1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dubbel gepost....
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Verbazend dat je van "Het waren de Russen!!1" naar "het was waarschijnlijk een ongeluk".

    Bewijst maar weer eens dat iedereen te sturen is in hun percepties. Dat vind ik nog wel het meest eng anno 2014.
     
  3. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dit is mijn eerste bericht, ik zeg nergens het is de schuld van Rusland, ik beschuldigd Rusland alleen van andere (separatisten, vroeger noemde we dat nsb-ers) te bevoorraden om hun vuile werkt te laten opknappen.
    Heel kort door de bocht misschien maar als Vladje niet zo dol was op oorlog voeren en elk land om zich heen binnen valt was er nu ook geen verdeeldheid in de Oekraïne en was het gewoon 100% veilig om er overheen te vliegen.

    Hebben de separatisten toestemming aan Moskou gevraagd of zijn de raketten bestuurd door Russen zelf..we zullen het hopelijk ooit te weten komen al lijkt het er op dat er veel aan gedaan wordt omdat weg te moffelen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Met jou valt geen zinnige discussie te voeren, je hebt geen clue wat er daar aan de hand is?

    Seperatisten zijn helemaal geen mannetjes van Putin, zijn Oekrainers die zich bij Rusland willen voegen. Zie:

    [​IMG]

    Referendum van 1991.

    Daarnaast zei je toch duidelijk 'we weten zeker dat de raketten zijn afgevuurd die door Russen zijn geleverd". Dat weten we helemaal niet zeker.
     
  5. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dit ben ik absoluut met je eens.
    VS had geen enkele reden om Irak binnen te vallen en heeft glashard staan liggen tegen de VN.zie Powell nog zo zitten en vertellen dat de video's en foto's van nucleair faciliteiten waren.
    Nee in Irak is het niet beter geworden vraag me af en toe wel eens af of het schrikbewind van Saddam zo slecht was l.
    Het is nu niks meer dan een broed plaats voor terroristen.
     
  6. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik zei Vrijwel zeker en die geluiden worden ook steeds hardnekkiger uitgesproken ;)
    Valt met mij altijd te discussiëren, en ik ga een goede discussie nooit uit de weg maar daarom hoef ik jou en jij mij geen gelijk te geven als we de dingen anders zien.
    In mijn ogen als persoon A Persoon B bevoorraad ben je duidelijk het vriendje van.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dus Amerika is schuldig voor de slachtoffers in Gaza?

    Wij hebben tanks verkocht aan Indonesië, als ze Timor afknallen zijn wij schuldig?

    Je hoeft mij geen gelijk te geven, je moet gewoon ophouden met voorbarige conclusies en al helemaal met "maar ik weet het zeker". Jij weet helemaal niks zeker aangezien jij ook maar alles op sites moet lezen vanuit je stoel ergens in Nederland.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Xandorra wel even ter duidelijkheid je weet dat de regering in Kiev nu degene zijn die met een opstand de macht in Kiev hebben overgenomen en daarna dus het land is verdeeld in mensen voor de oude regering en de ingreep.

    In principe is de verdeling in het land ingezet vanuit precies juist de andere kant, met behulp van steun van Europa. Of de opstand terecht was en de inval daarna van de Krim daarbuiten gelaten valt er dus niet zeggen dat de Pro-Russische degene zijn die een conflict gestart hebben.

    Het zijn gewoon 2 idealen die tegen over elkaar staan gevoed door het Westen of Rusland.
     
  9. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Aan de hand van die kaart kunnen we waarschijnlijk wel voorspellen waar straks de volgende ellende gaat uitbreken.
     
  10. Erasmus

    Erasmus Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    39
    Uiteindelijk weet je nooit iets zeker.

    Maar ik zag dat je ergens schreef ' gelukkig doet een rechter niet veroordelen alleen op basis dat iets aannemelijk is'.

    Dat is toch niet zo. Ik bedoel, als een agent een huis binnenvalt en hij vind in de keuken een man met een bebloed mes naast een lijk terwijl het raam open staat. Ook al blijft die man bij zijn verhaal dat hij het niet was en dat er een derde persoon door het raam naar buiten vluchtte, dan neem ik aan dat zo'n man toch veroordeeld wordt.

    Of denk jij dat iedereen die ontkent vrijuit gaat, en dat er alleen veroordeeld wordt als iemand op heterdaad betrapt wordt?

    Ik snap heus je punt wel dat je dit hele verhaal niet als feit kan brengen omdat er eerst een onderzoek moet komen. Maar dan zullen waarschijnlijk de separatisten toch beschuldigd worden. Puur vanwege het 1+1=2 verhaal.
     
  11. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Als bijna alle nieuws zenders het zelfde zeggen en zowel Franse, Engelse en Amerikaanse veiligheidsfunctionarissen hetzelfde zeggen wie ben ik om hun in twijfel te trekken dus ja ik ga er vanuit dat wat hun zeggen dan voor een groot gedeelte waar is.
    Maar zullen we deze discussie nu laten en over 5 dagen weer oppakken, dan kunnen we verder met welles nietes en zien we wel wie er gelijk had.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat de separatisten schuldig zijn heb ik ook al mijn vermoeden over uitgesproken.

    Maar wie de raket heeft geleverd is een hele andere discussie, daar ligt nu juist het gevoelige stuk in het conflict. Xandorra zegt vrijwel zeker te weten dat het door Rusland is geleverd terwijl ik denk dat het 29 juni is veroverd van Ukrainse militairen... Dat is nog wel een groot verschil.
     
  13. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Yep weet ik, maar ik had het idee dat mensen het al die jaren we prima vonden en Rusland ineens bedacht had ze binnen te vallen net als met Georgië.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de BUK rakketten van Nederlandse makelarij waren althans door een bedrijf hier geleverd zouden zijn. Maar dat doet er in principe niet eens nu toe. Wat er wel toe doet is dat die onderzoekers ditmaal eens normaal hun werk kunnen gaan doen. Hoewel ik wel denk dat het al te laat is om nog een goed onderzoek ter plaatse te kunnen doen.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heb je een linkje van een artikel die zegt dat de Russen de wapens hebben geleverd? Nog steeds niks gezien.
     
  16. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Had ik eerder al gegeven waar dat stond, gezegd door Obama.
    Wel alles lezen he wat ik zeg. Zo sla je een flater als je iemand aanvalt zonder alles te lezen wat die persoon post.
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2014
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Daar staat niet dat betreffende BUK door Rusland is geleverd.

    Google even op 29 june BUK, ik zit nu even mobiel.
     
  18. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Het staat er toch echt.
    What kind of missile was used?

    We don't know for sure, but the altitude of the plane -- 32,000 feet -- means the missile must have come from a sophisticated system such as a Buk or Russian-made S-200 missiles.

    Can anyone fire such a missile?

    No. The system requires a trained team to properly fix on a target and fire the missile that is longer than an average car.

    Obama noted the rebels get weapons and training from Russia and had previously shot down government aircraft, including a claimed strike of a fighter jet.

    "A group of separatists can't shoot down military transport planes, or they claim, shoot down fighter jets, without sophisticated equipment and sophisticated training, and that is coming from Russia," the President said.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    De laatste 'President' is Putin? Want dan is het natuurlijk subjectief. Als hij zegt dat de seperatisten het niet kunnen blijft er maar 1 partij over die het wel kan...
     
  20. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Dat zijn de woorden van Obama.
    The president is Obama.
    Hij zegt dus dat de rebelen het niet kunnen/konden zonder hulp van Rusland
     

Deel Deze Pagina