1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heeft er dan iemand misschien een goede Nederlandstalige nieuwswebsite voor mij. Met alle soorten nieuws, al vind ik Boulevard het minst belangrijke. Begin toch RTL een beetje zat te worden, en dat heeft vooral te maken met dat ze constant filmpjes, nieuws of foto's van gewone Amerikanen als nieuws bestempelen. Ze zijn het afgelopen jaar wel erg Murica aan het worden en daar zoek ik dus een geschikt alternatief voor, met dus Nationaal, Internationaal en Sportnieuws etc. Ik wil die namelijk opslaan als mijn startpagina voor FF. :thumbs:
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Je moet gewoon meerdere nieuwssites proberen te checken en leren filteren wat je serieus moet nemen en wat niet. Al die blèrende koppen van De Telegraaf en die andere rechtsgetinte ophitserige sensatiezucht prik je zo doorheen. Telegraaf, AD, RTL, Elsevier, Geenstijl. Als je alleen dat soort poep volgt lijkt het inderdaad net alsof de Marokkanen en extremisten het land al in hebben genomen.
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat je iets te veel achter mn posts zoekt 8)

    Daarnaast deel ik je zorg dat de overheid zich teveel bemoeit de vrijheid van de pers. Maar dat viel je weer niet op.
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dus NU.nl zou een goed alternatief zijn? Ook al hebben ze soms wat tactloze banners onder bepaald nieuws? Tactloos als in wat hier wel eens gepost is.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Jij wilt een nieuws site stippen omdat de AdWords bannering soms ongelukkig geplaatst is? En je wilt een alternatief voor RTL Boulevard?

    Nu.nl is prima. Maar wat Nera, zegt, er zit verschil tussen nieuws lezen en nieuws lezen.

    Als je je echt wilt verdiepen in bepaalde dingen kijk je wat vaker naar NPO doc (was Holland Doc), Tegenlicht etc.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zal ik nooit zeggen maar het is wel een glijdende schaal. Nieuwe moskee in Ijburg met het R4BIA teken op hun facebook-pagina:

    http://xandralammers.nl/353-Vreemde-tekens-in-IJburg.html

    Mag ik het op zijn zachtst gezegd bizar vinden dat dit soort instituten zich in Nederland bevinden en dan nog wel gewoon in het dagelijks maatschappelijk verkeer?

    Nee niet elke moslim zal deze standpunten ondersteunen maar aan de andere kant komt dit wel steeds meer en meer voor.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Of het een glijdende schaal is kun je niet bepalen aan de hand van nieuwsberichten. Media (vooral sommigen) gaan mee in hypes en sensatie, zeker op gebied van dit soort onderwerpen. Dan kan het al snel lijken dat alles erger wordt, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Feit blijft dat alle gevalletjes waar je over leest nog altijd een miniem deel zijn van de populatie, dus zelfs als er een glijdende schaal is, is het een heel kleintje.

    Wat mij altijd zo tegenstaat is het inboezemen van angst. Mensen laten zich daar ook teveel door leiden. Probeer het in perspectief te zien. Een schitterend voorbeeld van hoe dat werkt is dat mensen in gebieden waar geen buitenlander woont vaak veel harder stelling nemen tegen buitenlanders dan mensen die in gebieden wonen waar ze dagelijks met buitenlanders te maken hebben.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Totaal niet met je eens. Hoeveel islam gerelateerde problemen hadden we in Nederland 50 jaar geleden en hoeveel zijn dat er nu? Dat neemt wel degelijk toe. Ik snap ook werkelik waar niet waar je vandaan haalt dat het minieme gedeeltes van de populatie zouden zijn.

    We openen notabene een Islamitische universiteit (!!) op 15 september waar deze debiel de rector van is. Dat zou net zoiets zijn als een nazi-school:

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Isla...siteit-mag-tekeer-gaan-tegen-goddelozen.dhtml

    http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Isla...-Islamitische-Universiteit-anti-westers.dhtml

    Maar nee dit is vrijheid van godsdienst dus hoe haatzaaiend en anti Westers je uitspraken ook zijn, dit moet kunnen en je kan dan blijkbaar ook rector zijn van een school. 8)

    Ook je opmerkingen over het inboezemen van angst ben ik het slechts deels mee eens. Het wordt namelijk wel tijd dat mensen wat realistischer worden. Wat er in Irak en Syrië gebeurt is verschrikkelijk maar kent wel veel sympathisanten in Europese landen en dus ook Nederland. Ook slechts het 'minieme' deel van slechts drie kwart van de Nederlandse moslims ( = 750.000) staat achter een jihad.

    Natuurlijk houdt dit niet in dat we elke moslim anders moeten gaan behandelen. Maar de bijvoorbeeld door mij genoemde moskee en islamitische universiteit met de nodige subsidie is weer een hele andere uiterste.
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nos.nl zo moeilijk lijkt me dat niet.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zoals ik een Amerikaanse politica hoorde zeggen.

    Een klein deel van de Moslim bevolking is radicaal. Overgrote deel zijn vredelievende mensen. Alleen dit kleine percentage is heel gevaarlijk.

    Vergelijk het met Nazi Duitsland: overgrote deel van de Duitse bevolking was ook vredelievend.

    Er zijn ook een deel van de Christenen die er rare ideeën op na houden maar die zijn niet O goed georganiseerd en gevaarlijk.
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    1: Definieer en becijfer die 'problemen' eens dan.
    2: Bron?

    Verder kom je zoals altijd weer met anekdotische argumenten. Dat valt allemaal onder wat ik in de vorige post heb aangehaald. Je kunt geen trend aangeven, je doet niets anders dan op je gevoel afgaan. En dat is, zoals ik al zei, erg gebaseerd op het aantal 'gevallen' dat de media publiceren. Ook 'realistisch worden' en 'veel' sympathisanten zijn weer van die typische populistische termen om je verhaal aan te dikken zonder dat je daar waarschijnlijk bronnen of onderzoeken voor kunt overleggen.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hoe weet jij dat ;)? Je hebt overal gekken rondlopen en dat staat niet gelijk aan een bevolking of geloofsovertuiging.
     
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee maar bepaalde groepen hebben wel het vernemen andere landen in te nemen en hebben ook de middelen om hier een heel eind mee te komen.
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Net zoals Kevf te snel conclusies trekt, valt het me op dat Nera er weer niets van wil weten tenzij het wetenschappelijk bewezen is. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen; toename extremisten maar nog steeds een klein deel van alle Nederlandse moslims.
     
  15. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Maar christenen hebben in de wereld juist heel veel macht (nu en gehad).
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Klopt en hebben in het verleden verschrikkelijke dingen gedaan. Denk aan de Indianen bijvoorbeeld.

    Maar nu moorden ze geen bevolkingsgroepen uit en ze nemen geen landen in.

    Zouden ze dat wel doen, dan moeten die groeperingen uiteraard ook gestopt worden.

    Het maakt mij niet uit welk geloof of ideologie een groep heeft. Zolang ze maar andere geloven en ideologieën respecteren en niet gaan moorden en landen innemen.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    De Joden toch juist? :+
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze blijven bezig die Russen..

     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dramatische vergelijkingen. Ik ga niet uitleggen waarom. Dat is me teveel een open deur.

    Wat een rare conclusie. Als ik er op aandring om niet te hard van stapel te lopen met conclusies, insinueer ik niet dat er niks aan de hand is. Als je een mening aanvalt of probeert te nuanceren wil dat niet automatisch zeggen dat je de mening bent toebedeeld die daar recht tegenover staat.

    Het is overduidelijk dat er een bepaald aantal moslims is dat radicaliseert. Waar ik tegen ageer is dat er wordt gedaan alsof het een gigantisch gevaar is en dat er wordt gedaan alsof het probleem veel groter is dan het (waarschijnlijk) daadwerkelijk is.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    :emo:
     

Deel Deze Pagina