstander voor zijn cup om na de RUF te houden) dan heb ik nog 6 weken de tijd om dingen uit te zoeken. Als het concretere vormen krijgt, wil ik ook graag een poll houden zodat iedereen kan stemmen of ze het WEL of NIET zien zitten om er een cup van te maken.


    Zolang we geen geldprijzen kunnen winnen of gaan verloten, zie ik geen problemen:p

    Over het aantal woorden, laat ik zeggen dat ik qua gedrag veel op mijn moeder lijk en het bij ons thuis nooit stil is :p

    welke dag maakt mij niets uit, ik vond het wel een leuk idee om alles eens om te gooien. Het grote nadeel aan het organiseren van cups is de onderlinge voorkeuren tussen de coureurs. Wel of geen tuning, schade wel of niet, assists ja of nee.

    Is inderdaad een leuk idee. dit soort "perks" zit ik wel aan te denken als de coureurs dat een leuke toevoeging vinden. Brengt hopelijk een extra competitie element mee. Maar de uitwerking er van zal ik dan nog doen.

    Zo werkt dat niet, als we alles gingen uitvoeren waar veel tijd in was gestoken zouden heel veel bedrijven op de fles zijn gegaan :p

    Dat werkt alleen zo met oldtimers, daar steek je heel veel tijd en geld in en uiteindelijk ga je er financieel toch kapot aan :p (tenminste, bij mij is dat zo :D)

    Maar leuk om te horen dat er mensen zijn die het zien zitten.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2016
  5. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik ben inderdaad van mening dat met een tuning restrictie het plezier toeneemt, simpelweg omdat iedereen dan dezelfde auto heeft en het racen dus closer wordt. Dat zie je wel tussen de RUF cup en de Wacky Wednesday cup.

    Maar los van dat vind ik je idee erg tof en ben ik het ook helemaal eens met Racerblade: als we 2 races doen, gewoon die eerste met default setups en die tweede met een eigen. Voor ieder wat wils en dan kun je je setup aanpassen nadat je de baan en de auto goed kent dankzij race 1.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Blijft een lastige discussie, zonder een definitief antwoord.

    Uiteindelijk komt de wel/niet-tunen-discussie elke keer weer neer op het volgende:

    Voorstanders van tunen zeggen:
    Tunen leidt tot méér plezier omdat iedereen de kans krijgt om de auto af te stellen naar zijn persoonlijke voorkeur, zodat iedereen de mogelijkheid heeft om de auto voor hem plezierig en snel te krijgen. Niet iedereen vindt de default-setup namelijk even prettig; om allemaal default te rijden is daarom 'oneerlijk'. Tunen leidt er uiteindelijk dus tot dat iedereen in een competitieve auto rijdt/kan rijden die voor hem/haar prettig rijdt.

    Tegenstanders van tunen zeggen:
    Tunen leidt tot minder plezier omdat dat ervoor zorgt dat er niet langer een level playing field is. De één kan zijn auto goed tunen, de ander niet. Niet de beste coureur wint, maar de beste tuner/coureur.
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Tracklist:
    [​IMG]

    Komt dus nog minimaal één layout bij, de Nordschleife 24h versie, wanneer die dan ook uitkomt. Geel staat voor DLC, blauwe zijn exclusief voor karts en oranje zijn P2P's. De laatste kolom indiceert of er een werkende pitstraat is. Een minnetje betekent dat de pitstraat er wel is, maar vreemd genoeg kan je er alsnog geen kwalificatie/practice doen. Lijkt me toch wel leuk om ook op zulke circuits te rijden. Snetterton 100 of Silverstone Stowe bijvoorbeeld vind ik gewoon toffe tracks. Ook wel een beetje zonde dat we Mojave (wel begrijpelijk) nooit gebruiken.

    Carlist:
    [​IMG]

    De kleuren zijn dus verschillende DLC-packs. Wit/donkerblauw zijn de gratis auto's en dus voor iedereen beschikbaar.

    Zoals ik al zei, naar mijn mening zijn er echt maar een handjevol auto's die niet geschikt zijn, op het eerste gezicht zou ik zeggen de twee karts, Mazda MX-5, Lotus Type 38 Ford en de Caterham Seven Classic. Wellicht de W Motors ook, al heb ik die al een lange tijd niet gereden.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    XLS => JPG

    *gruwelt*

    EDIT: Wel een mooie lijst!
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Er bestaat natuurlijk ook een aannemelijk grote kans dat er een auto uit de "loterij" komt die helemaal niet aan te passen is (los van de brandstof).
    En ik verwacht echt niet dat mensen in 20 minuten een setup brouwen die hele seconden sneller is als de standaard setup. Want je moet om te tunen de pits opzoeken, weer een in-lap rijden en vervolgens kun je je wijzigingen pas testen in een snelle ronde met warme banden. Afhankelijk van de baan kost je dat natuurlijk heel wat tijd.

    @Racerblade01 toffe lijst, heb je een link waar je die kunt downloaden? anders moet ik hem helemaal overtypen.
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Sommige auto's (met name de raceauto's) rijden met voorverwamde banden de pit uit. Verder heb je gelijk dat zorgvuldig tunen veel tijd vergt, maar soms kan met enkele snelle aanpassingen al veel winst worden behaald voor de balans van de auto?
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    wat ik standaard doe, is de rembalans wat verder naar voren en de remkracht op 100% (behalve afgelopen zondag, maar dat was een foutje). Eerder rijd ik niet de pits uit.

    Ik verwacht niet dat iedereen stilzwijgend 20 minuten zit te tunen, maar dat iedereen wel een paar oefenrondjes wil maken voordat ze aan de kwalificatie beginnen. met de kwalificatie zijn immers net zoveel punten te verdienen als in Race 1. dus het is OF uitgebreid oefenen OF uitgebreid tunen OF basis tune met een paar rondjes.

    ik denk dat de "onkundige" tuners denken dat er echt seconden gewonnen worden, maar als ik zie hoeveel loyall oefent door de weeks (ik zie hem regelmatig online en snaps maken van rondetijden), dan is het niet zijn tuning die hem meerdere zondagen aan de overwinning helpt, maar zijn focus en kennis van de baan/auto. Als ik dat voor een groot deel bij hem weghaal, dan blijft er toch niet veel meer kennis over als de "Niet-tuners"?

    of zie ik het verkeerd?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Het kan goed zijn dat de payoff een stuk groter is wanneer je de beperkte voorbereidingstijd die er is grotendeels steekt in 'oefenen' ipv in 'tunen'. :)
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    AMEN!
     
  14. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wat wordt het nu op zondag als op woensdag de Slow & Steady Wednesday Cup wordt gehouden?
    Is idee van KIMI nu van de baan?
     
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik denk dat dat verschil er wel is. Als je nu bij de RUF iedereen standaard setup geeft had niemand onder de 4 minuten gekomen op Le Mans denk ik. Kan me bij de BMW cup ook herinneren dat Loyall op Monza 15 km/u harder liep dan de rest. Sowieso waren Loyall en WietHok niet bij te houden in die cup, in de default setup cup waren de verhoudingen heel anders, dus het maakt wel een groot verschil.
     
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Maar dat is met een hele week oefenen en tunen. Als het oefen aspect wegvalt, en dus 30 of 45 minuten van te voren bekend is gemaakt welke auto/circuit er wordt gekozen, hebben zij niet meer kennis als anderen.

    Want of ze het nu willen toegeven of niet (ik denk wel) ik denk dat een groot gedeelte van hun tempo wordt bepaald vanwege het vele oefenen en toewijding die ze stoppen in de cup, de auto en hun rondes.

    Ze zijn erg competitief en zijn bereid daarvoor door de weeks tijd te stoppen in hun setup en rondjes.

    En we kunnen ook, als we er niet uitkomen, gaan dobbelen per race of er WEL of GEEN tuning mag worden toegepast? Dat is dan toch de meest eerlijke oplossing?

    Dus tot nu toe zouden er dan 3 getallen getrokken moeten worden aan het begin van elke race.

    Bijvoorbeeld
    1. Getal tussen de 1 en 58 om de auto te bepalen
    2. Getal tussen de 1 en 34 km het circuit te bepalen
    3. Getal tussen de 1 en 10, bij Even getallen WEL tuning, bij een oneven getal GEEN tuning.



    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Over toewijding gesproken, als ik voor Monza moest oefenen heb ik heel de week pizza en pasta gegeten. Dat scheelde 15 km/u op topsnelheid.
    Voor Zolder was het heel de week friet en voor Zuhai eet ik heel de week Chinees.

    Het moet niet gekker worden, bij de afhaalChinees moet ik al nadenken welk getal onder de 80 en nu ook als ik online wil ga racen.
    Zou leuk zijn als Kimi na de loterij roept: "sambal bij?"

    @Kimi: Had je maar niet over regen moeten beginnen:+
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2016
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De getallen die er uit de loting vallen zal ik direct voor je doorbellen naar de plaatselijke chinees.

    Hoef jij niets meer te doen en heb je elke zondag een verrassingsmaaltijd klaar staan.

    En regen is gewoon tof, driften en weinig tijd verliezen is toch wel mijn "natte" droom..

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Default set ups voelt aan als meedoen met de paralypics.
    De meeste auto's voelen aan als kunstledematen: juist... geen gevoel.
    Op het moment dat je de set up aanpast aan je eigen rijstijl komt de auto als een monster van Frankenstein tot leven en wordt een verlengstuk van je skills.

    Als je een nieuwe auto koopt is er ook niemand die zegt: doe mij maar die standaard uitvoering. Maar kiezen wij allemaal voor de gtx gtr gts rgt turbo etc getweakte versie omdat dat lekkerder rijdt.

    Ik zal Bernie een whats appje sturen dat hij F1 spannender kan maken dmv default set ups. Heeft hij nooit aan gedacht durf ik te wedden.

    Ach........whatever.
    Iedereen heeft zijn eigen mening, dit was de mijne.

    Ik zie wel wat de lobby settings gaan worden.
    :+:):)
    P.s. ik ben ziek en chagrijnig
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2016
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    In de F1 kunnen ze in ieder geval niet meer spelen met bandendruk en camber.

    Kut Pirelli :eek:
     
    loyallronin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina