1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Worden wel een paar denkfoutjes gemaakt ja.
    Wel grappig dat zij ten eerste gewoon onwaarheden verkondigt (dat Roemenen helemaal niet naar Nederland willen... Klaag dan ook niet?) en ook diverse denkfouten. Zo zegt ze dat er juist hoogopgeleiden naar Nederland komen.. Hm, ja ik kan mij voorstellen dat mensen die Engels spreken al snel als hoogopgeleid overkomen in een agrarisch land, maar vergeleken met Nederland wat voor ongeveer 30% uit hoogopgeleiden bestaat (hoogste van Europa, nogmaals, we hebben een fantastisch land).

    Ten slotte is het wel schandalig dat Câmpeanu vervolgens concludeert dat dit allemaal komt omdat Nederland racistisch is. Zulke uitspraken mag je echt niet doen, aangezien de visie van Nederland gewoon puur terecht is. Het is een dilemma waar we mee kampen, maar de beslissing die we nemen worden echt niet op basis van xenofobie genomen. Zulke uitspraken vind ik dan ook echt niet kunnen.
    Helemaal als je daarvoor nog zegt dat Roemenen helemaal niet naar Nederland gaan 8)


    Gelukkig dat de auteur van Trouw ook direct de juiste tegenargumenten geeft _O_.
    Blijf een interessante discussie, zag gisteren op 1Vandaag ook een item. Wat Wilders zegt slaat ook helemaal nergens op.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat heb ik gemist. Wat zei Wilders? En verder slaan de argumenten idd als een tang op een varken. De Roemenen zijn in de randstad een ernstig en groot probleem voor de detailhandel. De Bulgarenfraude staat bij iedereen nog vers in het geheugen en alle shit rondom de Roma is ook niet om vrolijk van te worden. Als je daarnaast beseft dat wij veel en veel te veel werklozen hebben in Ned dan moet je je gewoon afvragen of je op deze groepen mensen zit te wachten. Ik hoop echt dat Asscher goed kritisch blijft en niet alleen praatjes heeft.

    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/kunstroof-staat-niet-op-zich-roemenen-roven-erop-los
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Wilders vind dat alle Roemenen moeten oprotten omdat we zelf genoeg werklozen hebben... Maar dat is weer typisch zo'n kortzichtige Wilders uitspraak zonder een oplossing te bieden. Want de banen die de Roemenen uitvoeren zijn banen die helemaal niet door Nederlanders worden uitgevoerd. Zo simpel ligt het dus allemaal niet, en als de politiek opeens mensen verplicht laat werken in een aardbeienkas wordt er nog veel harder geklaagd.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik hoop toch echter wel dat we die kant op gaan. Gewoon aan het werk, kom op zeg. De bijstand is niet vrijblijvend.

    Mbt Wilders zijn opmerking: ik blijf het zonde vinden dat die man zoveel redeneert vanuit haat en angst. Ik vind echter de problematiek die hij aankaart wel reëel. Ja ik vind dat we kritisch naar de islam en de bijhorende problematiek moeten kijken. Ik hoorde laatst in een debat de term parallelle samenleving ineens steeds weer terugkomen. Alleen al dat dat woord gehanteerd wordt zegt wat.

    Ik heb ook mijn bedenkingen bij het openzetten van de grenzen en de toegevoegde waarde voor ALLE betrokken landen.

    Ik heb ook mijn vragen mbt ontwikkelingshulp en of dat nu wel goed gaat.

    En daarnaast heb ik ook totaal geen vertrouwen meer in de EU. Het is een geldverslindende machine geworden waarop veel te weinig toezicht is.

    Wilders biedt echter geen alternatief en speelt in op haat en angst. Een Nederlandse Nigel Farage zou direct mijn stem krijgen: dezelfde kritiek, een andere aanpak.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Het rotte is dat de negatieve punten van de EU aan het oppervlak zichtbaar zijn maar de grote positieve punten niet voor de burger zichtbaar zijn (daar is de euro zelf het meest goede voorbeeld van). Het feit dat zoveel landen zo samenwerken en wel degelijk een goed handelsblok vormen vind ik vrij knap. Er is nog zeer, zeer veel te schaven maar ik sta achter 1 Europese Unie .

    Over het verplicht werken, dat kun je wel willen verplichten maar daar is gewoon geen draagvlak voor. Nog minder draagvlak dan voor Polen aan het werk zetten.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Idd tof. Bizar ook eigenlijk.
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Heeft ie godverdomme lang over gedaan dan.
     
  9. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Don't worry. Over 40.000 jaar komt ie de eerste ster tegen..
     
  10. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    En daar gaan we!!!!
    http://nos.nl/artikel/552343-man-beroofd-van-grand-theft.html

     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Het is niet de 5de editie van de serie.. Prutsers :+
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het is het 12e deel, weten die clowns dan helemaal niks :+

    leuk ook dat GTA er even uitgebreid bij genoemd word maar er niks gezegd werd over welk horloge of wat voor telefoon er van hem gejat werd
     
  13. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Prinsjesdag:

    6,2 miljard bezuinigen voor een straaljager van 4 miljard, en dan noemen ze het een economische crisis.

    Kan iemand me uitleggen waarom dit verantwoord is?
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    :'-( nee nederland, doe. het. niet!

    Wat hebben we precies aan deze vliegtuigjes? Wat gaat het ons opleveren?
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Ben zelf een persoon met het nodige interesse in dit soort zaken. De F-16 kan nog wel een paar jaartjes mee, omdat die ook op software gebied, en hardware, jarenlang is geupdate tot de laatste norm. De JSF is al sinds 1995 in ontwikkeling, wat betekent dat het na 18 jaar een aardig faalproject is. De britten deden het beter met hun Harrier. En mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Eurofighter Typhoon, heeft een stuk minder problemen gekend dat de JSF. Maar Nederland huppelt altijd keurig de Yankees achterna. En heb de Typhoon ook al gezien op open dagen van de luchtmacht, zelfs in actie al. JSF kan dan wel op een andere manier landen en opstijgen, maar dat maakt je een makkelijker doelwit en bovendien heb je er niets aan als de vijand betere inlichtingen heeft. Grootste voordeel van de Eurofighter is dat die een stuk wenbaarder is en makkelijker rakketten zou kunnen ontwijken. De JSF gaat iets minder snel, puur vanwege de zware motor die nodige is bij het opstijgen en landen, geld voor beide versies. Nederland koopt naar aller waarschijnlijkheid de versie die alleen normaal opstijgt en land. Eurofighter had Nederland ook minder gekost als het daar gelijk mee had gedaan aan de ontwikkeling. En 2 testtoestellen is meer dan genoeg voor Nederland eerst, dan er gelijk 35 te willen kopen. Lachertje vergeleken bij wat Amerika zal kopen. Die gaan wel een paar honderd aanschaffen waarschijnlijk. =(
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570

    JSF heeft verdere range. Gezien de missies die Nederland namens de VN zal uitvoeren zullen dat voornamelijk bombardementen zijn.

    Wellicht dat de Eurofighter meer geschikt is voor dogfights in de lucht, maar dat gebeurt tegenwoordig alleen op je Xbox.
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Volgens mijn broer die bij de Luchtmacht werkt is de F16 anders hoog toe aan vervanging, dat ze de JSF hebben gekozen en niet de goedkopere alternatieven is jammer.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Tuurlijk is de F16 aan vervanging toe. Sterker nog, Yellow zegt ook dat hij nog maar een paar jaartjes mee kan.


    Een vliegmacht vervangen is wat anders als je auto vervangen (wachten tot je er écht niet meer mee kan rijden). Dus idd niet echt een handige opmerking.
    BTW, die Eurofighter is zelf ook enorm duur. Oja en hij vind de JSF een faalproject omdat het sinds 1995 loopt, terwijl de eerste Eurofighter al in 1994 vloog. Project zelf is gestart in 1985.
    Oftewel niet teveel luisteren naar hem :+
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2013
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Gevechtsvliegtuigen zijn uberhaupt niet goedkoop :+

    we hebben in de loop der jaren ook genoeg uitgegeven om de F16 qua systemen een beetje up to date te houden

    het is alleen jammer dat in NL altijd zo'n heel politiek spel omheen zit

    iedereen wist al lang dat die JSF er gaat komen want daar zitten hele grote politieke internationale belangen omheen. Wij hebben ons daarin betrokken en daar stap je niet zomaar uit zonder allerlei relaties te beschadigen

    Maar we blijven er maar over door praten en door praten. Ze hadden gewoon meteen toe moeten geven wat het plan was en moeten proberen mensen van het belang te overtuigen

    niet dit eindeloze zinloze ge-emmer

    Of ze hadden helemaal aan het begin moeten zeggen. "wij doen nergens aan mee maar bestellen gewoon als alle alternatieven klaar zijn off the shelf de vervanger van de F16'

    dat hebben we toen niet gedaan en vanaf dat moment zaten we er aan vast

    maar daar een beetje duidelijk/eerlijk over zijn is omdat het om een grote uitgave gaat blijkbaar te lastig
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2013

Deel Deze Pagina