1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan ook afslaan als je te hard afremt en je koppeling niet indrukt.

    In het begin inderdaad frustrerend. Maar na een tijdje krijg je er gevoel voor en dan is het een eitje.
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ben toen begonnen met lessen in een Smart ForFor, daarna in een Opel Corsa, daarna in een Opel Astra, daarna in een BMW en DAARNA afgereden in een Audi A3.


    Die BMW was wel een kreng. Die heb ik in't begin erg vaak uit laten vallen. De A3 was een eitje :)

    Gelukkig heb ik me rijbewijs hahaha... wegrijden doe ik nu zo ;)
     
  3. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het echt zo kut om 8 uur 's ochtens het examen te hebben, had het maar gedaan anders moest ik nog 2 weken wachten. Tis wel de 2e keer, dus al minder erg. denk ik
     
  4. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    oh kut dan :9 dat heb ik ook, het heeft ook wel weer voordelen zo gaan ze minder snel de snelweg op omdat het spits is
     
  5. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Vanochtend rijexamen gedaan... en geslaagd :D Geen moeilijkheden, gewoon een prima rit. Woensdag rijbewijs ophalen :)
     
  6. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    lekker man, gefeliciteerd ermee!
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Morgen een van mijn laatste rijlessen. Examen over 2 weken! :D
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de ene kant is het een nadeel, het is druk, je moet goed opletten, lastiger invoegen/veranderen van banen. Aan de andere kant kan het ook een voordeel zijn, lekker druk waardoor je het spoor van andere auto's kan volgen, minder tijd voor bijzondere verrichtingen, filekans e.d.

    Zelf had ik mijn rijexamen om half 9. Ontzettend druk, in de file gestaan waardoor we minder tijd hadden voor andere dingen en ik uiteindelijk maar 1 bijzondere verrichting heb gedaan. Een voordeel dus.

    Snelweg is een onderdeel dat de examinator moet toetsen, anders krijg je officieel gezien geen rijbewijs.
     
  9. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, die dingen als straatje keren lukt wel. Zou ik liever willen dan normaal rijden. Me enigste opmerking was dat ik te voorzichtig was/niet besluitvaardig.

    Zal nu dan wel iets makkelijker zijn, aangezien je niet echt kan inhalen als het file is. (waardoor ik vorige keer gezakt was dacht ik)
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet besluitvaardig/te voorzichtig is vaak een rede wanneer de algemene indruk van de rit kut is. Het gaat er niet om of je dat straatje kan keren, het gaat erom of je dit snel en veilig kan doen. Het kijkproces beheerst en op het juiste moment en plek je actie uitvoert. Ik vind het knap dat je daar zoveel zelfvertrouwen in hebt, dit vond ik zelf namelijk één van de moeilijkste dingen. Inschatten waar veilig te keren, draaien, parkeren (en het achteropkomend verkeer daarop voorbereiden) vond ik moeilijker dan een beetje wegrijden waar borden, andere auto's en een beetje wegenkennis de weg leiden. Toch grappig dat dit per persoon verschilt, of misschien ligt aan je woonplaats en hoef je niet midden door Den Haag stad tijdens je rijexamen?
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Tnx :D

    Ga zo naar het gemeentehuis om hem aan te vragen (kon gisteren nog niet zeiden ze daar...), en dan is hij als het goed is woensdag binnen. Dus tot dan kun je nog redelijk veilig de weg op 8)
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gratz. Zelf moet ik nog wel eventjes geduld hebben. 8)
    Maar komt vanzelf wel. Met een paar maanden heb ik hem waarschijnlijk ook wel.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    Audi's zijn inderdaad heerlijk om in weg te rijden, ik reed in een A4....een heerlijke auto :)

    Is dat serieus zo? Bij ons in Alkmaar heb je 5 mogelijkheden:
    - Zwembad Hoornse Vaart
    - Kinderboerderij Vondelstraat
    - Macdonalds industrieterrein
    - Navigatie
    - Akersloot

    Bij de 1e 3 rijd je totaal niet op de snelweg, bij de 4e kan je over de snelweg rijden maar dat doen ze simpelweg nooit.
    Die laatste is de enige waar je zeker over de snelweg moet.

    Zoals ik al zei, lachertje hier :lol:
     
  14. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons op het CBR in Rijswijk heeft mijn examinator dat mij verteld. Ik vroeg of het ook zo kon zijn dat je helemaal de snelweg niet op zou hoeven wegens file oid maar hij vertelde dat het een punt is dat zei moeten zien. Misschien is het bij jullie CBR locatie anders gezien er misschien weinig snelwegen zijn. In de buurt van CBR Rijswijk/Den Haag kan je op tig plaatsen de snelweg op en af waardoor er altijd wel een mogelijkheid is.
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn rijschool vertelde dat snelweg niet verplicht is, buiten de bebouwde kom rijden echter wel. Snelweg is dit natuurlijk ook. Dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.

    Ik ga ook maar is beginnen met m'n autorijbewijs. Wel zo praktisch naast m'n motor. Heb 20 november m'n theorie en ga binnekort is ff oefenen in mn moeders auto. Zodat ik de eerste rijles gewoon gelijk kan rijden.
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier ook mensen die voor hun rijlessen bewust kiezen om dat te doen in een automaat en zo ja, wat zijn de ervaringen ?
     
  17. Greathoudini

    Greathoudini Guido's & gangsters

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons is het niet verplicht om de snelweg op te gaan, ze doen het vaak in de spits niet omdat het dan heel druk is :)
     
  18. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zijn mensen zo bang voor de snelweg? Ik vind de snelweg juist 10x makkelijker.
     
  19. SjuhS

    SjuhS Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    over 5 minuten mag ik weer gaan rijden:D
     
  20. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik rijd af in Amsterdam, dus rustig is het ook niet. Maar ze hebben mij nog nooit laten keren is een straat waar tig auto's rijden. Staat er wel vol geparkeerd en komt verkeer langs maar niet zo super veel.
    Ik vind het veel lastiger om gewoon normaal te rijden, vooral als het een gebeid is dat ik niet goed ken, en dus ook borden moet lezen. En het kijken in die spiegels is kut.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina