1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Haha, het beproefde recept van 'korte aanval'

    noem 1 militaire actie zonder jarenlange nasleep?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik maak me zorgen :eek: .. Syrië is een pion (in het schaakspel dat zij hebben uitgevonden) ... Iran zoekt naar een extern excuus voor de lokale problemen en Turkije en Egypte zijn beide instabiel
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Turkije zit daar mooi met de gebakken peren idd
     
  4. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    inb4 dienstplicht
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ha! Ben ik gelukkig al veel te oud voor..

    Maar succes allemaal straks, ik zal voor jullie duimen!
     
  6. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Wat een goed mens ben je toch ook.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als iemand kan regelen dat we het in BF4 gaan uitvechten doe ik ook wel mee.

    Anders kan ik niet sorry, last van m'n heup etc
     
  8. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, die optie 4 is echt lachwekkend. Het is namelijk zo bizar makkelijk om een chemisch wapen (gifgas) te maken, dat je dit niet voor elkaar krijgt. Totaal onrealistische optie (en dus geen optie). Ik zet me geld op optie 1 of 3 :)

    Ik vraag me wel af op welk niveau er gekozen is voor een gifgas aanval. Ik denk persoonlijk dat het een lagere commandant is geweest die dacht dat het een goed idee zou zijn. De hogere legerleiding/Assad zal vermoedelijk wel hebben geweten dat het een domme zet is.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet Israël en de Palestijnen niet ;)
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Hoe ongestructureerd moet je als land zijn wil zenuwgas beschikbaar zijn zonder dat daar op aardig hoog niveau over besloten word?

    Ik kan me nog steeds moeilijk voorstellen dat het leger het ingezet heeft.

    Ik kan er geen enkele reden voor bedenken namelijk , qua conventionele wapens hebben ze toch al zwaar de overhand

    dus waarom zou je dan precies dat ene ding gebruiken waarvan je 100% zeker weet dat het een reactie van de internationale gemeenschap en met name de US gaat opleveren

    Obama heeft het letterlijk gezegd. Wij trekken de streep bij inzet van chemische wapens.

    Het lijkt gewoon op uitlokking of vergoeielijking van interventie over de ruggen van dode kinderen...
     
  11. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het me best voorstellen! Een lage commandant van het Syrische leger, heeft in zijn locale munitiecomplex wat zenuwgas canisters staan. Wat niet ongebruikelijk hoeft te zijn. Het land heeft nooit het verdrag tegen chemische wapens getekent en het is ideaal als back-up wapen te gebruiken mochten de Israeliers ooit een invasie plegen! Weet je zeker dat je de opmars kan stoppen. Die commandant en zijn mensen beginnen langzaam de grip op realiteit kwijt te raken... beschietingen elke dag... horror verhalen in de media (al is het propaganda)... het dagelijks sneuvelen van vrienden en collega`s waar je veel contact mee had. Als de emmer dan overloopt dan is het nog opeens een zeer kleine stap om uit vergelding chemische wapens in te zetten.

    Misschien is dit scenario ver verwijderd van de realiteit, maar het is zeker mogelijk. Het is in de (zeer) recente geschiedenis vaker gebeurt dat er buitensporing geweld werd gebruikt puur uit vergelding.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  12. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Het is ook echt allemaal gissen ben ook blij dat de Duitsers aangeven eerst meer duidelijkheid te willen hebben voordat ze zich ermee bemoeien. Ook Italie die willen afwachten op de UN, dus niet allen die meteen de US achterna loopt.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2013
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Zoals destijds met Bush!
     
  14. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet eerlijk zeggen ik vind Bush toch een veel fijnere vent dan deze Obama met zijn nobelprijs. Die hebben ze ook echt neergezet als goede kerel en maakt uiteindelijk niks waar, zoals in zijn programma om klokkenluiders te beschermen, Bush zei ten minste gewoon dat hij bommen ging gooien.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  16. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Tja daar zal de US niet wakker van liggen en Frankrijk en Engeland willen al meedoen, dus bondgenoten zat. Ik denk dat de kans aanwezig is dat ze niet eens op de VN gaan wachten. Dat is een voorspelbare poppenkast, China en Rusland stemmen tegen.
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.051
    Leuk Bevonden:
    4.702
    Ze hebben destijds ook niet echt gewacht met Irak. Dat was ook in eens pats boem en Afghanistan nog erger, daar zaten ze nog geen 3 maanden na de aanslagen in New York etc al.

    Het is vooral de voorbereiding die Amerika en veel bondgenoten de das omdeed in Afghanistan en Irak. Ik durf wel te zeggen dat heel veel doden bespaard hadden kunnen worden als men zich beter had voorbereid. Het is geloof ik door hoge functionarissen in Washington ook wel eens toegegeven.

    Het is alleen weer dat als als en daar hebben de slachtoffers geen ruk aan, ook niet de komende slachtoffers in Syrie en die al gevallen zijn.
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik geloof ook niet dat ze daarop gaan wachten, vind ze ook veel te ijverig overkomen daarvoor.

    Verder:
    Iranian Official: Israel to Be ‘First Victim’ of U.S. Attack on Syria

    Nog wat meer:
    Putin Orders Massive Strike Against Saudi Arabia If West Attacks Syria

     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2013
  19. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben benieuwd hoe het verder gaat met deze enorme pleuris zooi.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.525

Deel Deze Pagina