1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Lego Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 jul 2012.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]


    [​IMG]

    Ok, allereerst; waarom dit topic?
    Omdat er veel lego games zijn uitgekomen, en waarschijnlijk nog gaan komen. Maar niet voor iedere game zal een topic aangemaakt worden. Dat heeft natuurlijk een reden; de Lego games zijn niet de meest populaire games hier op XBW. Maar dat wilt niet zeggen dat de mensen die het wel spelen er niks over te zeggen hebben. Dat wilt gewoon zeggen dat we niet genoeg te zeggen hebben om per game een nieuw topic te rechtvaardigen.

    Dus. Bij deze een verzameltopic voor alle games. Nu hoeft er niet meer gepraat te worden in een Harry Potter topic over Batman. Want dat is weird en verwarrend!

    [​IMG]

    Natuurlijk mogen er nog steeds aparte topics aangemaakt worden! Zo zal ik dat blijven doen voor oa. de Harry Potter games. Maar niet iedere game zal een topic krijgen, dus dan is er altijd nog dit topic waar je terecht kunt voor alles wat met Lego games heeft te maken.​

    [​IMG]

    Lego games? Wat is dat? Dat is toch voor kids?

    Ja.

    Maar ook voor mensen die van binnen nog steeds een kind zijn en van ongecompliceerde fun in hun games houden.

    De Lego games nemen een populaire franchise (zoals bv Harry Potter) en maken er een vrolijke game van. Action-Adventure/Platformer. Hier zul je geen bloed zijn vloeien, alleen maar lego onderdelen zien rondvliegen. Zelfs de meest serieuze momenten worden een stuk luchtiger gemaakt (kids moeten kunnen meespelen en kijken!).

    [​IMG]

    En je kunt alles kapot slaan wat er een beetje Lego-achtig uit ziet. Oohh, dat gerinkel van die studs (/munten voor de niet Lego spelers)... Het is een soort drug. Je wilt altijd meer! Al heb je een triljard studs, je blijft ze verzamelen.

    De games zijn altijd in co-op te spelen. Ideale game om te spelen met je zus(je), broer(tje), vriend, vriendin, ouders, je denkbeeldige hamster. Omdat deze game gaat om plezier hebben kun je nooit af gaan. Val je een afgrond in? No problem! Je komt gelijk terug op de laatste plek waar je voet aan de grond hebt gezet. Je verliest alleen een paar studs.

    [​IMG]

    De eerste keer door de game spelen is al leuk, maar de helft van de fun komt van de 2e playthrough. Tegen die tijd kun je de story levels opnieuw spelen in Free Play; oftewel je mag meer personages meenemen dan die wat normaal in het verhaal thuishoren. En aangezien verschillende personages verschillende abilities hebben kom je nu opeens op plekken die eerst onmogelijk waren om te bereiken. De jacht naar de Golden en Red Bricks is begonnen!




    [​IMG]

    Wil je eens een game proberen? Mooi. Dit is het huidige aanbod op de 360:

    [​IMG]


    Release: September 2006 | Review

    [​IMG]


    Release: November 2007 | Review


    [​IMG]



    Release: Maart 2011 | Review


    [​IMG]


    Release: Juni 2008 | Review

    [​IMG]



    Release: November 2009 | Review


    [​IMG]



    Release: September 2008 | Review

    [​IMG]


    Release: Juni 2012 | Review


    [​IMG]


    Release: Mei 2009 | Review

    [​IMG]


    Release: Mei 2011 | Review

    [​IMG]


    Release: Juni 2010 | Review


    [​IMG]

    Release: November 2011 | Review


    [​IMG]


    Release: 2012 | Review​
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nice!:thumbs:

    Speel graag Lego games, blijven leuk om naast al dat 'serieuze' werk ook eens even lekker verstand op nul en fun.

    Ben nu bezig met Lego Batman 2; ge-wel-dig.
    Dochter doet nu ook mee en vind het ook leuk om mee te doen.


    Hoewel ik absoluut niets met Star Wars heb, vond ik de Complete Saga (mijn eerste Lego Game) echt heerlijk om te spelen, geweldige humor.

    Ik speel ze niet allemaal, maar als het thema interessant is, ga ik de game wel halen. Ben comiclezer, dus Batman was een must!

    LoTR zie ik ook wel zitten lijkt me ook weer episch te worden.

    Groot pluspunt vind ik dat er nu ook voortaan gesproken text inzit in plaats van dat gemompel.
     
  3. cjr stone

    cjr stone Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort maar met Lego: Pirates of the Caribbean beginnen! Heb er eigenlijk bijzonder veel zin in :D
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er iemand die alledrie de Star Wars games heeft gespeeld? Ik heb de eerste 2 gespeeld, maar dat was eigenlijk dezelfde game (2 zat in de the Complete Saga), en ik vond het eigenlijk ook niet meer leuk om te spelen. Is deel 3 weer meer van hetzelfde, of is het heel anders, met verhaallijn etc.

    Ik hoef (lees: wil) nog maar 3 games te spelen en dan heb ik alle Lego games gespeeld. (Indy 2, Star Wars 3, Batman 2) :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je. :9

    Ik vind het juist jammer dat ze overgaan naar gesproken tekst. :'-( Na Lego Batman 2 te hebben gespeeld is het lang niet zo erg als ik had verwacht; het is nog steeds humoristisch. Maar, ik vond die 'stille' humor toch wat leuker. Mja, persoonlijke voorkeur. Voordeel is wel dat de verhalen nu wat beter te volgen zijn. Bij Lego HP weet ik zeker dat de mensen die verder niks met HP hebben totaal geen idee hadden wat er allemaal aan de hand was. :+

    Ik heb nu zelf deze gespeeld.
    [​IMG]
    Alleen Lego Indy 2 staat nog op mijn verlanglijstje. Star Wars heb ik altijd een totale desinteresse in gehad (niet alleen bij Lego).
    Maar goed, wie weet. Misschien is de Lego versie gewoon weer heel leuk.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    [​IMG]

    Yeah! Toch maar eens verder spelen. :+
    Ik heb ook nog Lego Batman liggen, maar geen idee of ik die zal gaan spelen.
     
  7. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik heb laatst Lego Pirates besteld, ik haat eigenlijk Lego-games. Maar dankzij het PotC sfeertje vond ik de demo (en even op de Wii gespeeld) toch tof om het te proberen. Hopelijk snel binnen, wacht al twee weken TheHut. :mad:
     
  8. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    Ik speel zelf ook graag de lego games. Pas Lego Batman 2 geleend van iemand en is erg leuk. Ik ga ook proberen om alle Lego games te kopen voor de verzameling. Als het goed is zijn ze niet zo duur meer.
     
  9. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Lego games ownen totaal ondergewaardeerd, dacht vroeger dat het kinderachtige games waren maar totaal niet laat maar meer lego games komen!
     
  10. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    SW3 is heel anders als de eerste 2. Nieuw verhaallijn en personages en een hoop vernieuwingen. Verhaallijn in 3 is gebaseerd op de Clone Wars tekenfilmserie.
     
  11. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk topic dulle lego games blijven toch wel leuk.
     
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Daarom ben ik dus blij.:9
    Het is meestal wel te volgen, maar bij Star Wars was ik behoorlijk vaak de draad kwijt en wie wie was omdat ik daarin dus totaal geen interesse in heb.:+

    Lego Pirates was ook 100% fun!

    Enige nadeel is dat Lego games te vaak nog buggy zijn. Weinig last van gehad maar eigenlijk belachjelijk dat dat er nog steeds in zit.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, Lego Batman 2 ook weer. Gisteren een vastloper gehad + ik kon als speler 2 zijnde onmogelijk de achtbaan in omdat het manneke gewoon opeens bevroor tijdens de spring animatie.
    Bij Lego HP ben ik bv ook helemaal opnieuw kunnen beginnen omdat een Golden Brick niet tevoorschijn wilde komen.
    Iedere game heeft wel weer van dat soort vervelende bugs. Het is niet alsof de engine etc iedere keer wordt omgegooid, dus best schandalig dat het er nog in zit.

    Maar dat mag de pret niet drukken. :+

    Pirates vond ik zelf iets minder. Dat geneuzel met dat kompas vond ik te traag, en aangezien dat behoorlijk vaak voorkwam irriteerde me dat best wel.

    En dat splitscreen in de games, bah...Ik word er gewoon duizelig van. Ik weet nog dat ze dat aankondigde als een revolutie in splitscreen gaming, maar ik wil terug naar de oude games waar je beide op 1 scherm zat. :'-( Alles is beter dan dit. (of hoe splitscreen is in de hubwereld van Lego Batman 2, gewoon verticaal, zonder dynamisch gedoe)
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Bij Batman 2 werkt het zelfs extra kut dat splitscreen, als je aan het richten bent en je andere speler is wat aan het rondvliegen.|:-
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf ook nauwelijks last van, denk 1 of 2 keer gehad bij HP1 en 1 keer bij PotC, maar verder niet. Maar het is inderdaad wel gek dat er veel mensen zijn die er last van hebben bij deze games.
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat overigens ook wel jammer is dat ze niet wat origineler zijn met de achievements.
    Golden Bricks, Red Bricks, alle personages, levels etc etc. Ok, niks mis mee. Maar waarom niet meer als deze?
    De lege games zijn daar perfect voor. Er zitten er soms wel wat in, maar niet genoeg imo. :p
     
  17. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja das eigenlyk het enige nadeelvan de lego games rot opmet die golden brick achieves en verzamelachieves maak het leuker!
     
  18. domique

    domique Active Member

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Waneer komt Lord of the rings uit dan? Heb zelf niks met de films maar hou gwn van de spellen dus zou het wel weer halen. En over hoeveel films gaat dat spel dan?
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel over 3 films gaan, en had volgens mij ergens gelezen eind oktober ofzo, maar weet ik niet zeker.

    Gisteren Batman 2 gekocht, dus komende week spelen. \o/
     
  20. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Releasedatum is herfst 2012 en strekt zich over de drie films.
     

Deel Deze Pagina