1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Door jouw Resident Evil vergelijking moet ik denken aan de discussie dat er te veel donker getinte mensen in RE5 zat die in Afrika afspeelde. :+

    Maar best erg hoe laks de mensen daar zelf mee omgaan. Volgens ij worden die mensen daar veel te weinig geinformeerd.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Het ergste vind ik niet eens zo zeer de onthoofding, maar de hele lange aanloop er naartoe.
    Beide journalisten hebben erg lang vastgezeten en dan dit.
    Heb die van de vorige wel gezien, maar niet helemaal, omdat dat ook niet in de video te zien-
    was die ik zag op Live Leak. Gruwelijk gewoon, maar wil niet altijd mijn ogen sluiten zoals ik-
    eerder al eens zei. Ik ga het echter bij deze echt niet weer op zoeken.
    Omdat die filmpjes in HD zijn heeft het mij bij de vorige keer al een dag of twee een beroerd-
    gevoel gegeven, wat mij er gelijk aan herinnerd dat ik gelukkig niet zo monsterachtig ben.
    Zou je er niet koud of warm van worden, dan is het een heel ander verhaal.
     
  4. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik weet niet wat de houding is van het Amerikaanse volk tov oorlog, maar zal wel enkel een flink bombardement worden.

    Wordt weer een brandhaardje de komende 50+ jaar dus. Gezellig!
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wtf, explosie in een flat in Diemen :eek:
     
  7. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Gasexplosie bij werkzaamheden.
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Gasterroristen.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Wat is het nieuws dan? Als je bedoelt om het laatste stukje, ingrijpen bij IS-demonstraties. Tuurlijk zie ik die gasten graag oprotten maar het is misschien wel beter om ze vrij te laten en in de gaten te houden. Weet je precies waar het probleem zit. Dit gaat niet als alles stiekem gebeurd. Ik voel me nog steeds behoorlijk veilig in Nederland, met of zonder Islam.
     
    Shreklel vindt dit leuk.
  11. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja flinke knal, hoorde het vanuit m'n school (dichtbij).
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Hoor niks
     
  13. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Inderdaad, besides Geert Wilders kan weer eens niet anders dan generaliseren. IS is het probleem en niet de moslims, helaas zijn er genoeg mensen die Wilders zijn bullshit geloven en ook alle moslims generaliseren. Dat die vent niet eens in zien dat hij zelf deel uit maakt van het probleem, zo zet hij groeperingen alleen maar tegen elkaar op. Als hij zijn huiswerk eens deed wist hij daat IS niet alleen christenen en joden aanvalt maar ook andere moslim gemeenschappen.
     
  14. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    http://www.elsevier.nl/Nederland/ni...-moslims-vindt-Syrie-gangers-helden-1266504W/

    Is ook de fout van Wilders zeker?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je hebt meegekregen dat 73% van de Nederlandse moslims Syriëgangers helden vindt? IS is een politieke uiting van de Islam. Dus nee niet elke moslim is een probleem, echter je kan wel constateren dat je een democratie er bijzonder weinig plezier mee doet door het proberen te mengen met de Islam. De Islam gaat niet samen met een democratie en al helemaal niet met onze Westerse normen en waarden. Dat houdt niet 1:1 in dat geen enkele moslim zich kan aanpassen aan onze cultuur. Het houdt echter wel in dat je je land niet te ver wilt 'verislamiseren'. Dat dat problemen oplevert en onze democratie beschadigt zie je nu al. Wie dat niet ziet is blind. Het nadeel van de democratie is dat deze tollerant is, de politieke uiting van de Islam is dit niet. Je kan helaas intollerantie niet bestrijden met tollerantie en dat zorgt dus voor een probleem. Dit zie je terug in het besluit van gisteren: het wordt waarschijnlijk niet mogelijk om het Nederlanderschap af te pakken want dat zou afbreuk doen aan onze rechtstaat. Gevolg: we gaan deze personen dus gewoon vervolgen. Dit heeft echter alleen zin voor mensen die bij een samenleving horen of deze iig tolereren. Je kan een jihadstrijder nog zo vaak vervolgen, het zal hem bijzonder weinig doen.
     
  16. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Als ik die vraag nu in dat artikel lees "Marokkaanse en Turkse moslims in Nederland hebben sympathie voor hun geloofsgenoten die naar Syrië gaan om te strijden tegen regime van president Bashar al-Assad. Bijna driekwart typeert hen als helden." dan vind ik dat heel wat anders dan hoe het in dit topic iedere keer geciteerd wordt. Als je mij een jaar geleden had gevraagd (een niet moslim en totaal niets mee heeft, en tegen de opvatting van het geloof is) zou ik ook sympathie hebben voor de mensen die gaan strijden tegen het regime van Assad. Want dat maak ik op uit de vraag. En niet of ze pro-IS zijn.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Oké, de hoeveelheid poep in deze post is amper nog in één emmer te krijgen.

    - Een sympathisant van Syriëgangers is niet automatisch een IS-sympathisant. Die twee hebben in feite zelfs helemaal niets met elkaar te maken. IS is actief in Syrië, maar wat me bijstaat van de Syriëgangers is dat ze vooral hun moslimbroeders wilden gaan helpen in de strijd tegen Assad.
    - IS hanteert een interpretatie van de Islam. Een interpretatie die bijzonder barbaars is en ook grote delen van de Islam recht tegen de haren in strijkt (zie mijn quote hieronder). Het overgrote deel van de moslims is het absoluut niet eens met deze barbaarse interpretatie.

    Hoe je er dan weer bij komt dat je een democratie geen plezier doet met inmenging van de Islam is mij een raadsel. Je projecteert eerst het IS-imago op mensen die Syriëgangers helden vinden (wat er dus niets mee te maken heeft of hoeft te hebben) en vervolgens projecteer je de IS-ideologie op hoe de Islam invloed zou kunnen hebben op onze democratie. Echt een BIZARRE manier van redeneren die enkel en alleen voortkomt uit angst, onwetendheid en generaliseren.

    Speciaal voor jou, Kevf, even wat quotejes uit de Koran:

    Klinkt niet echt als iets wat je aan IS zou toeschrijven... Of wel?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ooit de koran gelezen? Voordat je met wat random quotes begint te strooien lijkt me dat geen verkeerd idee. Je lijkt niet zo goed te weten waar je het over hebt. Overigens de helft van je quotes zijn zonder koranverwijzing dus ik neem aan dat het niet allemaal letterlijk uit de koran komt.

    Ik moet ook wel lachen om je eerste quote. Dit is namelijk de volledige versie:

    In andere woorden de andergelovigen die TOT het moment van de komst van Mohammed een ander geloof hadden hebben niks te vrezen zolang ze toen maar bekeerden. Iaw je quote klopt van geen meter. Beetje zonde.

    Mensen die nu nog een andere religie aanhangen worden namelijk als minder gezien en moeten minimaal een onmogelijk hoge belasting betalen genaamd Djizja {of Zakaat geloof ik).

    Je andere quotes slaan vaak niet of nauwelijks op mensen met een ander geloof dus ik weet niet waarom je die post. Veel stukken uit de koran betreffen namelijk 'regels' hoe moslims met elkaar moeten omgaan. Maar dus zeker niet in relatie tot niet moslims. Het niet doden van mensen geldt dus ook alleen voor moslims onder elkaar. Een moslim mag zonder problemen een persoon met een ander geloof doden:


    Hier wat meer specifieke quotes over hoe om te gaan met mensen met een ander geloof:


    Iaw ja klinkt precies aan iets wat je IS zou toeschrijven. Een (soort van) vorm van rechtvaardigheid naar moslims toe en complete intollerantie met oproep naar geweld met betrekking tot niet gelovigen.

    Is daarom elke moslim een gevaar? Nee natuurlijk niet, het overgrote gedeelte wil ook gewoon een vredig leven. Maar de Islam als geloof/ideologie is bijzonder weinig vreedzaam. De politieke uiting daarvan is doorgaans ook weinig (lees: niet) vreedzaam.

    De emmer met poep mag je houden.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  19. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Jij wel?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Voor een aardig deel. Zowel de bijbel als de koran staan hier in de kast en beiden heb ik deels gelezen. De koran heb ik overigens gekregen in Istanbul nav een lang gesprek met een moslim :)
     

Deel Deze Pagina