1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Waarom die smiley. Hij heeft namelijk wel een punt. Je hebt maar een relatief kleine groep extremisten nodig om er voor te zorgen dat de rest wel achter je aan loopt.

    @Nera: bron (die ik wel wat moet bijstellen, gaat met name (maar niet alleen) over de Syriëgangers):


    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...ndse-moslims-vindt-Syrie-gangers-helden.dhtml

    En je kan wel met de mooie term anekdotisch bewijs komen maar het feit dat we ook maar 1 dergelijke universiteit (dus niet een louche clubhuis ergens achter in de schildersbuurt) in Nederland hebben is toch al bizar? Ik snap niet waarom je een dergelijk voorbeeld niet schokkend vindt. Maar goed je cijfertjesbewijs staat hier boven in de link :)
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Volgens mij wordt er zwaar overdreven. Het valt me ook tegen hoe subjectief de Nederlandse media is. Het is best schrijnend om te zien hoe het Oekraïense leger zijn eigen volk beschiet en mannen die kunnen vechten uit huizen sleurt. Tijdje terug was er ook een filmpje waarin het leger een huis binnenviel en een man in elkaar trapte. Het werd gebracht in de media als dat dit Russische separatisten waren.. maar in een ander filmpje was duidelijk te zien dat ze de Oekraïense vlag op hun arm hadden.

    Ik ben niet van complottheorieën e.d. maar ik vind het wel moeilijk om de waarheid te ontdekken. Ben niet meer zo zeker van objectiviteit van de media..daarom is het ook goed om meerdere bronnen te checken.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Kom op, dit is totale onzin.
    De NSDAP was helemaal geen minderheid... Maar juist een zeer populaire partij (mede vanwege het anti-semitisme). Hitler is gewoon aan de macht gekomen omdat de meerderheid hem steunde in 1933. Dat hij in 1939 allerlei gruweldaden verrichtte betekent niet dat het volk daar achter stond omdat het niet in zijn partijprogramma stond, maar het anti-semitisme vertoont 0,0 overeenkomst met de islamisering van nu.

    Het is echt to-taal niet vergelijkbaar? Kom maar terug als er een Islamitische Partij de verkiezingen wint. Oh wacht, zo'n partij zit niet eens in de Tweede Kamer... Laat staan dat ze dus binnenkort ons land regeren.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet of het overdreven is. Rusland heeft schijt aan alles. Zie de Krim.
    Dus dat er 20.000 man bij de grens staan en wat militairen al meevechten. Komt voor mij niet als een verassing.
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Haha, ja, 'wat bijstellen'... Syriëgangers steunen of voor een jihad zijn is nog wel een klein verschilletje ja (voor de duidelijkheid: ik druk me eufemistisch uit).

    Anekdotisch bewijs haal ik niet aan omdat het een mooie term is, maar omdat het beschrijft wat ik bedoel. Een aantal voorbeelden opnoemen onderschrijft geen trend en al helemaal niet als een onderwerp steeds meer door media wordt belicht (ik zeg niet dat het gebeurt, ik zeg alleen dat afgaan op media een vertekend beeld kan schetsen en dus niet afdoende is om een 'glijdende schaal' aan te duiden) en je voorbeelden niet overeenkomen met je conclusie (zoals ie 'cijfertjes').

    Hoe kom je er toch in godsnaam bij dat ik die voorbeelden niet schokkend vind, trouwens? Ik vind ieder individu dat er dergelijke verderfelijke ideeën op nahoudt een verschrikking. Zoals ik net ook al tege Dyonko zei: dat ik je manier van redeneren aanval wil niet zeggen dat ik aan het totaal andere uiterste sta en het probleem bagatelliseer of de individuele voorbeelden niet erg vind.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Waarom de vergelijking met Nazi Duitsland?

    Veel overeenkomsten. Het begon met een kleine groep radicalen in een economisch slechte situatie. Ze zetten andere groeperingen neer als de slechten zoals de niet moslims door IS worden neergezet. Door de uitzichtloze situatie waarin mensen verkeren zoals de arme kansarme jongeren in het Oosten sluiten ze zich aan bij een groep met kans op verbetering van hun situatie.

    Het begint met het binnen vallen van een land zoals Duitsland Polen binnenviel. Op dat moment had de rest van de wereld ook niet door hoe ver het zou komen.

    De radicale groepering spreidt zich uit als een vlek waarbij uiteindelijk iedereen die niet bij de juiste groep hoort dood moet.

    Lees niet arisch of niet fanatiek moslim zoals IS.

    Uiteindelijk sluiten steeds meer mensen zich aan. Bang om er niet bij te horen of te worden aangezien als verrader. Door veroveringen vergaren ze meer rijkdom en land.

    Maar goed er kleeft een groot taboe aan vergelijkingen met de 2e wereld oorlog.

    De NSDAP was in het begin ook niet zo groot hoor. Maar dat gaat geleidelijk.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je vergeet alleen ff dat het geen politieke beweging is in Nederland.

    Is zie meer overeenkomsten tussen de PVV en de NSDAP en dan vind ik zelf ook al vergezocht.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik heb het over IS in het Oosten. Die groepering die de Yezedis vermoord zoals de Duitsers dat met de joden deden.

    De groep extremisten die nu in Syrië zijn en Irak.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558

    Man in een seculier land als Nederland is helemaal geen ruimte voor een religieuze partij, helemaal niet als die religie nog niet eens de grootste in Nederland is.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Waarom neemt iedereen aan dat ik het over Nederland heb?
    Zie mijn post boven je.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Omdat de discussie over islamisering in Nederland gaat :F:

    Edit: Bericht 2042 niet gelezen.

    Maar ook ISIS is iets heel anders als de nazi partij van Hitler. Wederom vrij weinig raakvlakken behalve dat ze mensen vermoorden?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja als je het over IS hebt in Syrie en Irak is er niemand hier die ze gaat verdedigen hoor. :+

    Ik zie de overeenkomsten wel. Beide willen een super staat opbouwen door middel van onderdrukking en geweld.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  13. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Nvm 3 maanden oud artikel. :+
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Behalve dat geweld zo'n beetje het enige is waar IS voor staat en bij de nazi's de macht toen al bij Hitler lag.

    Dan kun je al het kwaad wel op 1 hoop gooien... al Qaida, Boko Harem, ETA, jihadeen... Allemaal onder het kopje 'ze willen met geweld een staat oprichten'.

    Feit is als je kijkt naar het klimaat waar NSDAP in opereerde en waar IS in opereert er amper overeenkomsten zijn. Het is iig ondenkbaar dat zoiets als IS in een stabiele omgeving (zoals Nazi Duitsland anno 1929 ook klein beetje was) een voet aan aarde zou kunnen krijgen...
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2014
  15. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873

    Er is helemaal geen ene kut van waar. Alleen een gerucht van iemand die misschien iets had gezien.. en de media neemt het over.
    Precies wat ik bedoelde met hoe vies het me tegenvalt van nederlandse media. Het wordt gebracht alsof het hele leger klaarstaat om oekraine binnen te vallen; terwijl in werkelijkheid nog geen enkele russische militair de grens is over gegaan.

    Waarschuwing: Zéér schokkende beelden van Oekraïne; De eerste 11 minuten zijn te kijken om een beeld te krijgen van het oekrainse leger. Daarna volgen schokkende beelden van gebombardeerde mensen en kinderen. Als je hier niet tegen kunt niet kijken!
    Duidelijk te zien dat het oekrainse leger ook niet erg vriendelijk omgaat met eigen bevolking...Van de Russen heb ik dit soort dingen nog niet gezien (al zijn ze daar wel van beschuldigt).
    Hoe kun je als land je eigen bevolking zo beschieten? Gewoon flatgebouwen en andere gebouwen waar mensen wonen, kinderen wonen.. verpleegtehuizen beschieten terwijl de soldaten geen idee hebben waarom ze eigenlijk op hun eigen steden moeten schieten.. en waar bovenal absoluut geen russische separatisten zijn..

    Ik heb trouwens lang achter oekraine gestaan.. maar de laatste tijd zie ik steeds meer subjectiviteit in de media en beschuldigingen richting rusland die onjuist blijken. Maakt het heel lastig om een objectief beeld te krijgen van de situatie en wat nu echt waar is...
    Maar dit soort filmpjes.. waarvan de tekst klopt en je ook kan zien dat het geen russen zijn maar oekrainers, geeft toch een heel ander beeld dan we tot nu toe allemaal gehoord hebben.

    Wat het extra dubieus maakt is dat Rutte handjes schud met oliebedrijven in Oekraine, en nu een geheimhoudingsverklaring getekend schijnt te hebben over de oorzaak van vliegramp MH17..
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Haha, eerst pleiten voor objectiviteit (mooi streven) en dan complotten de wereld in helpen over oliedeals en geheimhoudingsverklaringen :lol:

    Aldus L.A. vanuit Schubbekutterveen.
     
  17. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Duitsland 1929 was niet stabiel. Economische crisis met veel armoede en werkloosheid.

    En de macht lag niet gelijk bij Hitler. Het begon klein. Hitler was niet in een dag alleenheerser. Hier ging tijd overheen. Meerdere jaren zelfs.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    De VVD begon ook klein. Die hebben nu ook de macht.
    Uw punt?


    En ik zeg een klein beetje stabiel als in, er is een controlerende overheid. Je kunt de politieke situatie in Duitsland en Syrië niet vergelijken. Syrië is een land verwikkeld in een burgeroorlog waar de overheid 0,0 controle meer heeft over de bevolking en waar geen verkiezingen meer zijn. Vergeleken met Syrië was Duitsland anno 1929 een redelijk functionerend land. Syrië heeft wel meer dan alleen 'economische crisis en werkloosheid'.

    Maar genoeg, jij kan vergelijken wat je wilt maar feit is gewoon dat dit echt amper te vergelijken is, behalve het punt waar beide partijen grote groepen bevolking uitmoorden.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Niet zo flauw doen Nera. Ik zeg ook schijnt.. ik lees die berichten, maar weet niet of het waar is. (en dan reageer je op 1 laatste zinnetje die ik, subjectief dus, heel vreemd vind)
    Maar aangezien het sentiment in de media vooral anti-rusland is.. vind ik het helemaal niet zó ongeloofwaardig.

    Daarnaast heeft het hele Westen medelijden met Oekraïne, terwijl je van de burgers zelf hoort dat de enige die schiet op hun het eigen leger is. Ik begrijp ook niet waarom er niet objectief bericht wordt over situatie daar.. die als ik het filmpje zie echt verschrikkelijk is. Het is alleen maar gissen en klakkeloos berichten overnemen.

    Ik had geen zin om daar op te reageren, maar ben blij dat jij het doet. De IS vergelijken met de NSDAP is echt belachelijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tja, het Westen wil Oekraïne gewoon inlijven (EuroMaidan, ik zie Verhofstadt en van Baalen nog zo staan :lol:). Het Westen heeft het westen van Oekraïne opgehitst om zich af te scheiden van het pro-Russische parlement.

    Wellicht dat je dan ook snapt waarom we niet echt objectief zijn.

    PS, je bent wel een beetje laat met deze discussie :p. Hier hadden we het flink wat pagina's geleden al over.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014

Deel Deze Pagina