1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Syrië is mijn ogen echt niet te vergelijken met Irak/Afghanistan.

    Syrië is een gruwelijke burgeroorlog die al veel te lang duurt en nu een punt heeft bereikt dat nooit bereikt had mogen worden.
    De inval in Irak was beargumenteerd met vermoedens die achteraf zo lek als een mandje bleken te zijn.

    Hoe kun je spreken over "niet wachten"? We kijken dit nu al 2 jaar aan op de televisie. No way dat grootmachten als Amerika in die tijd niets zouden hebben voorbereid en nu te plotseling actie willen ondernemen. Waarschijnlijk was de paraatheid er altijd al en is dit nu slechts de druppel om tot uitvoering over te gaan.


    Dit staat overigens los van de discussie of het gerechtvaardigd is om militair in te grijpen. Ik wil slechts benadrukken dat de kwestie Syrië niet overhaast en onvoorbereid is. Daarnaast is er daadwerkelijk een conflict dat de mensenrechten schendt (i.t.t. Irak/Afghanistan).
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Amerika heeft dit zeker al voor langere tijd voorbereid. Maar ik geloof er niks van dat ingrijpen ook maar iets gaat helpen. Nog meer doden, geen goed alternatief en zeg nou eerlijk; wie begrijpt de machtsverhoudingen daar nog? Was het bijvoorbeeld niet Amerika die Sadam Hoessein aan de macht heeft geholpen? En als je dit stuk leest zou een aanval tegen Syrië een samenwerking met Al Qaida inhouden:

    http://www.countercurrents.org/fisk280813.htm

    Het is lood om ijzer en het lijkt bijzonder weinig op te lossen. Ik heb sterk het gevoel dat ingrijpen alleen maar onze betrokkenheid vergroot waardoor er een verhoogd risico ontstaat op aanslagen etc in de Westerse landen.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Het is ook niet echt ingrijpen wat dat kan nooit eigenlijk. Zeker als China en Rusland het niet willen. Deze "aanval" is meer een message dat de rode lijn bereikt is.
     
  4. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, de vergelijking met Irak is helemaal mank. Syrië heeft vreselijk veel chemische wapens, sterker nog, ze geven het ook nog gewoon toe.
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En dat is de meest enge gedachte ook, dat ze ze weer en nog meer gaan inzetten. Gestoorde leiders daar!

    Heb geen idee wat ik er verder van moet denken, wel dat ik de laatste paar dagen meer moeite heb gekregen met ingrijpen, zeker als je ziet wat Named heeft gepost. Poeh, dan krijg je echt Battlefield en COD achtige conflicten. =(
     
  6. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    SAMIR A. KOMT IN SEPTEMBER VRIJ

    Samir Azzouz, die voor terrorisme is veroordeeld tot 9 jaar gevangenisstraf, komt op 6 september vrij. De rechtbank in Rotterdam ziet geen reden om de voorlopige vrijlating met een jaar uit te stellen, zoals het Openbaar Ministerie (OM) wilde.

    Volgende week heeft Azzouz twee derde van zijn straf erop zitten. De meeste gevangenen komen dan in aanmerking om vrijgelaten te worden, zij het dat ze zich dan wel aan voorwaarden moeten houden. Het OM vindt dat Azzouz niet aan de eisen voor voorwaardelijke invrijheidstelling voldoet, vooral omdat hij nog steeds radicaalislamitische overtuigingen heeft. Daarnaast heeft hij zich volgens justitie in de gevangenis misdragen, onder meer doordat hij de hand wist te leggen op een smartphone. (ANP)
     
  7. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Bizar, het OM komt toch met redelijk gefundeerde argumenten waarom Samir Azzouz niet vrijgelaten kan worden.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    http://www.ad.nl/ad/nl/13868/Burger...ilmt-wandelende-doden-na-brandbom-Syrie.dhtml
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Tering zeg =(
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Raar gedoe dat Syrie.
    De argumenten van Kerry zijn niet te checken, terwijl we wel filmpjes krijgen van schijnbare rebellen die de wapens gebruiken. Echter komen deze weer bij hele kleine bronnetjes.
    Daarnaast, zijn de belangen zo hoog dat Obama en de Democrats hun reputatie en nieuwe ambtstermijnen op het spel zetten?
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, in het kort: De Regio kan exploderen. Ik wil niet teveel uitweiden hierover, heb nog te weinig gelezen.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Oftewel je hebt weer eens een toegevoegde waarde van 0,0.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Wou je meer uitleg dan? Lijkt me vrij duidelijk als je de afgelopen twee jaar het nieuws en de achtergronden hebt gevolgd. Er zit geen olie in Syrië, dat was de eerste onofficiële reden waarom ze niet direct wilde ingrepen. Tweede reden, een officiële reden om niet gelijk in te grijpen is het feit dat Syrië altijd al een hot spot van verschillende Islamitische culturen is geweest, vooral aan de grensstreken. Daarbij komt nog kijken dat Assad aan het begin van zijn oorlog tegen de rebellen snel bondgenoten verloor, op o.a. Hezbollah, Rusland en China na. En het feit dat Syrië dus die chemische wapens heeft en dat verdrag ertegen ook niet ondertekend heeft. Vergelding tegen Israël is weer een goede reden, bondgenoot USA. Vergelding Saudi Arabië, bondgenoot USA en dan speelt Iran ook nog een rol. Verder weet ik niet meer uit mijn hoofd.
     
  14. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Obama's reputatie staat op het spel door zichzelf, hij heeft geroepen dat de rode lijn ligt bij het gebruik van chemische wapens en dan actie zou volgen. Als je dan je belofte niet nakomt en niks doet, is je politieke reputatie bijna zero.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Als er 1 land is wat geen reden nodig heeft om een ander land binnen te vallen is het de USA wel.

    Maar ik doelde meer op het feit dat je alleen maar wat open deuren intrapt. Ik probeer een discussie op te starten wat de redenen kunnen zijn dat Assad chemische wapens in zou zetten of wat de drijfveren zouden kunnen zijn van de USA om zoveel op het spel te zetten door Syrië uiteindelijk met een list binnen te kunnen vallen.
    En dan kom jij weer met een redelijk nietszeggende post als 'De Regio kan exploderen'.
    Met zulke uitspraken kan je werkelijk helemaal niets.

    Leg uit aub.

    Voorlopig is het USA zelf die (als enige so far) met de verklaring komt dat het Syrische leger daadwerkelijk chemische wapens hebben gebruikt... Als Obama geen oorlog wilde had Kerry die verklaring niet afgegeven, simple as that. Hadden ze beter gewoon de VN kunnen afwachten.

    Sterker nog, de hele toespraak ging meer over 'het zou onverantwoord zijn als we niet ingrepen want het is onze morele plicht blablabla'.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2013
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit. Opvallende speech vond ik het, klonk even warmongerend als Bush. Roepen dat ze bewijzen hebben en niks laten zien en vooral Kerry's uitspraak dat de VS volledig zelfstandig en op eigen manier bepalen of ze ingrijpen. Hoorde daar toch wel een 'we willen niet eens via de Veiligheidsraad' in.
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Daar heb je niet helemaal een juist argument, Syria is zeer belangrijk in het in controle krijgen van Olie & Gas, en daarnaast oorlog beginnen met Syria is ook met Iran.

    Zeer interessant artikel van de the Guardian (hier om geheel te lezen) spoiler is een klein stukje olie gerelateerd
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Microsoft koopt Nokia!

    http://thenextweb.com/microsoft/201...ivision-license-patents-and-mapping-for-7-2b/

    [​IMG]
     
  19. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraag me af hoelang Nokia nog in Finland blijft na de overname van M$.

    Eigenlijk is dit allemaal Nokia zijn eigenschuld.
    Ze hadden meteen Symbian moeten laten vallen en een Android telefoon op de markt moeten gooien.
     

Deel Deze Pagina